Jump to content

2 'goede' hoofdtelefoons naast elkaar..

niels007
 Share

Recommended Posts

Hoi

Ik heb zelf tig koptelefoons versleten en het is zoeken naar een speld in een hooiberg naar een koptelefoon zonder loudness verloop.

Bas verkoopt en is een marketing truuk.

Verder is de impedantie van de senheisser waarschijnlijk heel hoog en dan laat de versterker het afweten. effe opgezocht :rolleyes: 300Ohm :blink:

De philips is maar 32Ohm

De extreme bas zorgt voor luistermoeheid en is voor langdurig gebruik ongeschikt.

Groetjes Simon

Hallo,

Ik heb gemerkt dat je nooit testen mag doen met de PC als bron.

vb: de reVox B710 cassettedeck op de PC, geluidskwaliteit was verschrikkelijk. Daarna als bron een reVox tuner genomen, kwaliteit was echt goed. Ik wou hem eerst nog weg doen om zijn erbarmelijke geluidskwaliteit, nu blijft hij mooi staan :D:D (BTW, bron via een versterker opgenomen).

Vriendelijke groeten

Dat is wel heel kort door de bocht.

Niet alle soundcards zijn slecht!

Groeten Simon

Dat is wel heel kort door de bocht.

Niet alle soundcards zijn slecht!

Groeten Simon

Hallo,

Ik weet het maar dat was maar als voorbeeld.

Vriendelijke groeten

Hoi

Ik heb zelf tig koptelefoons versleten en het is zoeken naar een speld in een hooiberg naar een koptelefoon zonder loudness verloop.

Bas verkoopt en is een marketing truuk.

Verder is de impedantie van de senheisser waarschijnlijk heel hoog en dan laat de versterker het afweten. effe opgezocht :rolleyes: 300Ohm :blink:

De philips is maar 32Ohm

De extreme bas zorgt voor luistermoeheid en is voor langdurig gebruik ongeschikt.

Groetjes Simon

ik denk eerder dat de versterker het bij de Philips laat afweten. Lagere impedantie van de philips is een lagere dempingsfactor, dus meer kans op flubberbas. De uitgangsimpedantie van de versterker is te hoog vergeleken met de impedantie van de hoofdtelefoon.

Daniel

Wat we in iedergeval hebben zijn 2 goede koptelefoons die beide vast een nagenoeg identiek frequentieverloop hebben.

Hoezo denk je dat ze een nagenoeg identiek freq. verloop zouden hebben? Ik weet eigenlijk wel zeker van niet. Kijk maar 's op de Headroom site en vergelijk bijv. een Grado sr-xxx (die kwa freq. verloop vrij veel op elkaar lijken) met een 'goede' sennheiser, vanaf de hd479 ofzo. Je zult zien dat het tot rond de 2khz vrij veel opelkaar lijkt, maar vanaf 2khz de sennheisers afvallen en de grado's juist oplopen kwa freq. response. Dit verklaart ook de typische grado aanhangers en sennheiser aanhangers.

Ik ben hou meer van het 'grado geluid', de sr-60 is voor mij een heerlijke budget hoofdtelefoon. Ook kwa comfort.