Jump to content

Top budget speakers


PD
 Share

Recommended Posts

Vaak is de Cresta serie ook erg aantrekkelijk 2e hands op bijvoorbeeld marktplaats.nl te vinden..... met een beetje geluk/geduld minder dan 100 euro per paar :rolleyes:

Ik heb ze alleen nog nooit beluisterd...... dus ik ga even op het gehoor van een ander af. (shame, shame, shame on me)

Link to comment
Share on other sites

Stel je eens voor. :huh: Je bent 16 jaar, verdient wat geld met een krantenwijk en zoekt een nieuw stel speakertjes voor op je slaapkamer met een budget van max. 200 euro per stuk. Uiteraard wil je zo'n goed mogelijk geluid. Wat zou jij aanschaffen? Of anders gezegd wat vinden wij als verwende audiofielen nog goed onder de 200 euro per stuk? :rolleyes:

Zelfbouw overwogen? Als je een goed kant en klaar ontwerp bouwt kun je de kosten uitstekend binnen de perken houden.

Link to comment
Share on other sites

Inderdaad!! Prima Nederlands.. er zijn veel oudere forumleden die een voorbeeld aan jou kunnen nemen wat dat betreft!

Yep

... ben ik na een tijdje verder gaan zoeken en werdt beloond.

:rolleyes:

yeps, daar val ik zelf ook nog wel eens onder.. :):unsure:

Link to comment
Share on other sites

Stel je eens voor. :huh: Je bent 16 jaar, verdient wat geld met een krantenwijk en zoekt een nieuw stel speakertjes voor op je slaapkamer met een budget van max. 200 euro per stuk. Uiteraard wil je zo'n goed mogelijk geluid. Wat zou jij aanschaffen? Of anders gezegd wat vinden wij als verwende audiofielen nog goed onder de 200 euro per stuk? :rolleyes:

 

Epos ELS3, 149 euro per stuk (dacht ik) :o

Link to comment
Share on other sites

Stel je eens voor. :huh: Je bent 16 jaar, verdient wat geld met een krantenwijk en zoekt een nieuw stel speakertjes voor op je slaapkamer met een budget van max. 200 euro per stuk. Uiteraard wil je zo'n goed mogelijk geluid. Wat zou jij aanschaffen? Of anders gezegd wat vinden wij als verwende audiofielen nog goed onder de 200 euro per stuk? :rolleyes:

 

Epos ELS3, 149 euro per stuk (dacht ik) :o

Ja, ik ken ze van naam maar hoe ze klinken? :confused:

Link to comment
Share on other sites

Epos ELS3, 149 euro per stuk (dacht ik) :o

Ja, ik ken ze van naam maar hoe ze klinken? :confused:

Ik heb ze eerlijk gezegd ook niet gehoord. Maar ze zijn er laaiend enthousiast over op een Noorse forum. Voor dat prijs is dat dan. Hier is een review van Stereophile.

Link to comment
Share on other sites

Epos ELS3, 149 euro per stuk (dacht ik) :o

Ja, ik ken ze van naam maar hoe ze klinken? :confused:

Ik heb ze eerlijk gezegd ook niet gehoord. Maar ze zijn er laaiend enthousiast over op een Noorse forum. Voor dat prijs is dat dan. Hier is een review van Stereophile.

Ik heb deze nog nooit gehoord, maar wel eerdere creaties van Epos waarbij Mike Creek al betrokken was, deze waren zeker bijzonder. Tijd om ook dit kleintje maar eens te beluisteren.

Link to comment
Share on other sites

Fijn dat het goed gaat met iedereen... met mij ook :D op je 12e al audiofiel?? goed bezig hoor.... toen ik zo oud was had ik geloof ik een Samsung ( :unsure: ) setje met 2 Jamo speakers staan......

ja ik weet het, ik ben nu al diep gezonken :P:P

maar eigenlijk is het de schuld van hear en hifi.nl, door alle topics heb ik de ziekte ook gekregen :P

Link to comment
Share on other sites

Fijn dat het goed gaat met iedereen... met mij ook  :D  op je 12e al audiofiel?? goed bezig hoor.... toen ik zo oud was had ik geloof ik een Samsung ( :unsure: ) setje met 2 Jamo speakers staan......

ja ik weet het, ik ben nu al diep gezonken :P:P

maar eigenlijk is het de schuld van hear en hifi.nl, door alle topics heb ik de ziekte ook gekregen :P

Oei, dan mag je wel oppassen. Eenmaal gegrepen door het virus, kom je er je leven lang niet meer vanaf ;):D

Link to comment
Share on other sites

bedankt voor de tip, ik zat al te denken aan mission, of b&w of zoiets. maar wat ik begrijp is dat jullie voor 2dehands zouden gaan?

want als ze een beetje oud zijn kunnnen de conussen toch uitgedroogt zijn?

ik kan ze natuurlijk laten reconen dan maar ik weet niet hoe duur dit is en of het ook zinvol is.

en ja ik zoek best wel kleine speakers, en ze moeten natuurlijk aan te sturen zijn door mun NAD.

 

trouwens, ik moet er denk ik ook wel stands bij hebben want nu staan ze in de vensterbank en ik denk dat ik er nog wel meer uit zou kunnen halen.

zou het dan veel duurder worden?

 

 

mvg Bas

Link to comment
Share on other sites

Bij oudere speakers kunnen de conussen wat minder zijn, maar dit hoeft absoluut niet..... dit is afhankelijk van wat voor materiaal ze zijn (net als de ophanging) en of ze wel of niet in de zon etc. staan..... ik zou in jouw situatie voor 2e hands gaan....!

 

Stands kunnen inderdaad aardig prijzig zijn (klik >hier< voor een prijslijst van Apollo), maar dit hoeft natuurlijk niet... Je zou ook zelf een paar stands kunnen (laten) maken.

Link to comment
Share on other sites

Zelfbouwen, natuurlijk!

 

Voordeel t.o.v. tweedehands: dan weet je tenminste dat alle units en materialen nieuw en goed zijn.

Voordeel t.o.v. nieuw: dan weet je tenminste dat alle units en materialen goed zijn... en je bespaart minstens de helft op de kosten.

(Of: je komt voor hetzelfde geld in een veel betere kwaliteitsklasse.)

 

Suggestie: bas/middentonenunit SPH-165KEP en hogetonenunit DT-107 (Monacor) in een 18 mm multiplex kastje met een inhoud van 15 liter, met een reflexpijpje (dikwandig PVC afvoerpijp) van 7 cm

Link to comment
Share on other sites

Grill is nergens voor nodig.

Dit ben ik gedeeltelijk met je eens.... :P een grill kan je unit's toch mooi beschermen tegen:

 

vingertjes van broertjes/zusjes of andere soorten kinderen

stofzuigerslangen etc. etc.

straaltjes zonlicht, wat je unit's vroegtijdig kan uitdrogen

 

De bovenste 2 vooral als je ze op stands hebt staan lijkt mij....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...