pdewit Posted 29 november 2004 Report Share Posted 29 november 2004 goedendag, Mijn vraag betreft het volgende: Een vriend van mij heeft een Beosound 3000 met 2 Beolabs 8000 (aktief). Nu wil hij graag een aktieve subwoofer aansluiten op dit geheel, echter geen B&O sub (maar een ASW). Vrolijk is hij in zijn auto gestapt en heeft een sub aangeschaft, in de veronderstelling dat deze kon worden aangesloten.. Helaas is ons dit niet gelukt, aangezien de beperkte aansluitmogelijkheden van de Beosound en de rare stekkers die gebruikt worden. Mijn idee was nu om het signaal van de Beosound naar de speakers "af te tappen" en vervolgens gewoon via tulp stekkers naar de sub te sturen. De B&O speakers worden aangestuurd middels kabels met een 8 polige din stekker, naar ik begrijp zijn dit zgn. "Power Link" kabels. Op internet las ik ergens dat 1 poot massa is, 2 poten voor linker en rechter signaal, en 1 poot bevat een "stuursignaal". Nu is mijn eerste vraag: Betekent dit "stuursignaal" dat op de normale signaalpootjes (L en R) altijd een vol signaal staat, en dat het stuursignaal het volume regelt in de speaker? Dus dat als ik dit signaal aftap, dit buiten de volumeregeling omgaat? (Hetgeen zou betekenen dat ook dit geen oplossing is, daar het volume van de sub dan apart geregeld moet worden.) En mijn volgende vraag: Zien jullie andere mogelijkheden? Bij B&O zelf kregen we een verhaal te horen over een gefilterd signaal naar de speakers, hetgeen het sowiezo onmogelijk zou maken om een andere dan een B&O sub aan te sturen. Ik ga ervan uit dat dit een onzinnig marketingverhaal is, en we dus zelf maar wat moeten bedenken. met vriendelijke groet, Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
pdewit Posted 1 december 2004 Author Report Share Posted 1 december 2004 Hier was ik al een beetlje bang voor.. Misschien een adres waar ik met deze vraag terecht kan? mvrgr, Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
pdewit Posted 2 december 2004 Author Report Share Posted 2 december 2004 Goedendag, met blijdschap meld ik een oplossing te hebben gevonden: link Voor latere referentie misschien.. met vriendelijke groet, Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts