sandeplatenman Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 Ik ben voor een vriend op zoek naar een goedkope phonoamp. Er moet een SL1200 met Audio Technica AT110E op worden aangesloten. Nu op het oog: Pro-ject Phonobox NAD PP2 Rotel RQ970 (tweede hands) Ik heb geen ervaringen met deze goedkope apparaatjes. Wie heeft er ervaringen? Dank! San Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 die pro-ject is volgens mij dezelfde als in de draaitafels van project gebruikt worden, die zijn wel ok. ik heb zelf tijdelijk een nad pp1 aan mijn lp12 zitten en ook dat is niet heel erg slecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 Die 2de hands Rotel. Presteert nog mooier dan die andere twee. Als ie nog te koop staat, altijd doen. Kost nieuw wel iets meer dan de NAD of Pro-Ject. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kingarthur Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 Ik ben voor een vriend op zoek naar een goedkope phonoamp. Er moet een SL1200 met Audio Technica AT110E op worden aangesloten. Nu op het oog: Pro-ject Phonobox NAD PP2 Rotel RQ970 (tweede hands) Ik heb geen ervaringen met deze goedkope apparaatjes. Wie heeft er ervaringen? Dank! San De Rotel RW970BX weet ik in Brussel te koop staan. In Elsene meerbepaald. Prijs weet ik nog niet. Interesse? laat maar weten dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 20 oktober 2004 Report Share Posted 20 oktober 2004 mag ik je nog even wijzen op http://www.hanzehifi.nl/waar.htm die hebben een musical fidelity staan voor 195 euro of is dat boven het budget? bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 20 oktober 2004 Report Share Posted 20 oktober 2004 Die 2de hands Rotel. Presteert nog mooier dan die andere twee.Als ie nog te koop staat, altijd doen. Kost nieuw wel iets meer dan de NAD of Pro-Ject. Frank. Die rotel klonk bij mij muf , suf en duf. Slechtst klinkend wat ik er ooit tussen heb gehad. s-m. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 20 oktober 2004 Report Share Posted 20 oktober 2004 Kijk ook eens naar Cambridge. Die hebben laatst ook een paar zeer betaalbare phono pre's op de markt gebracht. Ga een luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 20 oktober 2004 Report Share Posted 20 oktober 2004 Scat-man, zoveel set-ups, zoveel verschillen. moet iedereen voor zich zelf bepalen, toch? Heb zelf de ClearAudio Basic. Klinkt bij mij bijzonder levendig en met een zeer mooi detail. Kan me voorstellen dat ie bij een ander dat nou net niet laat horen. Heb ook de Pro-Ject gehad. Klonk zeer goed voor het geld, alleen toen mijn nieuwe element langzaam maar zeker ingespeeld raakte klonk ie een beetje met een "dichtgeknepen" keel. Een beetje afgeremd of terughoudend. Dit zal dan wel de beperking zijn van een budget pre-pre. Maar voor het geld een zeer mooie phono-pre. Wat ik bedoel te zeggen is dat een element ook moet passen bij een pre-pre. Er zijn er zoveel, zoek daar maar eens een perfect koppel uit. Wat een heel goede is is de Sphinx Project phono. Dan praat je over een heel ander prijs kaartje. Maar heeft zoveel instellingen, dat ie wel met elk element goed klinkt. Maar er werd gevraagd naar budget pre-pre's en dat zijn in mijn ogen de NAD en de Pro-Ject. Maar de Rotel was 2de hands dus past wat prijsstelling betreft in dit plaatje. Ook de door Bees genoemde MF past er tussen. Wat prijsstelling betreft dan. Wat prestaties betreft steekt ie weer boven de eerste twee uit. Maar ook weer een kwestie van luisteren en uiteraard van smaak, toch? Groet: Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 20 oktober 2004 Report Share Posted 20 oktober 2004 Scat-man, zoveel set-ups, zoveel verschillen.moet iedereen voor zich zelf bepalen, toch? : Heb daarom alleen mijn ervaring met de Rotel weergegeven. Bewust geen trapje aangeraden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 20 oktober 2004 Report Share Posted 20 oktober 2004 Ben je handig met solderen ? Heb je twee rechter handen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sandeplatenman Posted 20 oktober 2004 Author Report Share Posted 20 oktober 2004 Hoewel mijn handen op de normale wijze aan mijn armen zitten, kan ik ze z Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 22 oktober 2004 Report Share Posted 22 oktober 2004 Sorry voor de verlate reactie. Wat ik bedoelde is het volgende. Ik heb hier een test van gelezen in de stereophile. Voor dat geld vonden ze het een geweldig apparaat. Enigste struikelblok zijn de kosten voor het verzenden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 23 oktober 2004 Report Share Posted 23 oktober 2004 ik vind de rotel super. in de tijd dat ik een draaitafel had, kon ik er erg van genieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sandeplatenman Posted 23 oktober 2004 Author Report Share Posted 23 oktober 2004 Inmiddels is via de link van Bees de XLP-s aangeschaft en die voldoet prima. Topic gesloten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts