Jump to content

Tannoy Sensys DC-1 > goede speaker?

kotaudio
 Share

Recommended Posts

sensys%20dc1.jpg

SensysDC1.jpg

speakers05.jpg

De eerste twee zijn die Tannoy luidsprekers en de onderste de BMW CDM1 SE

IK heb de oudere versie. Op foto is het de SE of NT (toch een nieuwere versie)

Zou ik mijn bmw's verkopen?

Ben er erg content van hoor...maar eens iets anders is soms tof.

maar wil later geen spijt hebben he.

Daarom kom ik hier eens polsen.

Als je graag trompetten hoort is de Tannoy een aanrader. In alle andere gevallen kun je de B&W beter houden (ik heb zelf 2 setjes en ken ook de Tannoy). Die maken veel meer muziek. Ik zou misschien wel naar een krachtigere versterker gaan zoeken. De CDM-1 is zeer dankbaar voor goeie apparatuur voor de aansturing

Zou ik mijn bmw's verkopen?

Ben er erg content van hoor...maar eens iets anders is soms tof.

maar wil later geen spijt hebben he.

Daarom kom ik hier eens polsen.

Ga op een advies hier af en je krijgt spijt..

Zelf luisteren dus, want smaak is nogal subjectief. ;)

Als je erg content bent is de kans wel groot dat je er op achteruit gaat, afgezien van de vraag waar

Trompetten???

Hubertinus

Sorry, maar ik heb een DC nog nooit goed vinden klinken. Zelfs niet bij de Dimension (8-12). Ik kan er niks aan doen, maar door dat pijpje in het midden klinkt voor mij alles naar trompet. Een puntbron is prima, maar doe dat dan aub niet met een messing pijpje. :(

Maar zoals eerder aangehaald. Alle meningen op dit gebied zijn subjectief. Zelf luisteren en oordelen is veel belangrijker.

Trompetten???

Hubertinus

Sorry, maar ik heb een DC nog nooit goed vinden klinken. Zelfs niet bij de Dimension (8-12). Ik kan er niks aan doen, maar door dat pijpje in het midden klinkt voor mij alles naar trompet. Een puntbron is prima, maar doe dat dan aub niet met een messing pijpje. :(

Maar zoals eerder aangehaald. Alle meningen op dit gebied zijn subjectief. Zelf luisteren en oordelen is veel belangrijker.

Kan altijd zijn dat het geluid van Tannoy je niet aanspreekt. Zoveel mensen zoveel smaken.

Echter dat een Tannoy als een trompet zou klinken kan ik niet beamen. Dan is er toch echt sprake van een slechte combinatie. Met een speaker als een Dimension kan ik me dat wel voorstellen. Die klinken gewoon slecht als ze niet goed worden aangestuurd.

Ga een keer naar een (goede) DEALER en hoor dat ze daar wel klinken.

Je wil echt niet weten hoe vaak ik die dingen al heb gehoord. In alle types, van Saturn tot Westminster, is het niet mijn ding. Telkens die aanhef in het middengebied. Telkens hetzelfde gekwetter. Sorry, niks voor mij. En als je dan een CDM-1 gewend bent, ga je met deze speaker er echt op achteruit.