Jump to content

Bizar en kleurijk....


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

:) Gisteren was het een gezellige en luisterrijke dag samen met Peter hier thuis .

Nog effe gemeten ,alhoewel dit toch in eerste instantie niet meteen als een vast gegeven voor de klankbepaling /geluidsimpressie gezien kan worden.

Tsja,voor Peter die aardig wat studio en orkestrale opnametechnieken in zalen en ruimtes; studiotechniek bezigheden,(opbouw van studio's met alle aanverwante akoestische en electronicazaken) gewend is, was het eerder een herbelevenis van geluid zoals ie 't in de studio's beleeft bij afmixen.

Maar het mocht de muziekpret niet storen! Vooral als je jouw eigen muziek hoort zoals je die wil beleven.

Peter,voor herhaling vatbaar! Volgende keer met wat apparatuur stoeien.

Zal idd de eindtrap worden, die twee trafo's in de Acoustats zijn geen makkelijke belasting.

 

 

De demping die Erik bedoelt heb ik weggehaald,hij had nl. zo dicht mogelijk direkt achter het membraam een paar flinke dikke lappen dempingswol van diverse soorten achter de gehele oppervlakte "geplakt", om de luchtdoorstromingsweerstand te verhogen,met voornaamste doel F.res te verlagen en akoestiche kortsluiting te verminderen door de "vertraagde" doorstroming.

 

Bij mij is dit niet nodig, gezien de "omhulsel" .

Dempingsmateriaal die ik nu in de "kast" gebruik zijn stukjes woltapijt, tandenshuim en dikke verpakkingskarton .

Grappig dat als je bij zo'n electrostaat zo'n grote "kast" hebt, dit niet te horen is,zoals meestal bij gesloten systemen.Maar da's weer een ander verhaal. :rolleyes:

 

Peter, leuk dat je geweest bent ! :)

 

Hans, zie je as Woensdag.

 

Groeten,

 

Jerry.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...