JeroenKV Posted 21 augustus 2004 Report Share Posted 21 augustus 2004 Ik heb bij een verbouwing Fermecel platen gebruikt (veel sterker dan gips en watervast). Is dit bruikbaar als binnenkast van een speaker? (erg stijf en hard) De buitenkast wordt MDF. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 augustus 2004 Report Share Posted 21 augustus 2004 Weegt het ook een beetje? Zoja, dan zou het interessant kunnen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 21 augustus 2004 Author Report Share Posted 21 augustus 2004 Weegt het ook een beetje? Zoja, dan zou het interessant kunnen zijn. Het is behoorlijk zwaar!! Je kunt het gebruiken om badkamers en keukens af te werken. Het is vocht en vuur bestendig. Erg hard en stijf, maar wel als gipsplaat te bewerken (insnijden en dan breken). Ik las wat over betontryplesx en vroeg mij af of dit niet net zo goed is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 21 augustus 2004 Report Share Posted 21 augustus 2004 Er leiden gewoon veel wegen naar Rome. De Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 21 augustus 2004 Report Share Posted 21 augustus 2004 Ik las wat over betontryplesx en vroeg mij af of dit niet net zo goed is? Betonplex is niet beter dan gewoon multiplex met een kunsthars afwerklaagje. Als je met multiplex wil bouwen kun je het beste garantietriplex nemen, dit is 100% gevult en heeft een 100% verlijming. De kast aan de binnenzijde bekleden met Fermacell is denk ik een prima optie om de kast dood en stijf te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 22 augustus 2004 Author Report Share Posted 22 augustus 2004 Ik las wat over betontryplesx en vroeg mij af of dit niet net zo goed is? Betonplex is niet beter dan gewoon multiplex met een kunsthars afwerklaagje. Als je met multiplex wil bouwen kun je het beste garantietriplex nemen, dit is 100% gevult en heeft een 100% verlijming. De kast aan de binnenzijde bekleden met Fermacell is denk ik een prima optie om de kast dood en stijf te maken. Ik vroeg mij al af hoe is Fermacell moest schrijven!!! Het lijkt mij ook erg goed spul. Hoe zou jij het verlijmen aan het MDF? Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Het lijkt mij ook erg goed spul. Hoe zou jij het verlijmen aan het MDF? Met een min of meer elastisch blijvende montagekit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 22 augustus 2004 Author Report Share Posted 22 augustus 2004 Het lijkt mij ook erg goed spul. Hoe zou jij het verlijmen aan het MDF? Met een min of meer elastisch blijvende montagekit. Dat dacht ik ook al, maar misschien is er een lijm die erg goed is voor dit doel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 22 augustus 2004 Report Share Posted 22 augustus 2004 Ik las wat over betontryplesx en vroeg mij af of dit niet net zo goed is? Betonplex is niet beter dan gewoon multiplex met een kunsthars afwerklaagje. Als je met multiplex wil bouwen kun je het beste garantietriplex nemen, dit is 100% gevult en heeft een 100% verlijming. De kast aan de binnenzijde bekleden met Fermacell is denk ik een prima optie om de kast dood en stijf te maken. Ik wilde het net opmerken, echter een andere civieler was mij voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts