Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

mcap_supreme-gr.jpg

 

Sinds enige dagen zitten er Mcap Supreme van Mundorf in m'n Impulse 34's. Wat een joekels! Ze passen nauwelijks in het filtercompartiment.

Alleen op de hoogsectie van het filter(het laag heeft alleen een spoel).

 

Ze zijn niet goedkoop, maar het is een zeer waardevolle upgrade.

 

Verklaar u nader, wat voor verbetering geeft het????

 

DEPETER.

Ik was nog niet zover. :rolleyes:

Ik was op zoek naar een reeds gestart draadje hierover, maar die kon ik zo gauw niet vinden.

 

Maar goed, de verbeteringen.

Voor de volledigheid zal ik het volledige modificatieplan effe oprakelen. :D

Een goede maand geleden heb ik de originele ERO MKP's vervangen door Audyncap MKP's(niet de MKP+ <_< ). Achteraf bezien was dit niet zo slim.

Met deze Audyncaps verdween in sommige muziek de 'scherpe randjes'. In eerste instantie leverde dit een zeer relaxed geluidsbeeld op. Na wat langer luisteren werd het echter saai :( en voor mij was de lol er al af.

Met de montage van de Mundorf caps verbeterde dit vanaf de eerste noot: het leek wel of er een gordijn werd weggetrokken.

Ik heb echter eerste het zaakje een paar dagen laten spelen met de cd player op 'repeat' alvorens ik serieus ging luisteren.

 

Het relaxte karakter is voorgoed verdwenen. Het hoog is lekker 'crispy' en dynamisch. Microdetails worden beter hoorbaar.

De term 'diepte' krijgt bij mij een nieuwe betekenis en de diverse geluiden hebben een eigen plaats achter elkaar.

Ruimtelijkheid - Hoewel aan de bas/mid driver niets is gewijzigd treden bepaalde zaken links en rechts meer buiten de speakers dan mij ooit eerder is opgevallen.

En dit wordt met de dag erger. :rolleyes:

 

Ondanks dat het hoog nu 'spettert' B) is van scherpte geen sprake.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik merendeels naar vinyl heb geluisterd. Bij cd-materiaal blijft bovenstaande ook van toepassing, ondanks dat dit bij mij een ietwat 'platter' geluidsbeeld geeft dan vinyl.

Maar dat was voor modificatie ook al zo...

Heb ik alleen maar positieve bevindingen?

Nee, ik heb reeds

Link to comment
Share on other sites

Een tijdje geleden heb ik nieuwe luidsprekerkabels bestelt.

Mooie 5mm2 OFC koperen kabels van Speakerland. De 5mm2 bestaat niet, maar bestaat uit 2x 2,5mm2 kabel.

 

Het ziet er nu zo uit. Gelinkt vanuit mijn pagina van hifi.nl

Twee luidsprekerkabels per kant.

uid132_2f39a5b6b9e184382f771fcd15b1a8d6.jpg

 

Ik wou ze eigenijk nog twisten of vlechten, maar toch niet gedaan. Geen zin meer in, aan gezien het in totaal per kant 2x 3 meter is.

 

Ik had eerst installatiedraad wat een solidcore kabel was. Klonk niet slecht, maar er was geen mooie balans in de klank. Te veel hoog en midden en te weinig aanwezig laag.

Nu is het dus opgelost. :)

Link to comment
Share on other sites

iaudioU2_02_big.jpg

 

Ik ben dus heel blij met mijn nieuwe mp3 speler 1Gig aan flash ram en dus ook nog eens geschikt om grote bestanden te verhuizen.

Ding weegt incl accu 35gram (mijn koptelefoon is 4 x zo zwaar)

 

En hij klinkt niet eens slecht ;)

Z'n 12mW versterker krijgt mijn 100ohm koptelefoon prima in beweging net hard genoeg voor op de fiets.

 

Ben er erg gelukkig mee

 

Groetjes Simon

Link to comment
Share on other sites

iaudioU2_02_big.jpg

 

Ik ben dus heel blij met mijn nieuwe mp3 speler 1Gig aan flash ram en dus ook nog eens geschikt om grote bestanden te verhuizen.

Ding weegt incl accu 35gram (mijn koptelefoon is 4 x zo zwaar)

 

En hij klinkt niet eens slecht ;)

Z'n 12mW versterker krijgt mijn 100ohm koptelefoon prima in beweging net hard genoeg voor op de fiets.

 

Ben er erg gelukkig mee

 

Groetjes Simon

Leuk ding Simon! waar heb je die gehaald?

Link to comment
Share on other sites

bookshelf_rainmaker_display.jpg

 

Deze jongens. En ik ben er blij mee.

 

 

Hubertinus

En daar gaat het om B) .

 

Mooie speaker, Huub :)

 

 

Bij mij sinds vorige week onder de phonotrap een set blijvertjes:

 

9-0bg.jpg

 

Maar dan in normaal edelstaal look. :)

Link to comment
Share on other sites

He verrek AudioPaul, ik wist niet dat Tivoli de Model One ook in helemaal zwart leverde.

 

Ziet er idd cute uit! :rolleyes::)

 

't is dat ik vrijwel geen enkele zender meer de moeite waard vind, anders kwam er bij mij geen tuner meer in huis, maar zo'n Model One.

Link to comment
Share on other sites

ge-5814.jpg

 

2 nieuwe 5814 General Electric in mijn Unico versterkertje B)B) ter vervanging van mijn Jan Philips buisjes (standaard) buisjes voor de Unico . Had ik dus echt 2 jaar eerder moeten doen :(;) Wat een grooooooooooooot verschil pffff

 

 

 

 

09holfi.jpg

 

Holfi Ellipse ter vervanging van mijn PP2 trappie B)

Met dank aan Sodejuu en AudioPaul om dit ding uit de rimboe te halen voor mij , wat een service van die kerels :rolleyes::P

 

groetjes John

Link to comment
Share on other sites

He verrek AudioPaul, ik wist niet dat Tivoli de Model One ook in helemaal zwart leverde. 

 

Ziet er idd cute uit! :rolleyes:  :)

 

't is dat ik vrijwel geen enkele zender meer de moeite waard vind, anders kwam er bij mij geen tuner meer in huis, maar zo'n Model One.

Mooi h

Link to comment
Share on other sites

 

Ik ben dus heel blij met mijn nieuwe mp3 speler 1Gig aan flash ram en dus ook nog eens geschikt om grote bestanden te verhuizen.

Ding weegt incl accu 35gram (mijn koptelefoon is 4 x zo zwaar)

 

En hij klinkt niet eens slecht ;)

Z'n 12mW versterker krijgt mijn 100ohm koptelefoon prima in beweging net hard genoeg voor op de fiets.

 

Ben er erg gelukkig mee

 

Groetjes Simon

Leuk ding Simon! waar heb je die gehaald?

Gewoon bestellen bij mp3spelers.nl

 

't Ding is wel duur.

Maar je kunt er wel heel veel op vervoeren.

De accu houd 't 10 uur uit en is een litium polymeer.

Dus veel spanning en dus ook veel power voor de output stage.

Ok 't kan zwaarder (maximale vermogen wat ik op mijn zoektocht ben tegen gekomen is 20mW)

 

Het mooie aan dit ding is dat je geen speciale software nodig hebt om je mp3, ogg wma en wav bestanden te verplaatsen.Dit in tegen stelling to de iriver, ipod en creative. Dat was voor mij de doorslag.

Je wil als je bij iemand op visite gaat gewoon effe een verzameling mp3tjes copieren en meteen afdraaien. Geen gezeik met downloaden en installeren van overbodige software. (muv win98 die kent standaard nog geen usbflash)

Je krijgt er een heel klein verloopstekkertje bij (een een verloop snoer) wat het meenemen vergemakelijkt.

Hierdoor kun je bij iedere pc power en muziek laden. De speler is zo licht dat je dat verloopstekkertje zo in een usb poort durft te stoppen zonder dat je vreest voor de konstruktie.

 

Hij kan trouwens ook opnemen en encoden er zit een mic en een line-in in.

 

Ik had eerst de monolith gezien maar die was op dat moment niet leverbaar.

Die vond ik ook wel mooi.

 

oh ja ook best belangrijk. Ik vind hem goed klinken. Met een andere koptelefoon dan natuurlijk.

 

 

Groetjes Simon

Link to comment
Share on other sites

Nieuwe draaitafel gehaald in Zweden.

Heb nog geen eigen photo kunnen maken, maar hier is een kleine vanaf de net gehaald.

 

Het gaat om een Opus 3 Continuo met Cantus arm.

De DT is gemaakt van een speciaal sort beton, weegt +/- 26 kg en is zo akoustisch dood als er maar kan worden. En ik heb eigenlijk altijd een tangentiale arm willen hebben.

Speelt hemels. Ik blijf zitten tot ik gehaald wordt.

 

continuo.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nieuwe draaitafel gehaald in Zweden.

Heb nog geen eigen photo kunnen maken, maar hier is een kleine vanaf de net gehaald.

 

Het gaat om een Opus 3 Continuo met Cantus arm.

De DT is gemaakt van een speciaal sort beton, weegt +/- 26 kg en is zo akoustisch dood als er maar kan worden. En ik heb eigenlijk altijd een tangentiale arm willen hebben.

Speelt hemels. Ik blijf zitten tot ik gehaald wordt.

 

continuo.jpg

Gefeliciteerd met je aanwinst, welk element gebruik je erin? :rolleyes:

 

Hier nog een ander plaatje:

 

opus.jpg

 

..en een test van de Opus 3 op >> TNT-Audio.com <<

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...