Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Kan iemand even opzoeken of electromagnetische velden kunnen reflecteren??  :rolleyes:  (mijn natuurkunde is wat belegen)

Feit is dat wanneer de afscherming op grotere afstand van de aders zit, de genoemde problemen sterk verminderen.

Ook de onderlinge afstand tussen de aders is van invloeed, bij bijv. de Titanex kabel zijn de aders ingebed in de rubber mantel en hebben ze duidelijk zichtbaar een paar mm onderlinge afstand.

Electriciteit plant zich trouwens niet volledig door het koper voort, maar ook deels er buiten (dat is het veld dus) en juist dit veld wordt belemmerd met de strakke afscherming van de Lapp kabel.

Ik noem reflectie als onderdeel van de belemmering, maar ik vergeet ongetwijfeld nog wel iets :unsure:

Je kunt makkelijk wisselstroom meten met een amperetang zonder contact met de ader te maken, denk daar eens over na Duck :rolleyes:

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

ok, dat kan, mijn ervaring is anders, maar goed, in elk geval ten opzichte van gewoon 2x0.75 lampedraad... :ph34r: vind ik het wel een verbetering, de verbetering zit hem dan vooral in de plaatsing links-recht en voor-achter, de de plaatsing van personen ed. wordt stabiler en beter plaatsbaar. :) :)

 

wat betreft een iel, scherp hoog en verminderde dynamiek, heb ik nog geen nadelige gevolgen van gemerkt -_- , wel een wat heldere klank. :)

 

maar goed ik kan eens proberen met een onafgeschermde Lapp en misschien die titanix als die ergens los te krijgen is???...

Kraus vertelde al dat zijn Lapp kabel anders is opgebouwd, nl. met 3x 2.5mm2.

Een stuk schakeldraad zonder afscherming met dezelfde eigenschappen als jouw Lapp kabel zal wel ergens te vinden zijn.

De Titanex kabel had ik van Bas gehad, hij heeft dat op de rol volgens mij, er zijn kabels met diverse aderdiktes verkrijgbaar, de mijne is 3x2,5mm2.

Bas gebruikt ze in studio's omdat die kabel kennelijk als een van de weinige bijv. schakelklikken van het licht goed onderdrukt.

De klank wordt er trouwens erg 'kort en kaal' van, je krijgt een smaller beeld en een confronterend direct geluid, teveel van het 'goede' voor mij :blink:

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Niet echt een nieuwe aankoop... maar wel een tijdelijke aanwinst.

Ik heb dit ding te leen van een kennis...

Z-Cord-II.jpg

 

MIT Z-cord II,

powercord met dubbele ruisfilter.

 

Wat een verschil weer! Kortgeleden ook al een audioquest kabel aan mijn cd-speler...

Ik hing dat ding aan mijn eindversterker en hup geen enkele ruis meer, zelfs op hoog volume niet meer. Totale stilte en stemmen zijn zo akelig precies en helder.

Ook het laag heeft aan autoriteit gewonnen. Het lijkt allemaal met meer gemak te gaan.

 

Nu kan ik deze kabel waarschijnlijk overkopen van die kennis.

Goede keus? Wat is een redelijke prijs? En heeft iemand ook nog ervaring met deze kabel?

Link to comment
Share on other sites

mijn nieuwste aanwinst,

 

een torens td 165 draaitafel. (met plaatstoffer)

in echt absolute nieuwstaat.

van een oude man geweest en alleen maar in de kast stil gestaan.

(met wat spullen erbovenop dus de kap is bekrast :( )

de snaar slipte eerst wat ,(het lager zat was zo droog als een hor) maar na een drupje machine olie in het lager loopt ie weer gesmeerd. :)

 

er zit een QLM 36 mkIII element in :confused:

 

ik hem hem net uitelkaar geschroefd ,

ziet er stevig uit aan de onderkant.

leuk ding om aan te knutselen. :)

Link to comment
Share on other sites

Gefeliciteerd met je 'nieuwe' draaitafel Erik! :)

 

Heb je een zwarte TD165 of die met dat goedkoop ogende plastic houtfineer.

Die had ik vorig jaar een paar weken in huis.

Achja, bij een 2e hands Thorens is de kap in 9 van de 10 gevallen nogal gekrast/beschadigd, maar in 't dagelijks gebruik heb je die toch niet nodig.

Maar goed, klankmatig valt er zeker veel uit de TD165 te halen.

 

Vooral met een SME-arm vond ik 'm erg fraai klinken.

 

Dit is de TD165 die ik vorig jaar een tijdje mocht lenen:

 

thorens_sme_on_q4.JPG

Link to comment
Share on other sites

Mijn allereerste draaitafel  :D

Hee Jurgen (familie v

Link to comment
Share on other sites

Hoi Proprius,

 

Familie van wie :confused:

 

De Quadro clamp geeft niet direct hoorbaar effect, het heeft meer met een stukje stabiliteit te maken, meer practisch. Het witte vinyl op de foto is niet de meest vlakke uit mij collectie en met de clamp word deze toch beter bespeelbaar. Voor echt kromme platen is er geen redding mogelijk.

De Grado matched idd erg goed met de carbon arm, lekker muzikaal. De Red heb ik nooit gehoord. De Green ken ik uit de platenspeler van mijn neef (familie van ;))en vond dit kwalitatief en prijstechnisch een goede keus voor de 1 Xpression. Van Grado weet ik dat ze vocaal heel sterk zijn, wat weer zijn oorsprong zou vinden in de hobby van de ontwerper van de Grado elementen, namelijk tenoor zijn.

Link to comment
Share on other sites

Guest Kraus vonBentinck
uid222_39d037931c9892d6773859bdf4212bda.jpg

 

Dit heb ik begin decmber aangeschaft!

Pro-ject 1 Xpression

Grado Prestige Green element

Musical Fidelelity X-LPS v3

Clear Audio Quadro clamp

Audioquest Custom cable interlink

 

Mijn allereerste draaitafel :D

ziet er strak uit Jurgen

 

maar: je allereerste draaitafel? en je was zo'n fanatiek vinylverdediger in het topic over het artikel van Jan de Kruijff :confused:

Link to comment
Share on other sites

Hoi Kraus,

 

Ik was en ben nog steeds een fanatiek Vinyl verdediger. Het is inderdaad mijn eerste Draaitafel. De keus om er een aan te schaffen bestaat al een tijd en het uitzoeken heeft ook een tijdje in beslag genomen (leuke bezigheid).

Het artikel van Dhr. de Kruijf vertelde mij dat ik geen historisch besef had en dat ik dom was :confused: Dat ging me iets te ver :angry: Daarna brande er een disccussie los. Misschien heb ik me hier en daar iets provocerend opgesteld :cool2: en er is door mij en de mede posters in dat topic echt vanalles bijgesleept :D Er zal qua metingen en dergelijke best te bewijzen zijn dat digitaal op dit gebied de Lp overtreft. Maar hoe beperkt het gehoor ook moge zijn, ik ga uit van dat wat ik hoor, de klank van Vinyl past daar het beste bij. Ik streef niet na wat per definitie perfect is want dan houd ik mijzelf voor de gek. Ik kan me voorstellen dat het een beetje vreemd overkomt, nauwelijks ervaring met Vinyl te hebben en toch zo fantiek in de discussie.

Link to comment
Share on other sites

Ik kan me voorstellen dat het een beetje vreemd overkomt, nauwelijks ervaring met Vinyl te hebben en toch zo fantiek in de discussie.

Hoi Jurgen,

 

Nou, zo vreemd vind ik dat zelf niet hoor.

 

Ik vind sites, topics, discussies over draaitafels/vinyl ook altijd wel interessant, en meng me daar ook weleens in.

Desondanks heb ik zelf geen draaitafel, en ook amper gehad ooit.

 

(ok, in de 80's een poosje een plastic Akai geval, die er na een jaartje ofzo al de brui aan gaf)

Daarvoor luisterde ik eigenlijk alleen radio en cassette, en na halverwege de jaren '80 CD.

Link to comment
Share on other sites

mcap_supreme-gr.jpg

 

Sinds enige dagen zitten er Mcap Supreme van Mundorf in m'n Impulse 34's. Wat een joekels! Ze passen nauwelijks in het filtercompartiment.

Alleen op de hoogsectie van het filter(het laag heeft alleen een spoel).

 

Ze zijn niet goedkoop, maar het is een zeer waardevolle upgrade.

Link to comment
Share on other sites

mcap_supreme-gr.jpg

 

Sinds enige dagen zitten er Mcap Supreme van Mundorf in m'n Impulse 34's. Wat een joekels! Ze passen nauwelijks in het filtercompartiment.

Alleen op de hoogsectie van het filter(het laag heeft alleen een spoel).

 

Ze zijn niet goedkoop, maar het is een zeer waardevolle upgrade.

 

Verklaar u nader, wat voor verbetering geeft het????

 

DEPETER.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...