Jump to content

Kappa 9 vs ACR RP300

Guest muziekfreak
 Share

Recommended Posts

Guest muziekfreak

Ik ga een vrijdag luisteren naar een stel ACR RP300 speakers als zijndde vervanging van de k9.

De eigenschappen van de ACR RP300..magnetostatisch midden en hoog..onderste woofer baseflex voor,bovenste woofer bassreflex achter tot 25hz diep.

Externe filters op de achterzijdde van de kast gemonteerd. Gemodificeerd met

o.a audyn

3SGLKESD60.jpg

Dit is helaas de enigste foto die ik heb beetje onduidelijk klein

61004.jpg

Verdere weetjes over deze speakers

h150xd37xb40 en 90KG zwaar allen units in deze speakers zijn van fostex

Schijnt een zeer goed degelijk merk tezijn heb ik me laten influisteren door een speakerbouwer,kef is dat geloof die gebruikt maakt van fostex units

Dus wat denken we ervan...zal ik tevreden thuiskomen met deze prachtige speakers...of laten we de k9 staan?

PS weet iemand meer over deze speakers toevallig?

Hadden wij het gisternacht ook al niet over deze twee spaekers gehad? :o

Ik heb begrepen dat jij ze wilde kopen, maar de prijs van 1350

Guest muziekfreak

Licht dat eens toe qwert want dat is mijn vraagstuk namelijk...is er een vergelijk tedoen ja of nee :)

EN als ik het doe word het een inruilactie... ;) vergeet niet dat deze een stuk jonger zijn...de k9 is ook al 17jr geworden heh..

Licht dat eens toe qwert want dat is mijn vraagstuk namelijk...is er en vergelijk tedoen ja of nee :)

Luisteren doe je met je oren (Als jij die hebt tenminste, dat zal wel :P ). Jij gaat ze toch Vrijdag as beluisteren, neem een paar Cd,s mee van jezelf die je qua geluid en bass goed kent, en vraag of je zelf de versterker zelf mag bedienen. ;)

Over vergelijken gesproken, ik heb jou boxen nog nooit gehoord, maar ik weet zeker dat deze ondanks alles met kop en schouders boven die twee blauwe boxen uitsteken. Maar luisteren met eigen oren is zeker aan te bevelen. :)

Guest muziekfreak

Ja dat ga ik wel doen maak je maar niet druk....helaas zijn de vincents te gewichtig om ze bij hem neer tezetten...en de speaker voor een week omruilen is ook geen optie. Het hoeft niet precies hetzelfde geluid tehebben als het maar gelijk aan is ben ik al tevreden.

De mids van de ACR is veel beter als van de kappa dat weer ik zeker [magnetostatisch is sneller als de polydomes [denk aan de r90 mids emim] kwa weergeven Het laag gaat dieper 25hz de k9 29hz..het hoog zal elkaar niet veel verschil maken is ook magnetostatisch...bij beidde speakers

Er zullen wel verschillen zijn dat weet ik ook wel...maar ik denk dat als ik voor mijn kappas ff reeel denken een 1300terug krijg in mijn handen mag klappen. Koop ik daar ook zoiets voor terug de ACR ziet er en volgens de man uit als een geschikt caliber/vergelijkbaar speaker.

De filter ziet erwel goed degelijk uit moet ik zeggen...de k9 zitten onderdelen in van 17jr terug op een paar modjes na.

Kent niemand deze speakers? Ik weet dat je ze kant en klaar kon kopen en als zelfbouwer meer niet :)

de FOSTEX units hebben een hele goede naam maar ik zou de speakers zowiezo overspuiten!

als jou units in de kappa nog goed zijn dus geen verteerde surrounds en de bandjes van de tweeters nog mooi strak zijn zou ik er nog eens goed over nadenken.

het geluid van de kappa bevalt je toch goed???

Blauwe speakers :o ? Aarhg, die hoef ik niet eens te beluisteren, die vallen bij voorbaat al af, daarmee ga je toch niet in een huiskamer zitten? ;)

Had ik muziekfreak ook al op het andere forum, en in een topic hier al afgeraden. Maar hij zou ze Vrijdag as gaan beluisteren, mischien valt het nog mee. Maar wij willen van muziekfreak wel zijn bevindingen horen of die luistersessie van die blauwe boxen bevallen is. :);)

Guest muziekfreak

Als ze nu mint waren geweest had ik geeneens de moeite ervoor gedaan...volgens de man is het een hooglans donker blauwe lak...mmm kan apart zijn.

De kappas zijn vorig 1 1/2 jaar geleden gereconed [woofers althans] De emints zijn nog in goede staat. Er zitten kleine "deukjes" in de kapton folie..maar daar heb twinstatic al over gecontact...dat kon helemaal geen kwaad aldus twinstatic. De units van de k9 zijn in dus nog in goede staat. Enja ik ben nogaltijd tespreken over de kwaliteiten van de k9...maarja zoals ik al zei als ik ze zou verkopen beur ik er geen rooie cent meer voor terug ja 1300euris...maar daar koop ik in de winkel geen zelfde kwaliteit speaker voor terug dat weet ik wel.

De blauwe monsters...zoals ik al zei zijn in mijn optiek redelijk gewaagd aan de k9..en komt ook nog een keer bij als ik ooit iets mol aan de k9...ja weet iedereen wel is het niet meer aantekomen. De ACR is nog alles voor tekrijgen...hij is sowieso een fiks aantal jaar jonger de k9 is 17jr...zijn toch dingen om rekening mee tehouden.

De man die ze wegdoet heeft de speakers altijd aangestuurt gehad met een stel diy buizenversterkers..volgens hem een magnifiek geluid. Hij wilt gewoon eens iets anders proberen want het is geen moet dat ze weg moeten...en ik heb hetzelfde idee het is geen moet.

Ik zal ze beluisteren een vrijdag en als ik overtuigd ben van de kwaliteiten van deze speakers...ruil ik ze direct om. Ik zal zeker een uitgebreid topic over deze titanen-strijd hier openen.

@ wijx

De filters waren toen zon 2000piek volgens de man [nu weet ik natuurlijk niet of dit wel waar is] maargoed schroef een een k9 open zitten ook maar kwartjes onderdelen in in principe ;) Als het klinkt klinkt het

Guest muziekfreak

Die bevallen me uitstekend! ik ben er helemaal in mijn sas mee...ik had eerst de Sphinx p12 die meer "straight in your face" is....je merkte ook dat het laag niet onder controle was. Het geheel klonk met de p12 ook uitstekend...ik ben nog altijd een man die sphinx hoog zal aanprijzen kwa versterking. Maa jong jonge die vincents kwamen hier...een wereld van verschil..wat een controle hebben deze bakken..voornamelijk het laag is een heel stuk erop vooruitgegaan..strak en vol kwa weergave.

Neeuh de vincents blijven opzeker hier binnen staan...die gaan er voorlopig niet uit! :D

Guest muziekfreak
Van ruilen komt huilen :rolleyes:

Heeij transformer boy :lol: [saiko volgens mij]

Dat zeiden ze ook met de p12 vs de vincents...nou ik heb nog altijd niet gehuild ;)

ik weet echt wel wat ik doe...maak je maar niet druk ;)

Ik heb de ACR's ongeveer in 1997 gehoord bij ACR in Tilburg.

Ik was toen zo onder de indruk van de geluidskwaliteit dat ik Kappa 9'ns heb gekocht.

Nee effe alle geheid op 'n stokje. Het ging toen om het type 200. deze kostten toen fl 4800,-. Dit was net boven mijn budget.

Ik heb laatst nog serieus geboden op 'n paar 200's. Uiteindelijk wou de man ze toch niet verkopen.

Ik vond toen de klank vergelijkbaar met de R90 die ik nu dus heb in plaats van de K9ns.

Alleen heb ik het idee dat het laag van de ACR's wat makkelijker aan te sturen is, en dus sneller strakker klinkt.

Dit alles dus over de 200. Ik neem aan dat de 300 wat dieper doorloopt. Het hoog en midden is echter wel gelijk.

:)

Guest muziekfreak

Kijk hier kan ik wat mee !! eindelijk iemand die de vraag snapt!

De ACR Rp300 gaat diep tot 25hz...de k9 tot 29hz...enja hij een stuk jonger en er zijn onderdelen in overvloed tekrijgen. Het mid van de k9 kan in mijn optiek niet tippen aan die van de r90 emim [magnetostatisch] wat dus ook met de 300 het geval is :D

Ik denk dat ik niet echt teleurgestelt ga worden worden..als ik de specs zo bekijk en units. Nu ben ik nog nieuwsgieriger geworden naar de klank van deze blauwe monsters ;)

Tis weereens iets anders...proberen

De ACR Rp300 gaat diep tot 25hz...de k9 tot 29hz...enja hij een stuk jonger en er zijn onderdelen in overvloed tekrijgen. Het mid van de k9 kan in mijn optiek niet tippen aan die van de r90 emim [magnetostatisch] wat dus ook met de 300 het geval is :D

Ik denk dat ik niet echt teleurgestelt ga worden worden..als ik de specs zo bekijk en units. Nu ben ik nog nieuwsgieriger geworden naar de klank van deze blauwe monsters ;)

Maar.... het is geen Infinity Classic.

Het laag wat uit de Kappa komt is zeker beter dan dat van de ACR.

Bel anders eens met ACR in Tilburg. Hier weten ze zeker veel over deze speakers te vertellen.

Guest muziekfreak

De ACR Rp300 gaat diep tot 25hz...de k9 tot 29hz...enja hij een stuk jonger en er zijn onderdelen in overvloed tekrijgen. Het mid van de k9 kan in mijn optiek niet tippen aan die van de r90 emim [magnetostatisch] wat dus ook met de 300 het geval is  :D

Ik denk dat ik niet echt teleurgestelt ga worden worden..als ik de specs zo bekijk en units. Nu ben ik nog nieuwsgieriger geworden naar de klank van deze blauwe monsters  ;)

Maar.... het is geen Infinity Classic.

Het laag wat uit de Kappa komt is zeker beter dan dat van de ACR.

Bel anders eens met ACR in Tilburg. Hier weten ze zeker veel over deze speakers te vertellen.

Dat zal wel aan de aansturing liggen lijkt me...de waffers van de k9 zijn idd instaat je huis telaten trillen op zijn grondvesten...maar dit is juist wat ik strakker wil hebben kwa weergave. Ik zegal ze gaan dieper als de k9...dus ik ben er niet bang voor dat het laag temin zal zijn.

Het trucje van de k9 is eigenlijk heel simpel...de woofers staan in fase aangesloten..de + van de onderste op de bovenste gelust op de - enzenz

Wat ik al van de duitsers aan mails heb gehad....het hoog zal hetzelfde zijn en gezien mijn aansturing zal het laag vol en strak weergeven op de acr rp300.

Nu is dit maar subjectief maarja zijn er totnogtoe 6 mails wat op hetzelfde neerkomt zon beetje. Ik ga ze toch opzeker beluisteren...maarja het gaat er mij om of iemand iets meer wist kwa gegevens of website van acr?

Ik kan er bar weinig over vinden alleen de 200 [mooie speaker ook trouwens] en de 400 [4weg] kon ik iets vinden. Verder??

Guest muziekfreak

Het feest gaat niet door...de man heeft afgehaakt. Hij is bang dat hij de emits eruit blaast met zijn denon receiver en hij kan ze niet aansturen met deze amp vanwege de ohmdip. Hij durft het niet aan en ik geef hem gelijk...dus bijdeze de kappa 9 blijft lekker hierstaan :D

Het was het proberen waard om eens iets anders te proberen...gelukkig geen moet ;)