kingarthur Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 Hoi, ik heb al een jaar een Thorens TD166MkII in mijn bezit. Dit is een ongemodificeerde draaitafel in werkelijke nieuwstaat met alles origineel. Behalve de naald dan. Nu lees en hoor ik overal dat dit een fantastische draaitafel is en dat er nog veel getweakt aan kan worden zoals bvb. een andere bodem en overal dempend materiaal aanbrengen. Nu, de kwestie is dat ik helemaal geen zin - en ook geen tijd - heb om dat ding te gaan monteren en er vanalles aan te gaan modificeren. Neen, dan liever gewoon een andere draaitafel hoor waar ik me enkel moet bezighouden met de keuze van het element. Nu, hebben jullie weet van een draaitafel die dezelfde kwaliteiten - of beter - biedt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 Nothingham Analogue, Transrotor, Nieuwe Thorens, Roksan etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 Of een Clearaudio of VPI? Of de modificatie aan de Thorens laten doen. Je zult verstelt staan hoe dat gaat klinken. Zelfs een ongemodificeerde maar met een professioneel gemonteerd element speelt de sterren v/d hemel. Hoewel een mooie Clearaudio of Transrotor ook niet te versmaden is. Alleen is dan het prijskaartje ietsjes anders. Maar een Thorens is zeker niet slecht. Bevalt jou de speler niet meer? Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 Thorens platenspelers functioneren na zo'n 25 of 30 jaar nog steeds heel behoorlijk, hangt wel een beetje af van de wijze waarop er mee omgegaan is, maar toch.......... Van veel nieuwe spelers durf ik dat niet te verwachten, gezien de materialen die gebruikt worden, ga er dan ook niet vanuit dat je er beter van wordt als je een nieuw - instap - model aanschaft Ooit eens met verbazing naar een afgesleten kogeltje en een soort miniatuur maan staan kijken, moest ook doorgaan voor een lagerkogeltje. Op de tweedehandsmarkt zijn nog vele andere en ook betere spelers te vinden dan een 166, om in de familie te blijven kijk eens naar de 160 super, de 125 - zwaar onderschat - en zet daar eens een goede arm op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kingarthur Posted 19 oktober 2004 Author Report Share Posted 19 oktober 2004 Bevalt jou de speler niet meer? Frank. Hm, wel, nooit echt tevreden geweest eigenlijk. De muziek klinkt niet "fantastisch" genoeg. Zeker niet in vergelijking met mijn gewone niet-high-end cdspeler. Alles klinkt me te plat, te getemperd, met te weinig ruimtelijkheid en 3D-gevoel en zo. Nu moet ik wel zeggen dat ik maar een basisphonopreamp (bandridghe asb147) heb en een basiselement (ortofon omb5). Ook de interlink is zo'n dropveterding dat rechtstreeks vastgesoldeerd zit aan de draaitafel. Maar ik heb het gevoel dat het aankopen van een andere preamp (nad pp2 bvb) en een andere element (denon dl160 of goldring eroica lx of ortofon om20 super) me teveel op kosten gaat jagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 Hoi, ik heb al een jaar een Thorens TD166MkII in mijn bezit. Dit is een ongemodificeerde draaitafel in werkelijke nieuwstaat met alles origineel. Behalve de naald dan. Nu lees en hoor ik overal dat dit een fantastische draaitafel is en dat er nog veel getweakt aan kan worden zoals bvb. een andere bodem en overal dempend materiaal aanbrengen. Nu, de kwestie is dat ik helemaal geen zin - en ook geen tijd - heb om dat ding te gaan monteren en er vanalles aan te gaan modificeren. Neen, dan liever gewoon een andere draaitafel hoor waar ik me enkel moet bezighouden met de keuze van het element. Nu, hebben jullie weet van een draaitafel die dezelfde kwaliteiten - of beter - biedt? Hoi Kingarthur, Met die vragen is het misschien een mooie gelegenheid een kijkje te nemen op de Nationale Pick-up dagen op vrijdag 28 of zaterdag 29 oktober a.s. bij Ketelaar Hifi te 't Harde. Nationale Pick-up dagen 2004 Misschien zit er toch wel veel meer in die Thorens van je dan je er nu uithaalt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 Als je een andere speler gaat kopen, gaat je dat zeker in de papieren lopen. Een ander element en phono pre amp gaat je daar zeker winst opleveren. En als je een andere speler gaat kopen van een van de merken zoals boven genoemd, ben je haast wel verplicht om een meer dan gemiddeld element en ook een phono pre-amp te kopen. Hoewel een NAD PP2 een goed begin is. Koop eerst een goed element en investeer naar verloop van tijd als het element goed is ingespeeld in een goede pre-amp. Je zult versteld staan hoe jou 166 zal gaan klinken. Laat hem afstellen door een expert en je kent je eigen speler niet meer terug, echt niet. Heb zelf mijn element laten monteren en afstellen door HAUDIO (audioselectief in Sneek). Als ik je iets mag aanraden, neem eens contact met Henk op. Meerder Forumgebruikers zullen dit kunnen beamen. Ook zal de speler na een modificatie zeker levendiger gaan spelen. Ik kan je vertellen, dat nadat mijn 160 MKII is voorzien van een Goldring Eroica, ik geen of nagenoeg geen CD's of SACD's meer heb gedraaid. Laat je eens informeren door Henk en laat je verrassen. Je hebt nog lang de mogelijkheden van jouw TD 166 niet benut. Je kunt dan altijd nog een andere speler kopen. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
kingarthur Posted 19 oktober 2004 Author Report Share Posted 19 oktober 2004 Als je een andere speler gaat kopen, gaat je dat zeker in de papieren lopen.Een ander element en phono pre amp gaat je daar zeker winst opleveren. En als je een andere speler gaat kopen van een van de merken zoals boven genoemd, ben je haast wel verplicht om een meer dan gemiddeld element en ook een phono pre-amp te kopen. Hoewel een NAD PP2 een goed begin is. Koop eerst een goed element en investeer naar verloop van tijd als het element goed is ingespeeld in een goede pre-amp. Je zult versteld staan hoe jou 166 zal gaan klinken. Laat hem afstellen door een expert en je kent je eigen speler niet meer terug, echt niet. Heb zelf mijn element laten monteren en afstellen door HAUDIO (audioselectief in Sneek). Als ik je iets mag aanraden, neem eens contact met Henk op. Meerder Forumgebruikers zullen dit kunnen beamen. Ook zal de speler na een modificatie zeker levendiger gaan spelen. Ik kan je vertellen, dat nadat mijn 160 MKII is voorzien van een Goldring Eroica, ik geen of nagenoeg geen CD's of SACD's meer heb gedraaid. Laat je eens informeren door Henk en laat je verrassen. Je hebt nog lang de mogelijkheden van jouw TD 166 niet benut. Je kunt dan altijd nog een andere speler kopen. Frank Frank, hartelijk dank voor je info. Gezien de prijzen van deftige hedendaagse draaitafels (Rega, etc) , hou ik me misschien inderdaad bij m'n oudje. Maar overstappen naar een nieuw MC-element betekent sowieso dat ik een nieuwe preamp moet kopen want mijn huidige is voor MM gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 Begin met een NAD PP2 of een Pro-Ject phonobox. En laat een mooi element adviseren door een expert. Je zult je oren niet geloven. De meeste MC elementen maar ook MM's hebben een redelijke lange inspeeltijd. En de phonotrapjes zoals hierboven genoemd zijn zeer geschikt 2de hands te koop. En na de inspeelperiode ga je je eens verdiepen in een mooiere phonotrap. Let wel, de bovengenoemde doen het zeker niet slecht hoor. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 Koop dan gewoon een goed MM element, volgens mij zijn die er ook voldoende. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 Meestal geeft een MC element (lichte bouwwijze) en vooral een low output meer detail weer vergeleken met een MM. 't Is maar wat je zelf wilt, toch. Ondanks dat er zeer mooie MM elementen te koop zijn. Daarom laten informeren door de expert die samen met jou het voor jou en jouw muziekkeus het meest perfecte element uitzoekt. En evt. monteert en afstelt met testplaat, scoop en gehoor. Groet: Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kingarthur Posted 19 oktober 2004 Author Report Share Posted 19 oktober 2004 Meestal geeft een MC element (lichte bouwwijze) en vooral een low output meer detail weer vergeleken met een MM. 't Is maar wat je zelf wilt, toch. Ondanks dat er zeer mooie MM elementen te koop zijn. Daarom laten informeren door de expert die samen met jou het voor jou en jouw muziekkeus het meest perfecte element uitzoekt. En evt. monteert en afstelt met testplaat, scoop en gehoor. Groet: Frank. Toch maar even naar Sneek gaan dan? Dan maak ik er best meteen een lang weekend van, het is op 350km van mijn deur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 Hoi KingArthur, ik heb jou zojuist een PM gestuurd. Lees maar eens. En Sneek is aan te bevelen. Frank. p.s. Waarschuwing: na een behandeling in Sneek ben je echt door het virus dat analoog heet gegrepen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kingarthur Posted 19 oktober 2004 Author Report Share Posted 19 oktober 2004 Iemand een tip trouwens welke phonotrap je voor 250 euro kan hebben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 Meestal geeft een MC element (lichte bouwwijze) en vooral een low output meer detail weer vergeleken met een MM. 't Is maar wat je zelf wilt, toch. Ondanks dat er zeer mooie MM elementen te koop zijn. Daarom laten informeren door de expert die samen met jou het voor jou en jouw muziekkeus het meest perfecte element uitzoekt. En evt. monteert en afstelt met testplaat, scoop en gehoor. Groet: Frank. Toch maar even naar Sneek gaan dan? Dan maak ik er best meteen een lang weekend van, het is op 350km van mijn deur. En een pauzestop in 't Harde op de heen of terugreis ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 Is zeker aan te bevelen maar eigenlijk niet goed voor je gezondheid. Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 Iemand een tip trouwens welke phonotrap je voor 250 euro kan hebben? Mooie phonotrappen voor om en nabij de E 250,- Clearaudio Smart Phono --- om en nabij de E 250,- Clearaudio Basic --- om en nabij de E 390,- Heb ik zelf ook. Creek OBH 15 --- ca. E 275,- Lehmann Black Cube --- ca. E 400,- Heel mooi, en ook in SE uitvoering leverbaar met een losse voeding. Groet: Frank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kingarthur Posted 19 oktober 2004 Author Report Share Posted 19 oktober 2004 Iemand een tip trouwens welke phonotrap je voor 250 euro kan hebben? Mooie phonotrappen voor om en nabij de E 250,- Clearaudio Smart Phono --- om en nabij de E 250,- Clearaudio Basic --- om en nabij de E 390,- Heb ik zelf ook. Creek OBH 15 --- ca. E 275,- Lehmann Black Cube --- ca. E 400,- Heel mooi, en ook in SE uitvoering leverbaar met een losse voeding. Groet: Frank. En dan zijn er wellicht nog zelfbouwkits ook? Zoiets als dit www.borbelyaudio.com lijkt me superinteressant. Qua solderen ben ik echter alles behalve een King. Link to comment Share on other sites More sharing options...
munkie Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 Dus je hebt een Thorens en je hebt geen zin om te tweaken? Je vriendin heet Froukje de Both en je hebt geen zin om te... Ga eens naar http://www.theanalogdept.com/ en laat je inspireren, uit de mouwen die handjes! Je zult wel een beter element en phono preamp nodig hebben om positief verschil te horen met een goede moderne CDP. En een Thorens moet je goed op-en afstellen, ook de vering ja, kom je niet onderuit. Leuke pre Link to comment Share on other sites More sharing options...
kingarthur Posted 19 oktober 2004 Author Report Share Posted 19 oktober 2004 Dus je hebt een Thorens en je hebt geen zin om te tweaken? Je vriendin heet Froukje de Both en je hebt geen zin om te... Ga eens naar http://www.theanalogdept.com/ en laat je inspireren, uit de mouwen die handjes! Je zult wel een beter element en phono preamp nodig hebben om positief verschil te horen met een goede moderne CDP. En een Thorens moet je goed op-en afstellen, ook de vering ja, kom je niet onderuit. Leuke pre Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 Als ik 250,- te besteden had voor een phonotrap, zou ik eens gaan luisteren naar de Clear Audio smartbox! Kwam ook goed uit de test bij het Duitse Audio vorige maand. Doe er je voordeel mee! Groetjes AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
kingarthur Posted 19 oktober 2004 Author Report Share Posted 19 oktober 2004 Als ik 250,- te besteden had voor een phonotrap, zou ik eens gaan luisteren naar de Clear Audio smartbox! Kwam ook goed uit de test bij het Duitse Audio vorige maand. Doe er je voordeel mee! Groetjes AudioBill en welke waren de andere resultaten van die test? Kun je het even overtypen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 19 oktober 2004 Report Share Posted 19 oktober 2004 Meestal geeft een MC element (lichte bouwwijze) en vooral een low output meer detail weer vergeleken met een MM. 't Is maar wat je zelf wilt, toch. Ondanks dat er zeer mooie MM elementen te koop zijn. Daarom laten informeren door de expert die samen met jou het voor jou en jouw muziekkeus het meest perfecte element uitzoekt. En evt. monteert en afstelt met testplaat, scoop en gehoor. Groet: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts