Jump to content

Beste Cd - Lp allertijden!


AudioBill
 Share

Recommended Posts

ESTATIC_FEAR_Sombre.jpg

Erg goed ja :) Als ik weer in Amsterdam ga ik hem ook kopen (heb hem nu alleen op mp3)

Wel moeilijk hoor DE beste CD, maar ik denk dat dat voor mij (in ieder geval op dit moment) deze is:

dusk.jpg

Cradle of Filth - Dusk and Her Embrace

Ik heb de CD 2 keer uit angst dat er wat mee gebeurt een kras of wat dan ook. De eerste bij Boudisque gekocht de 2de besteld in Oostenrijk. :)

Link to comment
Share on other sites

Wel moeilijk kiezen uit 1780 titels, maar bij deze :

 

Jeff Buckley - Grace

 

f75072t5l5k.jpg

 

Voor wie het nog niet kennen (lijkt mij overigens bijna niet mogelijk).

 

Since he was the son of cult songwriter Tim Buckley, Jeff Buckley faced more expectations and pre-conceived notions than most singer/songwriters. Perhaps it wasn't surprising that Jeff Buckley's music was related to his father's by only the thinnest of margins. Buckley's voice was grand and sweeping, which fit with the mock-operatic grandeur of his Van Morrison-meets-Led Zeppelin music.

 

Buckley began playing while in high school. Eventually, he moved to Los Angeles to study music; while he was there, he performed with several jazz and funk bands, as well as playing with Shinehead, a leader in the dancehall reggae movement. A few years later, he moved to New York, forming Gods & Monsters with the experimental guitarist Gary Lucas. The band became a hip name, yet their lifespan was short. Buckley began a solo career playing clubs and coffeehouses, building up a considerable following. Soon, he signed a record deal with Columbia Records, releasing the Live at Sin-e EP in November of 1993. It received good reviews, yet they didn't compare to the raves Buckley's full-length debut, 1994's Grace, received. Unlike the EP, the album was recorded with a full band, which gave the record textures that surprised some of his long-time New York followers. Nevertheless, it made several year-end "Best of 1994" lists and earned him a belated alternative hit, "Last Goodbye," in the spring of 1995.

 

A long hiatus followed as Buckley worked on material for his follow-up effort, provisionally titled My Sweetheart, the Drunk. Originally slated to be produced by Tom Verlaine, who later dropped out of the project, Buckley finally began work on the record in Memphis during the late spring of 1997. On the night of May 29, he and a friend traveled to the local Mud Island Harbor, where Buckley spontaneously decided to go swimming in the Mississippi River and waded into the water fully clothed. A few minutes later, he disappeared under the waves; authorities were quickly contacted, but to no avail -- on June 4, his body was finally found floating near the city's famed Beale Street area. Buckley was 30 years old. A collection of unreleased recordings, Sketches (For My Sweetheart the Drunk), appeared in 1998, and a live album, Mystery White Boy, arrived two years later.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Wel moeilijk hoor DE beste CD, maar ik denk dat dat voor mij (in ieder geval op dit moment) deze is:

pic

Cradle of Filth - Dusk and Her Embrace

Helemaal mee eens!!!!!

 

Je doelt dan ook wel op die versie waar deze hoes van is, nl. de Japanse Importversie met het meesterlijk vertolkte "Hallowed be Thy Name " van Iron Maiden?

 

Good taste, man! Hij zit nog steeds erg vaak in mijn speler!

Nope, mijn versie heeft ook deze voorkant en het is niet de import versie. Heb hem overigens blind gekocht op jouw aanraden :) Wel jammer dat het niet zo goed iklinkt als het nieuwere werk van ze. De geluidskwaliteit dan, de nieuwere albums zijn wel goed, maar niet zo goed als "Dust.....And her Embrace" en "Cruelty and the Beast". Het echt oude werk van ze ken ik nog niet zo goed.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Misschien niet mijn mooiste maar wel een die het meeste is gedraaid en me nog steeds iets doet, Abbey Road van de Beatles. Ik heb de elpee 2x, een volledig grijs gedraaide op het Apple label en een Capitol versie van een latere datum.

 

Rein.

Link to comment
Share on other sites

Beste:

Led Zeppelin - Led Zeppelin II

 

Eervolle vermelding:

Radiohead - The Bends

Jimi Hendrix - Electric lady land

The Doors - Strange Days

Supertramp - Crime of the century

Dire Straits - Dire Straits

Radiohead - OK Computer

 

Maar ik ben nog pas 22 dus mijn muziek stijl zal nog wel veranderen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mithras, toch heel fijn dat je met je 22j een Jimi H ontdekt een schitterende The Doors ... Radiohead is echt wel het ven het toen je "tiener" was

 

Zelf mag ik hier uit 1500 titels ook eentje kiezen. Och guys/girls moeilijk moeilijk

 

Ik ga dan voor The Stooges uit 69 omdat ik lang heb moeten wachten om de originele te hebben!!

 

Topic starte met de Sex Pistols, dan mogen we toch zeker Damned Damned Damned niet vergeten

 

Een eervolle vermelding die voor mij niet mag ontbreken is Captain Beefheart and his magic band. Neen ik kies dan niet voor Trout Mask Replica!!

 

Ergens las ik iets over 80/90 wel doe dan maar The Pixies

 

Schitterende topic!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Stef

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Vooruit dan maar.., al is het een vorm van extreme discriminatie...!!!

 

JOY DIVISION " UNKNOWN PLEASURES "

 

Ik ken deze al 25 jaar - vanaf m'n 15e jaar - en luister er met regelmaat naar..., het blijft verbazen.

Ian Curtis was een uitzonderlijk textschrijver.., zijn onheilspellende en met bijna religieuze vanzelfsprekendheid gezongen 'lyrics' zijn indringend en intrigerend tot op het bot...

Eigenlijk heeft de J D de post-punk muziek intellectueleel / poetische diepgang gegeven, het pad geeffend voor latere, schatplichtige bands ( Nirvana bijv. ).

De begrafenissfeer wordt door velen als abject omschreven maar is wat mij betreft net zo relevant, doeltreffend en soms ontluisterend als de late piano sonates van Beethoven en de duistere werken van Sjostakovitch.

Dat de leden van de J D 2 jaar voor het uitbrengen van hun eerste LP nog geen noot konden spelen..., geen enkele muzikale basis hadden maakt het allemaal nog intrigerender.

 

Mea culpa...!

 

Bach, Beethoven, Brahms, Schubert, Sjostakovitch, Schonberg, Ellington, Parker, Monk, Coltrane, Beatles, Guthrie, Stones, Bowie, etc..,etc ..,etc.., het was niet m'n bedoeling U allen te kwetsen...!!!

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de laatste twee maand met zeer grote regelmaat deze plaat opgezet:

 

e30215t02cv.jpg

 

Nu luisterde ik deze plaat altijd al veel, net als de rest van Radiohead, maar de laatste tijd is het extreem. De beste CD-LP allertijden van de laatste tijd dus... ;)

 

't Is trouwens leuk zo'n topic door te struinen.

Link to comment
Share on other sites

Nu luisterde ik deze plaat altijd al veel, net als de rest van Radiohead, maar de laatste tijd is het extreem. De beste CD-LP allertijden van de laatste tijd dus...  ;)

Naar aanleiding van de hype rondom Radiohead heb ik eens wat muziek van hen opgezocht via internet. Ook omdat ze vaak worden vergeleken met Coldplay, of eigenlijk andersom, Coldplay wordt vergeleken met Radiohead. Ik vind Coldplay wel goed dus ik ben er vol goede moed eens voor gaan zitten. Conclusie, ik snap helemaal niets van de hype. Ik vind het eigenlijk helemaal niks. Het doet inderdaad wel aan Coldplay denken maar ik vind het lang niet zo goed als Coldplay. Tingel tangel muziek was de gedachte die bij me boven kwam. Net of die jongens zwaar aan de coke maar wat door elkaar heen op hun instrumenten aan het spelen zijn. Ik kan er geen chocola van maken. Het zal wel aan mij liggen maar Radiohead is niet aan mij besteedt.

 

Het beste album allertijden... Kan ik niet zeggen. Ligt aan de stemming. Er zijn momenten dat ik van heftig en ruig hou en dan zet ik bijvoorbeeld de ruigste nummers van INXS op, volume lekker hoog en raggen maar. Die gasten hebben erg goede albums gemaakt. Pink Floyd komt ook in aanmerking. Ik ben ook een liefhebber van instrumentale muziek van bijvoorbeeld Mike Oldfield. en ik luister af en toe ook bijzonder graag naar het album A secret wish van Propaganda. Daarnaast luister ik de laatste tijd ook steeds meer klassiek. Bach, Mozart, Beethoven en Vivaldi. De vier jaargetijden, ik hoor daar hier erg weinig over, vindt ik helemaal geweldig, ga ik helemaal van uit m

Link to comment
Share on other sites

:lol:

 

Tja, ieder zijn ding natuurlijk...

 

Ik ga even een beetje aanmatigend zijn, excuus daarvoor, maar het is echt hoe ik er over denk:

Radiohead maakt albums, geen liedjes. Dat moet je eigenlijk niet downloaden en in partjes beluisteren. Bovendien doe ik er altijd wel even over voor het kwartje helemaal valt. Er wordt wel vaak gezegd dat Coldplay Radiohead voor dummy's is, maar dat is in mijn ogen nog teveel eer. Voor mij staat Coldplay tot Radiohead als Jamie Cullum tot Jazz, het heeft er dus geen f*ck mee te maken.

 

Geen punt om een copy van Kid A eens op te sturen, wellicht valt dan beter?

Link to comment
Share on other sites

:lol:

excuus daarvoor

 

Helemaal niet nodig.

Er wordt wel vaak gezegd dat Coldplay Radiohead voor dummy's is, maar dat is in mijn ogen nog teveel eer. Voor mij staat Coldplay tot Radiohead als Jamie Cullum tot Jazz

:blink::huh: Hoewel......

 

nee geintje hoor ;) .

 

Ik had al vaker geconstateerd dat jij heel anders naar muziek luistert dan ik en ook een andere smaak hebt. Ik ben eigenlijk helemaal niet thuis in het alternatieve circuit, m.a.w. de muziek die niet bij het grote publiek bekend is. Ik ben al blij als ik het "normale circuit" een beetje kan bijhouden want zelfs dat lukt niet echt zoals ik het zou willen.

 

Dat moet je eigenlijk niet downloaden en in partjes beluisteren.
Daar heb je wel gelijk in. Ik zal er nog eens wat langer voor gaan zitten.

 

Geen punt om een copy van Kid A eens op te sturen, wellicht valt dan beter?

Ok, je hebt me overgehaald. Dat is toch wel het minste wat ik kan doen :lol:;) Ik laat nog wel weten waar ie naar toe moet ;)

 

Conqubite

Link to comment
Share on other sites

Het ligt er ook maar aan welk album van Radiohead je beluistert. De eerste 2, Pablo Honey en The Bends zijn vrij recht toe, recht aan. Wel mooi trouwens.

Daarna kwam Ok Computer. Dat is veel experimenteler en vind ik persoonlijk hun beste. Wat daarna kwam, Kid A, Amnesiac en Hail To The Thief, vind ik te veer naar het experimentele doorgeslagen (op een paar nummers na; sorry Puur ;) ). Al moet ik ze misschien nog maar eens gaan luisteren. Mijn smaak verandert natuurlijk ook...

Live zijn ze trouwens heel erg goed! Heb ze een keer gezien op Pinkpop. Was het beste wat ik op Pinkpop heb gehoord, samen met een optreden van Tool en Within Temptation (ik geloof hetzelfde jaar)...

Link to comment
Share on other sites

Wel moeilijk hoor DE beste CD, maar ik denk dat dat voor mij (in ieder geval op dit moment) deze is:

pic

Cradle of Filth - Dusk and Her Embrace

Helemaal mee eens!!!!!

 

Je doelt dan ook wel op die versie waar deze hoes van is, nl. de Japanse Importversie met het meesterlijk vertolkte "Hallowed be Thy Name " van Iron Maiden?

 

Good taste, man! Hij zit nog steeds erg vaak in mijn speler!

Nope, mijn versie heeft ook deze voorkant en het is niet de import versie. Heb hem overigens blind gekocht op jouw aanraden :) Wel jammer dat het niet zo goed iklinkt als het nieuwere werk van ze. De geluidskwaliteit dan, de nieuwere albums zijn wel goed, maar niet zo goed als "Dust.....And her Embrace" en "Cruelty and the Beast". Het echt oude werk van ze ken ik nog niet zo goed.

Ha, die Japie!

 

Ben een tijdje niet in dit draadje geweest, en dan krijg je dit...

Leuk dat ik hem je heb aanbevolen, ben eerlijk gezegd een beetje trots! Ik zal nooit vergeten dat ik deze plaat voor het eerst hoorde, het gekraak etc, de intro met slow-bassline en dan de meesterlijke zwaaikrijs die Dani maakt.......

Iedere keer dat ik "Heaven torn Assunder" weer hoor beleef ik nog steeds dezelfde rillingen....

 

Als je wilt horen hoe ze zijn begonnen zijn er diverse demo's en bootlegs te verkrijgen, ik noem:

*Venus in Fear uitgebracht op Black Metal Syndicate ( dit zijn 2 demo's, nl. 1 uit 1994 genaamd "Total potjandriedubbeltjesing Darkness" en 1 uit 1992; "Orgiastic pleasures Foul"-demo.

*Sodomising the Virgin Vamps, live London 29/XII/94 met ook weer de Total potjandriedubbeltjesing Darkness Demo waarbij nu staat dat 'ie uit '92 stamt... Uitgebracht op BlackHeart CDB060

*Live Berlin 6-11-95, uitgebracht op iets wat "Lesbian Vampirism Records" heet :lol: hoe verzin je het...??? Zelfs met Ean-code :P

 

Offici

Link to comment
Share on other sites

Total potjandriedubbeltjesing Darkness Demo

"Dit is toch wel de meest positieve en leuke manier van censuur die ik ooit heb meegemaakt! Aan wie de eer? :D:D:D

 

P.S., ik heb de titels heus niet zelf bedacht, hoor.... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...