vihori Posted 24 november 2004 Report Share Posted 24 november 2004 Geachte forum leden, ik ben sinds kort in het bezit van een Linn Sodek LP 12 draaitafel met daarop gemonteerd een SME 3009 met vaste headshell. Hierin zit gemonteerd een z.g.a.n. Ortofon VMS 20 E MkII (new old stock) Op zich niks mis mee ware het niet dat deze arm geen zwaardere elementen aankan boven de 8 gram en een maximale druk kan uitoefenen zowel naaddruk als dwarscompensatie van 1,5 gram. (Met de VMS 20 gaat het uitsekend trouwens.) Nou kun je dit wel iets vermeerden maar dan ben je eigenlijk niet juist meer bezig. De arm is eigenlijk alleen geschikt voor MM en de lichtere MC elementen. Ik zoek dus eigenlijk een middelzware arm. Ik kan een pracht van een Benz Micro krijgen voor een redelijk bedrag maar deze kan niet in de SME vanwege zijn gewicht en afspeeldruk. De Linn is als base een uistekende draaitafel. Dus als iemand wil ruilen of verhandelen met mijn SME laat hem of haar iets van zich horen. Ook is er de mogelijheid natuurlijk voor een compleet ander draaitafel. hearya Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts