stefankloeg Posted 21 augustus 2004 Report Share Posted 21 augustus 2004 Ik ben stefan, 16 jaar blablabla en snap de balle van het hele audiogebeuren Ik heb een tv met xbox en een pc en wou daar een wat beter geluid uithebben dus ging ik eens kijiken voor een speakerset en zo ben ik hier gekomen om wat meer in de audio-wereld bekent te worden. Nu mijn vraag of iemand me wil uitleggen hoe subwoofers/speaker/receivers en dat allemaal werkt of heeft iemand een handige site voor mij grote groeten, stefan Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 21 augustus 2004 Report Share Posted 21 augustus 2004 Technische werking? Of hoe je het gebeuren moet aansluiten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefankloeg Posted 21 augustus 2004 Author Report Share Posted 21 augustus 2004 sorry beetje onduidelijk. Wat alles doet, een subwoofer voor lage tonen, een beetje de basis van wat is wat wat doet wat snap je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 21 augustus 2004 Report Share Posted 21 augustus 2004 Een subwoofer is een speaker die slechts het lage frequentiebereik weergeeft, en wordt met name toegepast in surroundsystemen voor de indrukwekkende effecten in het laag, zoals ontploffingen en crashes. Een subwoofer is vaak aktief, hetgeen betekent dat de subwoofer is voorzien van een eigen ingebouwde versterker. Een receiver is een versterker die tevens een ingebouwde tuner bevat. Ook wel tuner-versterker genoemd. bron HEAR techniek Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr toast Posted 31 augustus 2004 Report Share Posted 31 augustus 2004 ik denk dat jij dus surround wil omdat jij dus een xbox hebt. wat moet jij dan doen? neem een leuke receiver en een leuke speakerset die jij lekker vind klinken. Voorbeeld... Sony 597 receiver JBL 178 speakerset wat heb je dan? dan heb je een versterker voor home cinema (dolby digital wat ook veel xbox games ondersteunen) met een radio en een speakerset van 5 boekenplank speakertjes (vrij klein) en een lekkere subwoofer. Je koopt dan een advanced scart kabel voor de x box zodat je ook gelijk een digitale audiouitgang hebt (die zit namelijk op die kabel) en een afstandsbediening voor dvd. Als je niet zon hoog butget hebt kan je ook kiezen om evt op 2de hands over te gaan. wat je ook kan doen (en wat mijn keuze zal zijn) koop een stereo versterker en 2 speakers en geniet van een veel hogere kwaliteit omdat je per onderdeel meer kan uitgeven (immers je hebt geen 5 speakers meer nodig). Koop evt 2de hands een paar leuke zuilluidsprekers en een mooie versterker en je hebt een fijne muziekinstalatie waar je flink muziek mee kan spelen, gamen rn film kijken. als je nou denkt laat die kerel lullen ik wil toch surround sound (dat thuisbioscoop geluid) maar ik wil niet veel uitgeven neem dan een setje logitech z-680 luidsprekers. Ik heb ze gehoord en ze klinken echt beter als een homecinemasetje in die prijsklasse. En het voordeel is dat je hem gelijk op je xbox en pc kan inpluggen (er zit al een versterker en decoder voor dolby digital in) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 augustus 2004 Report Share Posted 31 augustus 2004 Zo'n Logitech-setje is idd helemaal niet onaardig. Een huisgenoot van mij heeft ook zoiets (weet zo niet precies welk type; iig een 4.1 set). Dat klinkt opzich niet eens zo slecht. Hij heeft de sub wat beroerd opgesteld (maar er is ook weinig plaats) maar voor het geld is het best goed. Kwalitatief zal het ook wel goed zijn. Logitech is wel een goed merk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 31 augustus 2004 Report Share Posted 31 augustus 2004 Zo'n Logitech-setje is idd helemaal niet onaardig. Een huisgenoot van mij heeft ook zoiets (weet zo niet precies welk type; iig een 4.1 set). Dat klinkt opzich niet eens zo slecht. Hij heeft de sub wat beroerd opgesteld (maar er is ook weinig plaats) maar voor het geld is het best goed. Kwalitatief zal het ook wel goed zijn. Logitech is wel een goed merk... Geheimmtip Als je voor pc-speakers gaat, overweeg dan de Klipsch Promedia, een kameraad van mij heeft de 5.1 GMX, klinkt best aardig, zeker voor het geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr toast Posted 1 september 2004 Report Share Posted 1 september 2004 ja maar heeft die klipsch ook een ingebouwde dolby digital decoder zdat je er rechtstreeks een dvd speler of xbox op kan aansluiten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 1 september 2004 Report Share Posted 1 september 2004 ja maar heeft die klipsch ook een ingebouwde dolby digital decoder zdat je er rechtstreeks een dvd speler of xbox op kan aansluiten? Yep, anders had ik het toch niet gemeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr toast Posted 2 september 2004 Report Share Posted 2 september 2004 nou...... jou kennende Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts