Hans Gaulhofer Posted 20 september 2004 Report Share Posted 20 september 2004 Ik heb wel eens gelezen dat je een trafo voor een lichtnetfilter kan gebruiken. Onbelast aansluiten en klaar is Cees. Een soort paralllel filter. Ik het boudoir van mijn zaliger tante kwam ik deze fraaie hoogtezon tegen. http://hansgaulhofer.freeservers.com/photo.html Is de trafo misschien geschikt voor een lichtnetfilter? Tevens tips voor mollen bestrijding gevraagd! Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
hilbren Posted 20 september 2004 Report Share Posted 20 september 2004 wat je wilt is een beetje inductie in je voedingslijn, dat demt de hoge "tonen" check wel even of het vermogen er wel door kan. meten is weten, sluit hem gewoon aan (onbelast idd) en meet het verschil. storing op het lichtnet kan je veroorzaken met een adaptor (met een trafo erin) steek hem zo in het stopcontact zo dat hij net wel/net niet contact maakt op diemanier vervuil je het lichtnet behoorlijk, het kan ook met een grote lamp gewoon de schakelaar precies op het aan/uit moment houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 20 september 2004 Report Share Posted 20 september 2004 Dat ding moet naar het Philipsmuseum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjeb Posted 21 september 2004 Report Share Posted 21 september 2004 Ik zou er nog een op zoeken en er twee breedbanders instoppen, dan heb je een vreselijk mooie hoornluidspreker Mvg Tjeb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Gaulhofer Posted 23 september 2004 Author Report Share Posted 23 september 2004 Dat ding moet naar het Philipsmuseum! Richard, Ik vind hem eigenlijk ook te mooi om te slopen. Een prachtige gietijzeren voet met koelribben. Een fantastische parabolische spiegel en een zeer mooie lamp met een roostertje en een kwikbolletje erin. Her snoer is uit voorzorg door mijn vrouwtje afgeknipt Ik durf hem niet aan te sluiten. Bang dat de lamp springt. En misschien krijg je er wel gratis rontgenstraling bij ? Ombouwen tot retro schemerlamp is ook een optie,. Dit apparaatje staat ook in het boek 100 jaar Flipje. Een van de eerste consumentenelectronica artikelen uit ca. 1930. Ik geloof niet dat er een museum op staat te wachten. Als ie van Boudewijn Buch was geweest was hij zeker goud waard. Helaas. Misschien iets voor mijn nalatenschap. Mocht ik dan beroemd zijn dat kan de waarde misschien nog aardig oplopen. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 23 september 2004 Report Share Posted 23 september 2004 Her snoer is uit voorzorg door mijn vrouwtje afgeknipt Ik durf hem niet aan te sluiten. Bang dat de lamp springt. En misschien krijg je er wel gratis rontgenstraling bij ? Een verstandige vrouw. Je wilt denk ik niet weten hoeveel schadelijke uv-straling zo'n oude hoogtezon maakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 september 2004 Report Share Posted 24 september 2004 Ik zou hem in deze staat houden.Zo'n ding wordt gegegandeerd geld waard. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 september 2004 Report Share Posted 24 september 2004 Her snoer is uit voorzorg door mijn vrouwtje afgeknipt Verstandig vrouwtje, als ik zo jouw experimenten lees.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Gaulhofer Posted 25 september 2004 Author Report Share Posted 25 september 2004 Her snoer is uit voorzorg door mijn vrouwtje afgeknipt Verstandig vrouwtje, als ik zo jouw experimenten lees.... Ik moet aan mijn reputatie denken geloof ik. Dacht dat ik mezelf toch al wat zelfcensuur had opgelegd, Mijn vrouwtje is zeker verstandig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 25 september 2004 Report Share Posted 25 september 2004 Her snoer is uit voorzorg door mijn vrouwtje afgeknipt Verstandig vrouwtje, als ik zo jouw experimenten lees.... Zodra Hans een goede levensverzekering heeft afgesloten laat ze de snoertjes zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 29 september 2004 Report Share Posted 29 september 2004 Hans, Ik zou toch maar eens bij Phillips informeren of ze belangstelling hebben. Er werd vroeger nog al eens wat weggegooid. De trafo is waarschijnlijk zo'n in pek ingegoten geval. Een moderne trafo die de klus kan klaren is, denk ik, ook kleiner en dus handiger. De mollen geef je, in de stijl van onze hobby, een luistersetje. Dan blijven ze op een plaats. Met de juiste cd kun je er dan voor zorgen dat ze het vervolgens bij de buren toch gezelliger vinden. Sytse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 2 oktober 2004 Report Share Posted 2 oktober 2004 Die cd heb ik wel voor je: Schumacher race hits (demo CD van Stereoplay). Alsie ooit in de lade van mijn cd speler beland, vlucht dan naar Noorwegen...:S Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 4 oktober 2004 Report Share Posted 4 oktober 2004 Tevens tips voor mollen bestrijding gevraagd! Hans ooit een mooie diervriendelijke manier gehoord bij teleac ofzo..... men neme een glazen fles... daar snij je de bodem uit.... vervolgens druk je die rechtstandin in een molshoop...... de wind waait boven over de fles... dit veroorzaakt tocht en bepaalde tonen waar de mollen niet van houden deze gaan fijn naar de tuin van de buren.... bb - die van kleine beestjes houdt - Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts