Jump to content

2ehandsplaten in Amsterdam


Jitze
 Share

Recommended Posts

In een of ander topic, niet meer terug te vinden, werd gevraagd naar een actuele lijst van platenwinkels in Amsterdam, op de site van Jazzmo wordt een lijst redelijk bijgehouden.

Hierbij de deels door mij bijgewerkte lijst :

 

JazzMo's Service Pagina's

 

Tweedehands Platen

 

 

Absoluut Vinyl Waterloopleinmarkt Amsterdam 020-6328123

 

Open: Woensdag - Zaterdag, kraam staat tegenover Moses & A

Link to comment
Share on other sites

Voor tweede hands vind ik Concerto en die winkel bij Paradiso nog het meeste hebben, voor de rest is het allemaal 13 in een dozijn pop (top 40) muziek met een hoog fonotheek en Andre Hazes gehalte. :blink:;)

 

Voor het betere vinyl kun je beter op het internet zoeken. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Datzzit is al weg op die plaats weet niet of ie ergens anders heen is gegaan.

groeten alfons

Inderdaad, de telefoon geeft informatie toon, zijn dus ws niet verhuisd, maar gesloten.

:unsure:

Link to comment
Share on other sites

Datzzit is al weg op die plaats weet niet of ie ergens anders heen is gegaan.

groeten alfons

Inderdaad, de telefoon geeft informatie toon, zijn dus ws niet verhuisd, maar gesloten.

:unsure:

Volgens mij zijn wij toen ook nog in die zaak geweest, Jitze? :rolleyes: Daar hadden ze inderdaad best wat mooi vinyl staan, maar als je goed oplet is de Amsterdamse binnenstad een waar vinylparadijs! :DB)

Link to comment
Share on other sites

maar als je goed oplet is de Amsterdamse binnenstad een waar vinylparadijs!

Dan zal ik wel niet goed opgelet hebben.... :D

 

Ben vorige week dinsdag Amsterdam in geweest met een vriend.

We zochten o.a. naar CD/LP zaken maar konden in de binnenstad maar weinig vinden.

Tja, je moet in een grote stad als A'dam ook maar net weten waar alles zit en waar je 't kunt vinden.

We zijn alleen bij Boudisque en Fame geweest.

 

Bij Fame hadden we 't snel bekeken.

Ze zijn daar zo 'slim' geweest om van die studio lampen op te hangen boven de CD-rekken. Het zijn er vrij veel en ze hangen nogal laag, dus 't was er een megabroeikas....niet te harden. het was er dan ook erg rustig.

(niet echt over nagedacht dus :unsure::rolleyes: )

Ze hebben er een handjevol vinyl.

 

Verder alleen een paar FRS's gezien :(

 

Ik wilde zelf eigenlijk nog naar Concerto, maar kon 't niet vinden.

 

Mvg,

Alco

Link to comment
Share on other sites

concerto utrechtsestraat in deze zelfde straat bijna recht tegen over concerto zit ook get records.

 

Op de noorden markt bij de noorder kerk is een markt op zaterdag daar staat een man met redelijk wat lps zit veel rotzooi tusssen maar een regelmaatige bezoek word beloond.

 

in de westerstraat vlak bij de noorder kerk zit distortion record deze heeft ook een web site en dat is www.distortion.nl.

 

Er zit er ook nog een op de prinsengracht ,waar datzzit zat voorbij lopen richting leidsestraat 1 of 2 bruggen over aan de linker hand ik meen dat ie 2 hand heet .

 

 

ik weet er nog een paar maar gen zin meer om dat in te type :P

Link to comment
Share on other sites

Er zit er ook nog een op de prinsengracht ,waar datzzit zat voorbij lopen richting leidsestraat 1 of 2 bruggen over aan de linker hand ik meen dat ie 2 hand heet .

Sound of the Fifties Prinsengracht 669 Amsterdam 020-6239745

Open: ma 13-18 uur, di/vrij 12-18 uur, zat 11-18 uur. Email: soundfis@worldonline.nl.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Volgens mij zijn wij toen ook nog in die zaak geweest, Jitze? :rolleyes:

Hebben we beslist gezien, ook behoorlijk rondgespit, zelfs nog eea gevonden, Sodejuu's voeten waren toen nog heel, geloof ik. :D

Link to comment
Share on other sites

De stal waar ik destijds mijn collectie heb " onder gebracht " had een puike en uitgebreide collectie lp's.

Neem aan dat je het over Ruud - Absoluut Vinyl - hebt ?

:rolleyes:

Staat ook in Utrecht, met het betere werk, voor zeer acceptabele prijzen.

Link to comment
Share on other sites

 

De stal waar ik destijds mijn collectie heb " onder gebracht " had een puike en uitgebreide collectie lp's.

Neem aan dat je het over Ruud - Absoluut Vinyl - hebt ?

:rolleyes:

Staat ook in Utrecht, met het betere werk, voor zeer acceptabele prijzen.

Ik geloof het wel ja...maar dat is al weer zo lang geleden.

Maar de handelaren zijn er nog steeds.

Het mooie ervan is dat men over het algemeen niet zo thuis zijn in de waarde of het uniek zijn van een album.

Voor hen is het gewoon een plaat en gewoon handel :lol:;)

 

Trouwens,ik heb de link gevonden naar het eerdere topic over dit onderwerp wat je niet meer vinden kon ;)

 

>>>>>Platenzaken in Amsterdam<<<<<<

 

--Hans.

Link to comment
Share on other sites

Afgelopen week heeft het weer ervoor gezorgd dat de platenkraam op het Waterllooplein niet open is geweest, hier wel rekening mee houden, heftige regen, storm of koude zijn beslist contra indicaties...............

 

:o

Link to comment
Share on other sites

Afgelopen week heeft het weer ervoor gezorgd dat de platenkraam op het Waterllooplein niet open is geweest, hier wel rekening mee houden, heftige regen, storm of koude zijn beslist contra indicaties...............

 

:o

Heb ik hier geen last van, want de postbode kwam deze pakjes met vers fusion vinyl en twee Cd,s bij mij af leveren. :rolleyes:

 

Pakket.JPG

 

Kan ik de komende uurtjes wel mee vooruit. :)

Link to comment
Share on other sites

Afgelopen week heeft het weer ervoor gezorgd dat de platenkraam op het Waterllooplein niet open is geweest, hier wel rekening mee houden, heftige regen, storm of koude zijn beslist contra indicaties...............

 

:o

Dat is inderdaad stevig balen....maarja dat is het weer nu eenmaal.. ;)

 

Andere dag...nieuwe kansen.

 

Enuuuh Qwert,ook vindt je daar top-fusion voor 'n derde van wat jij ervoor neertellen moet :D;)

 

--Hans.

Link to comment
Share on other sites

Afgelopen week heeft het weer ervoor gezorgd dat de platenkraam op het Waterllooplein niet open is geweest, hier wel rekening mee houden, heftige regen, storm of koude zijn beslist contra indicaties...............

 

:o

Dat is inderdaad stevig balen....maarja dat is het weer nu eenmaal.. ;)

 

Andere dag...nieuwe kansen.

 

Enuuuh Qwert,ook vindt je daar top-fusion voor 'n derde van wat jij ervoor neertellen moet :D;)

 

--Hans.

Nou, ik heb daar wel eens gekeken, maar top-fusion? ho maar! :D

Zelfs het woord fusion is ze al vreemd, net zoals bij bijna 16 miljoen andere Nederlanders.

Ooit dachten ze bij een Free Recordshop-filiaal in Arnhem dat ze het wiel hadden ontdekt: Ze hadde een rijtje van pakweg 15 cd's (Spyro Gyra,Bob James,Mezzoforte,Pat Metheny enz.) en erboven stond: FUSHION.

Ja, dat getuigt van deskundigheid :mad2::D;)

Link to comment
Share on other sites

Nou, ik heb daar wel eens gekeken, maar top-fusion? ho maar! :D

Zelfs het woord fusion is ze al vreemd, net zoals bij bijna 16 miljoen andere Nederlanders.

Ooit dachten ze bij een Free Recordshop-filiaal in Arnhem dat ze het wiel hadden ontdekt: Ze hadde een rijtje van pakweg 15 cd's (Spyro Gyra,Bob James,Mezzoforte,Pat Metheny enz.) en erboven stond: FUSHION.

Ja, dat getuigt van deskundigheid :mad2:

Link to comment
Share on other sites

Nou, ik heb daar wel eens gekeken, maar top-fusion? ho maar! :D

Zelfs het woord fusion is ze al vreemd, net zoals bij bijna 16 miljoen andere Nederlanders.

Ooit dachten ze bij een Free Recordshop-filiaal in Arnhem dat ze het wiel hadden ontdekt: Ze hadde een rijtje van pakweg 15 cd's (Spyro Gyra,Bob James,Mezzoforte,Pat Metheny enz.) en erboven stond: FUSHION.

Ja, dat getuigt van deskundigheid :mad2:

Link to comment
Share on other sites

 

.....Gut, wat heeft dit met 2ehandsplaten in Amsterdam te maken  :rolleyes:  :o........

Tja,leg dat eens uit...... :lol:;)

 

--Hans.

Dat was effen een fusion onderonsje tussen de kenners. :D:lol::P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...