Jump to content

Beste Cd - Lp allertijden!


AudioBill
 Share

Recommended Posts

......Vooral het titelnummer is genieten...dat pianootje:

 

 

pa-pa-pa-pa, pa-pa-pap-pa

 

 

Kippenvel!.....

Koop 'm maar eens op de Gold versie.......das dubbel genieten! ;)

 

--Hans

Bedankt voor de tip!

Link to comment
Share on other sites

Ja, of gewoon veel cd's...  :huh:

Ach Ron, ik denk dat je ongeveer 10 * zoveel hebt als moi :rolleyes: Of heb je er nog geen 5.000 :huh:

Nee hoor Henk, je komt al aardig in de buurt. En dan te bedenken dat je pas een paar jaar terug weer serieus begonnen bent met je muziek luisteren...

 

Ik heb momenteel pakweg 1500 titels. Valt ook wel mee, maar de koopwoede is afgenomen sinds hier wat kleintjes rondlopen. We kopen meer kinderschoenen dan cd's ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, of gewoon veel cd's...  :huh:

Ach Ron, ik denk dat je ongeveer 10 * zoveel hebt als moi :rolleyes: Of heb je er nog geen 5.000 :huh:

Een ex-collega van mij, hij is pas bij EY wegggegaan en is controller ergens geworden, heeft meer dan vierduizend! cd's, had ie in twintig jaar bij elkaar verzameld, hij is dan ook vrijgezel, dan kan het wat makkelijker (tweehonderd cd's per jaar vind ik best veel). Ik vind dat een wel heel grote hoeveelheid, indrukwekkend. Mooi dat je het hebt hoor, absoluut. Maar wel heel erg veel :)

Mijn collectie groeit ook hard, overigens. Maar die is nog bescheiden, ik zal binnenkort eens tellen, ik schat dat ik (inclusief boxen) rond de tachtig tot honderd stuks uitkom, waarvan ik dan de meeste (zo'n zestig inclusief boxen) het afgelopen jaar heb gekocht, dus vanaf september 2003 :)

Link to comment
Share on other sites

Popmuziek?

 

Nick Cave and the Bad Seeds- From her to Eternity

 

Sonic Youth- Daydream Nation en/of Dirty

 

 

Hubertinus

Dat zie je niet vaak dat iemand Sonic Youth noemt :)

Als ik tussen deze twee zou mogen kiezen dan toch Daydream Nation.

 

Beste album aller tijden? Pfffff :huh:

Een album dat er bij mij altijd als koek ingaat: The Velvet Underground - The Velvet Underground

(veel beter dan het debuut Velvet Underground & Nico)

Link to comment
Share on other sites

Ik heb nu zo'n 600 CD's.

 

Toen ik een paar jaar geleden voor 't eerst de mogelijkheid had om CD's te kunnen copieren, deed ik dat nog regelmatig.

(eerst via een audio CD-recorder, later via PC-brander)

 

Het laatste jaar copier ik zelden nog iets, alleen als 't niet anders kan.

Ik koop nu zelfs CD's opnieuw, die ik ooit gebrand heb.

Als ik ze dan voor maximaal 10,- euro ergens aantref, wil ik toch de originele CD,

en geef ik de copy weg, of bewaar 'm ergens als reserve ofzo.

Ik kom steeds vaker CD's tegen die ik of ooit gebrand had, nu voor prijzen van rond de 7,- of 8,- euri.

 

Jarenlang was m'n nr.1 aller tijden CD 1 van de 2 die ik in dit topic noemde.

Nu zou ik er ongeveer een stuk of 10 kunnen noemen uit m'n collectie die die titel zouden verdienen.

 

Groeten,

Alco B)

Link to comment
Share on other sites

Grappig, bijna alle eerste keuzen heb ik zelf ook... Zou er dan toch zoiets zijn als universele smaak? :huh:

Zelfde smaak...

Link to comment
Share on other sites

Guest Theo H.

Wat mij betreft: je moet voor de beste muziek toch echt terug naar de jaren '50 en '60, met zangers als Frank Sinatra, Sammy Davis en zangeressen als Dinah Washington en Sara Vaughn. Of Peggy Lee, die nu bij mij in de speler zit.

 

Helaas zijn de opnamen vaak niet echt meer om aan te horen.

 

Een geweldig alternatief, met een "echte" stem en een goede opname:

 

1300833.gif

 

De allerbeste weet ik niet, wel een van de beste uit mijn verzameling.

 

Maar goed, nog een, instrumentaal en helemaal van deze tijd:

 

hs_fivegreatguitars.jpg

 

De nummer 2 op mijn lijstje.

 

Groet,

Theo H.

Link to comment
Share on other sites

Tsja. Het kan natuurlijk helemaal niet. 1 cd als beste noemen. Daarom heb ik het volgende bedacht. Stel: Er breekt brand uit, en ik kan alleen bij mijn (en alleen mijn*) cd's en ze liggen allemaal zo dat ik er wel een willekeurig uit kan zoeken dan neem ik mee ...

 

Light ~ Light

 

Kortom, echte onvervalste Nederlandse symphonische muziek ... 1 van mijn favoriete cd's en waarschijnlijk het minst gemakkelijk te vervangen.

 

Deze passende recensie vond ik op het internet. Met 1 dingetje ben ik het niet eens, en dat is de negatieve benadering van de verpakking --> Een mooi schilderij van Victor Linford {Lekker belangrijk}.:

 

Light - "Light" (SI Music Records SI3063-2)

 

Symfonische rock zoek je in alle hoeken en gaten, maar zeker niet in de eerste plaats in Nederland. Bovendien plaats je symfonische rock niet snel in de hedendaagse actualiteit. Bands als Saga, Camel en Dream Theater zijn weliswaar gevestigd en worden door een fanatieke groep fans aanbeden; echt vernieuwend is het allemaal niet. Het is dus relatief rustig rondom het genre.

 

Aangenaam verrast was ik bij het verschijnen van het album "Light" gemaakt door de gelijknamige band Light. Symfo om je vingers bij af te likken en dan ook nog uit Nederland, nee sterker nog: uit Nijmegen. Nadat voldoende podiumervaring is opgedaan in het clubcircuit is de band, na een enkele jaren geleden uitgebrachte en in selecte kring goed ontvangen demo, de studio ingedoken onder produktionele leiding van ex-Boeyen toetsenist Jos Haagmans.

 

Het resultaat is ook niet vernieuwend voor het genre maar dat zou een bijna godsonmogelijke opdracht zijn. Minstens even belangrijk is echter het muzikaal niveau, (dat constant hoog is) waarmee Light het vaderlandse spruitjes- en boerenkoolniveau heel ver achter zich laat. De muzikale benadering van Light is conceptueel waarbij afwisselend log en meeslepend of kwetsbaar en melodieus gespeeld wordt. Zo hoort het naar mijn mening bij symfo!! Vet orchestraal geweld wordt afgewisseld met iele, ragfijne toets- of gitaarpartijen. Waar nodig worden de nummers smaakvol afgemaakt door Mario Driessen. Diens emotievolle zangstem doet mij hier en daar denken aan John Wetton ten tijde van UK.

 

Met name een nummer als "Dreams" pakt je bij de keel om je gedurende twee

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...