r.marijnissen Posted 9 november 2004 Report Share Posted 9 november 2004 ik dacht minimaal 8 ohm, maar weet het niet zeker meer en heb weining zin in kapotte aparatuur anders kan je schade aan je verstreker krijgen dacht ik ik heb namelijk nog 2 zeer goede subwoovers in een kist liggen. deze zijn eigenlijk voor in de auto maar omdat ze van een goede kwaliteit zijn wil ik experimenteren als 2 extra subwoovers voor mijn surround set. moet ik nog op meer dingen letten? wie weet hier meer van gr ralph Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 9 november 2004 Report Share Posted 9 november 2004 Met 4 ohm is niets mis. Pas als een sub beneden die waarde gaat zou ik me druk gaan maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 9 november 2004 Report Share Posted 9 november 2004 Maakt niet zoveel uit. Als de speakers 4 Ohm (meestal bij autospeakers het geval) zijn kun je het beste een stereo versterker gebruiken zodat elke speaker een eigen aansturing krijgt. De ingang van de versterker kun je gewoon parallel aansturen. Alternatief bij een 4 Ohm speaker is aansluiten in serie op een (mono) eindtrap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
r.marijnissen Posted 9 november 2004 Author Report Share Posted 9 november 2004 kan ik ook 3 woovers op 1 subwoover uitgang aansluiten? er zit nu 1 basmodule van bose op Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 9 november 2004 Report Share Posted 9 november 2004 Als het een voorversterker uitgang is dan kun je makkelijk meerdere versterkers aansturen. Echter op een eindversterker uitgang direct drie woofers aansluiten is niet verstandig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts