Jump to content

Cd's catalogiseren


beunky
 Share

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik (liefst gemakkelijk...) mijn cd's kan catalogiseren zodat ik snel en gemakkelijk kan vinden welke cd's ik heb in welk genre et cetera. Ik gebruik nu Catraxx wel, maar ik ben daar niet tevreden mee. Ik zoek een betere oplossing.

Het gaat alleen om cd's met klassieke muziek.

De gegevens die minimaal ingevoerd moeten kunnen worden zijn (in willekeurige volgorde is dit rijtje overigens):

- titel

- eventuele solisten

- dirigent

- orkest

- genre

- label/maatschappij

- catalogusnummer (van het label natuurlijk)

- componist

- jaar van opname zou mooi zijn als dat kan, hoeft niet per s

Link to comment
Share on other sites

Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik (liefst gemakkelijk...) mijn cd's kan catalogiseren zodat ik snel en gemakkelijk kan vinden welke cd's ik heb in welk genre et cetera

Ik heb eigenlijk nooit zo begrepen waarom iemand zo'n programma 'nodig' heeft om z'n CD's snel en gemakkelijk terug te vinden.

 

Tenzij je al enkele duizende CD's hebt wellicht...

 

Ik heb nu zo'n 600 CD's, enigszins op genre, in 4 (IKEA Benno) CD-rekken.

 

Ik heb elke gewenste CD binnen 10 seconden gevonden. :mellow:

 

Mvg,

Alco

Link to comment
Share on other sites

Ik heb elke gewenste CD binnen 10 seconden gevonden. :mellow:

Ja, makkelijk als je alleen woont :D

 

 

Zo'n programma is eerder leuk dan nuttig. Om het nuttig te maken moet je er eerst veel tijd insteken. Pas daarna kun je bijvoorbeeld gaan zoeken op personen, jaar van uitgifte, etcetera.

 

Je kunt wel in een keer een uitdraai maken van je collectie en op het internet zetten.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb elke gewenste CD binnen 10 seconden gevonden. :mellow:

Ja, makkelijk als je alleen woont :D

 

 

Zo'n programma is eerder leuk dan nuttig. Om het nuttig te maken moet je er eerst veel tijd insteken. Pas daarna kun je bijvoorbeeld gaan zoeken op personen, jaar van uitgifte, etcetera.

 

Je kunt wel in een keer een uitdraai maken van je collectie en op het internet zetten.

Onder andere daarom wil ik het hebben. Ook weet ik echt niet uit mijn hoofd welke solisten meedoen met de opera De Zauberfl

Link to comment
Share on other sites

  • 15 years later...

Duh

De link is http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=5123&hl=musiclabel  

Joost mag weten waar dit naar verwees

Maar kennelijk is er een nieuwe eigenaar van hear.nl (de oude naam van dit forum) Of Hear.nl is inderdaad doorgegaan zonder forum (snap niet waarom en wat het verdien model is, reclame?)

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...