niels007 Posted 29 augustus 2004 Report Share Posted 29 augustus 2004 Dag! Ik heb hier m'n eigen Philips HP890 (impulsaankoop Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 30 augustus 2004 Report Share Posted 30 augustus 2004 Hoi Ik heb zelf tig koptelefoons versleten en het is zoeken naar een speld in een hooiberg naar een koptelefoon zonder loudness verloop. Bas verkoopt en is een marketing truuk. Verder is de impedantie van de senheisser waarschijnlijk heel hoog en dan laat de versterker het afweten. effe opgezocht 300Ohm De philips is maar 32Ohm De extreme bas zorgt voor luistermoeheid en is voor langdurig gebruik ongeschikt. Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunny Posted 30 augustus 2004 Report Share Posted 30 augustus 2004 Hallo, Ik heb gemerkt dat je nooit testen mag doen met de PC als bron. vb: de reVox B710 cassettedeck op de PC, geluidskwaliteit was verschrikkelijk. Daarna als bron een reVox tuner genomen, kwaliteit was echt goed. Ik wou hem eerst nog weg doen om zijn erbarmelijke geluidskwaliteit, nu blijft hij mooi staan (BTW, bron via een versterker opgenomen). Vriendelijke groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 30 augustus 2004 Report Share Posted 30 augustus 2004 Ik heb gemerkt dat je nooit testen mag doen met de PC als bron. Dat is wel heel kort door de bocht. Niet alle soundcards zijn slecht! Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunny Posted 1 september 2004 Report Share Posted 1 september 2004 Ik heb gemerkt dat je nooit testen mag doen met de PC als bron. Dat is wel heel kort door de bocht. Niet alle soundcards zijn slecht! Groeten Simon Hallo, Ik weet het maar dat was maar als voorbeeld. Vriendelijke groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniel2 Posted 1 september 2004 Report Share Posted 1 september 2004 Hoi Ik heb zelf tig koptelefoons versleten en het is zoeken naar een speld in een hooiberg naar een koptelefoon zonder loudness verloop. Bas verkoopt en is een marketing truuk. Verder is de impedantie van de senheisser waarschijnlijk heel hoog en dan laat de versterker het afweten. effe opgezocht 300Ohm De philips is maar 32Ohm De extreme bas zorgt voor luistermoeheid en is voor langdurig gebruik ongeschikt. Groetjes Simon ik denk eerder dat de versterker het bij de Philips laat afweten. Lagere impedantie van de philips is een lagere dempingsfactor, dus meer kans op flubberbas. De uitgangsimpedantie van de versterker is te hoog vergeleken met de impedantie van de hoofdtelefoon. Daniel Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 2 september 2004 Author Report Share Posted 2 september 2004 De philips brengt het er wel beter vanaf over de stereo versterker. Toch blijft het verschil in klank vrijwel gelijk: de Philips is wat scheller en rauwer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 2 september 2004 Report Share Posted 2 september 2004 Ik heb een Hd580 de deur uitgedaan voor de Philips. Deze vond ik nl. veel beter presteren. Een tijdje geleden kreeg ik een Grado van over de Link to comment Share on other sites More sharing options...
A_J Posted 2 september 2004 Report Share Posted 2 september 2004 Wat we in iedergeval hebben zijn 2 goede koptelefoons die beide vast een nagenoeg identiek frequentieverloop hebben. Hoezo denk je dat ze een nagenoeg identiek freq. verloop zouden hebben? Ik weet eigenlijk wel zeker van niet. Kijk maar 's op de Headroom site en vergelijk bijv. een Grado sr-xxx (die kwa freq. verloop vrij veel op elkaar lijken) met een 'goede' sennheiser, vanaf de hd479 ofzo. Je zult zien dat het tot rond de 2khz vrij veel opelkaar lijkt, maar vanaf 2khz de sennheisers afvallen en de grado's juist oplopen kwa freq. response. Dit verklaart ook de typische grado aanhangers en sennheiser aanhangers. Ik ben hou meer van het 'grado geluid', de sr-60 is voor mij een heerlijke budget hoofdtelefoon. Ook kwa comfort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts