Jump to content

goedkope phonoamp

sandeplatenman
 Share

Recommended Posts

die pro-ject is volgens mij dezelfde als in de draaitafels van project gebruikt worden, die zijn wel ok.

ik heb zelf tijdelijk een nad pp1 aan mijn lp12 zitten en ook dat is niet heel erg slecht.

Ik ben voor een vriend op zoek naar een goedkope phonoamp. Er moet een SL1200 met Audio Technica AT110E op worden aangesloten.

Nu op het oog:

Pro-ject Phonobox

NAD PP2

Rotel RQ970 (tweede hands)

Ik heb geen ervaringen met deze goedkope apparaatjes.

Wie heeft er ervaringen?

Dank!

San

De Rotel RW970BX weet ik in Brussel te koop staan. In Elsene meerbepaald. Prijs weet ik nog niet. Interesse? laat maar weten dan.

Scat-man, zoveel set-ups, zoveel verschillen.

moet iedereen voor zich zelf bepalen, toch?

Heb zelf de ClearAudio Basic. Klinkt bij mij bijzonder levendig en met een zeer mooi detail.

Kan me voorstellen dat ie bij een ander dat nou net niet laat horen.

Heb ook de Pro-Ject gehad. Klonk zeer goed voor het geld, alleen toen mijn nieuwe element langzaam maar zeker ingespeeld raakte klonk ie een beetje met een "dichtgeknepen" keel. Een beetje afgeremd of terughoudend. Dit zal dan wel de beperking zijn van een budget pre-pre. Maar voor het geld een zeer mooie phono-pre. Wat ik bedoel te zeggen is dat een element ook moet passen bij een pre-pre. Er zijn er zoveel, zoek daar maar eens een perfect koppel uit.

Wat een heel goede is is de Sphinx Project phono. Dan praat je over een heel ander prijs kaartje. Maar heeft zoveel instellingen, dat ie wel met elk element goed klinkt. Maar er werd gevraagd naar budget pre-pre's en dat zijn in mijn ogen de NAD en de Pro-Ject. Maar de Rotel was 2de hands dus past wat prijsstelling betreft in dit plaatje. Ook de door Bees genoemde MF past er tussen. Wat prijsstelling betreft dan. Wat prestaties betreft steekt ie weer boven de eerste twee uit. Maar ook weer een kwestie van luisteren en uiteraard van smaak, toch?

Groet: Frank. :rolleyes: