Jump to content

Audiomeubel gezocht

kingarthur
 Share

Recommended Posts

okay,

momenteel staat m'n audiogerief op de grond, tussen de twee luidsprekers.

Niet meteen ideaal. Je voelt de toestellen gewoon meetrillen door de muziek. Vooral het deksel van de draaitafel wipt lekker mee. :lol:

Twee vraagjes:

- wat is de meest interessante plaats voor je audiospul ? Ergens in een trilvrijhoekje en met lange luidsprekerkabels werken? Of toch maar gewoon tussen die twee zuilen poten?

- welk meubel komt het beste in aanmerking voor m'n audiogerief? Of maakt het gewoon niks uit.... :rolleyes:

greetz,

Als het maar goed ontkoppeld wordt.

In welke vorm dat gebeurd kan verschillen.

Ieder princiepe heeft zijn pro`s en cons.

Er zijn legio racken en wandsteunen te koop waarbij natuurlijk ook een persoonlijke smaak parten speelt.

En vergeet natuurlijk ook de waf niet...

Hm,

ik ben een leek qua ontkoppelen en al die principes. Kun je me daar wat (veel) meer info over geven?

Met een mooi meubel (vaak veel te duur :) ) probeer je ervoor te zorgen dat trillingen van bijvoorbeeld je luidsprekers niet in je platenspeler etc. terecht komt. (of het voor alle apparaten effect heeft is een discussiepunt, maar zeker voor een platenspeler heeft het effect)

edit: als je de zoekfunctie van dit forum gebruikt krijg je pagina's vol met allemaal topics (en waarschijnlijk ook wel pics) over racks en stands :)

Edited by Japie

Met een mooi meubel (vaak veel te duur :) ) probeer je ervoor te zorgen dat trillingen van bijvoorbeeld je luidsprekers niet in je platenspeler etc. terecht komt. (of het voor alle apparaten effect heeft is een discussiepunt, maar zeker voor een platenspeler heeft het effect)

jamaar, dat ding begint te trillen omdat de lucht 'm doet trillen. Om dat met een meubel af te schermen, moet je dus al een afsluitbare kast hebben. Of niet soms?

De invloed van de lucht zal wel meevallen als je het rack tussen je speakers zet. Ik denk dat trillingen die via de vloer komen meer invloed hebben.

De speakers staan elk op spikes op een arduin van 4 cm dik. Ik denk niet dat er zo erg veel trillingen naar de (gelijmde houten) vloer gaan. Maar de speakers blazen hun laag er langs onder uit. Vandaar dat die bas de pickup nogal doen trillen.

Zonder deksel heb ik het nog niet geprobeerd.

ik heb het al meer dan eens gezegt, maar ik blijf de solid steel audio meubelsgoed en mooi vinden (anders had ik er zelf geen). En ze zijn nog redelijk te betalen als het het gaat vergelijken met spider racks etc