Jump to content

Onder de aandacht

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

Inderdaad een voortreffelijke aanbeveling, waar ik me volledig achter schaar. John Adams' muziek is zeer de moeite waard. De beschikbare uitvoeringen en opnamen, veelal gedirgeerd door de meester zelve, zijn meestal voortreffelijk.

Andere suggesties van Adams: Harmonielehre, Gnarly Buttons en The Chairman Dances.

Ga eens luisteren naar John Adams!!!!!!

• 4 weeks later...
Guest Hubertinus

Weer 2 cd's van John Adams gekocht: On transmigration of souls en Road movies.

Mensen die van zogeheten modern klassiek houden en mensen die van het betere orkestwerk houden moeten toch eens gaan luisteren!

Hubertinus

Ik ben wel benieuwd hoe de CD "Transmigration of souls" is. Het is begrijp ik herdenkingsmuziek van de aanslag op het WTC op 11/9.

Ergens las ik een positieve recentie (Luister?), maar ik weet niet precies meer waar. De CD schijnt ook maar 28 minuten muziek te bevatten. Is hij dan ook mid-price?

Guest Hubertinus

Theo, hij is niet midprice. Het is inderdaad ter nagedachtenis aan het WTC gebeuren. Het is meer een collage, zoals Steve Reich ook wel eens maakt. Denk aan Different Trains, maar veel spiritueler, meer op sfeer gebaseerd. Af en toe gelardeerd met John Adams kenmerken.

En hij is inderdaad iets van 28 minuten.

Hubertinus