Jump to content

op bezoek bij (Th


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

De bevindingen van allen die er geweest zijn er er iets over hebben opgeschreven zijn ongeveer identiek: het was niet wat we ervan verwacht hadden. En dan druk ik me nog zeer genuanceerd uit. In wezen schrijven jullie: het was niks, behalve die ene speaker, de SS20, maar die hoeven we ook niet!

 

Ik denk dat de heer Feenstra geen luidsprekerpaar meer verkoopt door deze aktie. En ik blijf er bij dat dat toch de opzet is geweest. Of de beste man moet financieel geheel onafhankelijk zijn.

 

Hubertinus

Tsja, je neemt me de woorden uit m'n mond :o en dan wordt er (naief als wij audiofielen zijn) ook nog gezocht naar de oorzaken...

 

No offence ladies ;)

No offense?? Ik dacht het dus wel. Wat is dit voor een belachelijke praat?! Ik vind die insinuaties zeer beledigend! :angry:

 

Joopus heb ik al zo vaak prut commentaar zien geven, daar wil ik het niet eens over hebben. Die jongen heeft echt een probleem met zichzelf, anders loop je niet zo chronische om je heen te kankeren.

 

Geen van de aanwezigen heeft gezegd dat de speakers het beste zijn wat er is. Als Klaas zelf niet zou zeggen dat het het beste is zou ik dat persoonlijk vreemd vinden... Er is ook niemand die schrijft dat het helemaal niets is.

 

Erg jammer dat er niet een beetje normaal gereageerd kan worden. Ik heb me in ieder geval gisteren prima vermaakt en van muziek genoten. Dit smaakt naar meer van dit soort bijeenkomsten. B)

Link to comment
Share on other sites

De spekstenen speakers zijn volgens mij geen productiemodel en zeker de SS30 niet, die nog zeer recentelijk is aangepast.

Maar goed, hier kan Klaas natuurlijk meer over vertellen.

Wij hebben de akoestiek en andere omstandigheden in onze opinie meegenomen om een volledig beeld te geven.

Dat de lezers hier een excuus en weet ik wat allemaal in zien is hun probleem.

De gebruikte brede opstelling is niet toepasbaar in de gemiddelde huiskamer, maar andersom had de demo niet in een huiskamer kunnen plaatsvinden met zo'n grote groep.

Bovendien is het de keus van Klaas geweest om een demo te geven onder deze omstandigheden en waren wij te gast.

Wie zijn wij audiofielen om alles anders te willen dan onze gastheer?

Ik vind het al heel wat dat Klaas ons de gelegenheid gaf om in zijn woning een demo bij te wonen, of kraken jullie dat gegeven ook maar meteen af?

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Hier valt toch gewoon over te discussieren? Of is dat zo vreemd...?

Ja, want het lijkt nu alsof er naar een excuus wordt gezocht..

Dat lijkt mij niet de bedoeling... Maar het is toch ook moeilijk om iets over een set te zeggen die totaal anders is dan de set die je thuis hebt staan? Zeker als het ook nog eens in een andere akoestiek speelt...

Kijk, dit is nou precies de spijker op de kop slaan. Wat je hier schrijft, is voor mij herkenbaar. Want iedereen die ergens een installatie heeft beluisterd zet z'n luister ervaringen af tegen hoe het thuis is. Wat zijn de voor en tegens van hem en van jou.

 

Aangezien we allemaal met de zelfde hobby bezig zijn, proberen we allemaal "er uit te halen wat er in zit", ook dat wat er nog niet uit kwam. Dan is het oordeel/kritiek van anderen erg belangrijk om te weten hoever je bent gevorderd.

En het kan mij geen reet schelen of iemand van ons er iets kommercieels mee wil gaan doen. Mijn zegen heeft ie dan, en helpen wil ik em ook nog wel!

 

Bovendien heb ik nog niet iemand zien schrijven dat het waardeloos klonk.

 

Maar, is iedereen al uitverteld of mogen we meer ervaringen tegemoet zien?

En hou es even op met oeverloos geleuter. Dat schiet niet op want dat weten we nu zo langzamerhand wel.

 

Sietse

Link to comment
Share on other sites

Je kunt 't ook zo zien....

 

Klaas heeft luidsprekers gebouwd waar hij (en volgens mij best terecht) trots op is.

 

Gezien de escapades van Spido kan hij kritiek verwachten, en ik heb de indruk dat hij dan daar ook nog wat mee doet.

 

Als ik de SS20 hoor in vergelijk met die van een jaar geleden, kan ik niet anders concluderen dat het een productiemodel is geworden, mede dankzij de kritiek van luisteraars.

 

En die opstelling en bekabeling.... Ik hoorde KF zeggen dat die dertig jaar geleden was aangelegd i.v.m. de toen geldende regels voor quadrafonie. In diezelfde dertig jaar is er bij KF verder niet heel veel veranderd, hij is gewend geraakt aan die opstelling, en hoort dwars door alle akoestische problemen nog steeds de verschillen tussen zijn speakers.

 

Ik heb al opgemerkt dat er v

Link to comment
Share on other sites

Er wordt volgens mij ook duidelijk vermeldt dat de speakers in andere omstandigheden (akoestiek/hardware) ook beter zouden kunnen presteren.

Dat komt op mij over alsof je zegt dat ze niet zo bijzonder presteerden. Akoustiek wil ik nog wel aannemen, maar hardware..

Link to comment
Share on other sites

Dus maakt hij ze voor de mensen die wat intensiever met audio bezig zijn. Dat zijn tevens de mensen die kritischer zijn dan het Mediamarkt publiek. Als die mensen dan ook nog uiting kunnen geven aan hun bevindingen door op een forum daarover te spreken met andere audio ge
Link to comment
Share on other sites

Bij deze mijn dank aan de heren recensenten; interessante leesstof en bij elkaar een mooi verslag van wat een leuke middag moet zijn geweest. Het lijkt mij in ieder geval zonneklaar dat Klaas een prima gastheer is.

 

De reacties van Joopus komen mij wat vreemd en zoals zo vaak bijzonder cryptisch voor.

 

V.w.b. de opmerking van Hubertinus geldt natuurlijk dat men moet oppassen de motieven van een ander te verklaren of te menen daarvan op de hoogte te zijn. Wees zelf duidelijk en ga niet een ander allerlei zelfbedachte bedoelingen toedichten.

 

Het allervreemdste lijkt mij trouwens een producent die niet in zijn eigen artikelen gelooft en wanneer daarvan sprake is, dan wordt over zo iemand al helemaal geen goed woord gezegd op dit forum. Wat is er mis mee als je overtuigd bent van de kwaliteiten van je eigen product? Bovendien is het zeer te prijzen dat kritische consumenten worden uitgenodigd hun mening te geven in plaats van lovende recensies te kopen in de bladen door een paar advertenties te plaatsen.

dit noem ik nu oeverloos.

wat saai...... :lol:

Link to comment
Share on other sites

De bevindingen van allen die er geweest zijn er er iets over hebben opgeschreven zijn ongeveer identiek: het was niet wat we ervan verwacht hadden. En dan druk ik me nog zeer genuanceerd uit. In wezen schrijven jullie: het was niks, behalve die ene speaker, de SS20, maar die hoeven we ook niet!

 

Ik denk dat de heer Feenstra geen luidsprekerpaar meer verkoopt door deze aktie. En ik blijf er bij dat dat toch de opzet is geweest. Of de beste man moet financieel geheel onafhankelijk zijn.

 

Hubertinus

Tsja, je neemt me de woorden uit m'n mond :o en dan wordt er (naief als wij audiofielen zijn) ook nog gezocht naar de oorzaken...

 

No offence ladies ;)

No offense?? Ik dacht het dus wel. Wat is dit voor een belachelijke praat?! Ik vind die insinuaties zeer beledigend! :angry:

 

Joopus heb ik al zo vaak prut commentaar zien geven, daar wil ik het niet eens over hebben. Die jongen heeft echt een probleem met zichzelf, anders loop je niet zo chronische om je heen te kankeren.

 

Geen van de aanwezigen heeft gezegd dat de speakers het beste zijn wat er is. Als Klaas zelf niet zou zeggen dat het het beste is zou ik dat persoonlijk vreemd vinden... Er is ook niemand die schrijft dat het helemaal niets is.

 

Erg jammer dat er niet een beetje normaal gereageerd kan worden. Ik heb me in ieder geval gisteren prima vermaakt en van muziek genoten. Dit smaakt naar meer van dit soort bijeenkomsten. B)

aangevallen.

so :rolleyes: rry hoor...............

Link to comment
Share on other sites

Guest Kraus vonBentinck
Bij deze mijn dank aan de heren recensenten; interessante leesstof en bij elkaar een mooi verslag van wat een leuke middag moet zijn geweest. Het lijkt mij in ieder geval zonneklaar dat Klaas een prima gastheer is.

 

De reacties van Joopus komen mij wat vreemd en zoals zo vaak bijzonder cryptisch voor.

 

V.w.b. de opmerking van Hubertinus geldt natuurlijk dat men moet oppassen de motieven van een ander te verklaren of te menen daarvan op de hoogte te zijn. Wees zelf duidelijk en ga niet een ander allerlei zelfbedachte bedoelingen toedichten.

 

Het allervreemdste lijkt mij trouwens een producent die niet in zijn eigen artikelen gelooft en wanneer daarvan sprake is, dan wordt over zo iemand al helemaal geen goed woord gezegd op dit forum. Wat is er mis mee als je overtuigd bent van de kwaliteiten van je eigen product? Bovendien is het zeer te prijzen dat kritische consumenten worden uitgenodigd hun mening te geven in plaats van lovende recensies te kopen in de bladen door een paar advertenties te plaatsen.

dit noem ik nu oeverloos.

wat saai...... :lol:

Dus je kon wel begrijpen wat er stond?

Link to comment
Share on other sites

WAAROM moet een nederlands product aangejuigd :blink::D worden?

als het niet deugd deuggd het niet.

wat een superlativering>????

Nee, het is beter om buitelandse bedrijven de hemel in te prijzen, en dan te roepen dat het hier in Nederland zo slacht gaat....

 

Nederlandse bedrijven worden door Nederlanders al bij voorbaat onderschat....

 

Lees hier de kritiek op b.v. Siltech..... in het buiteland denken ze daar h

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de Prince en de SS20 gelukkig zelf kunnen horen

In een normale kamer en de Marantz versterker

En daar klonken ze gewoon goed... klaar

 

En verder wil ik helemaal niet met dit GOH bemoeien..

 

Wie zonder dat hij iemands product ooit heeft gehoord

"op basis van meningen van anderen " dit product zomaar de (AF) grond

in boort ..

 

 

Dit is echt beneden alle peil

Over normen en waarden gesproken :mad2:

Link to comment
Share on other sites

Guest Hubertinus

Wie zonder dat hij iemands product ooit heeft gehoord

"op basis van meningen van anderen " dit product zomaar de (AF) grond

in boort ..

 

 

 

 

 

Begrijp je nu wat ik wil zeggen of niet? Niet dus! En wat discussi

Link to comment
Share on other sites

Kom op heren, blijf liever gewoon discusieren. Het is toch raar om te verwachten dat alleen de bij de sessie aanwezige forumleden iets te berde zouden mogen brengen? Met het publiceren van de bevindingen wordt impliciet ook de discussie met andere lezers gestart. Daar is toch niets mis mee? Wellicht was ik zelf tot een andere conclusie gekomen als ik er bij was geweest, maar niemand kan mij ontzeggen eigen conclusies te trekken uit de verhalen van anderen.

 

Op basis van wat ik gelezen heb, kom ik voor mijzelf ook tot de conclusie dat het allemaal niet zo geweldig geklonken heeft. Sommige commentaren ervaar ik, hoewel vriendelijk geformuleerd, als weerslag van een negatieve ervaring. Het is leuk om te stellen dat er in een andere ruimte met andere bekabeling en een andere set misschien veel meer uit te halen is. Dat wil ik op zich best aannemen, maar zeg je daarmee niet meteen dat het in deze ruimte, met deze bekabeling en met deze set allemaal niet zo geweldig was? Of is het een voorbehoud om de eigen negatieve ervaringen op een vriendelijke manier te kunnen presenteren? Zoals ook al eerder opgemerkt is: de omstandigheden waren kennelijk zoals Feenstra ze voor die luidsprekers goed vindt.

 

Vanuit mijn beperkte kennis meen ik te weten dat conussen steeds meer gaan bundelen naarmate de frequentie stijgt. Als dan de woofers van de SS30, die in de zijkant van de kast geplaatst zijn, doorlopen tot 2 Khz '(doen ze dat echt?), dan kan ik mij voorstellen dat dat negatieve consequenties heeft voor de kwaliteit van de weergave. Bij het beluisteren van andere luidsprekers met in de zijwand geplaatste woofers heb in ieder geval ervaren dat het klankbeeld onnatuurlijk breed is met weinig diepte. Dat heb ik in de verschillende verslagen teruggevonden. Wat ik er ook uitgehaald heb is dat de SS20 de beste indruk heeft gemaakt op de aanwezigen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...