Jump to content
High-End Forum
Sign in to follow this  
beunky

Cd's catalogiseren

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik (liefst gemakkelijk...) mijn cd's kan catalogiseren zodat ik snel en gemakkelijk kan vinden welke cd's ik heb in welk genre et cetera. Ik gebruik nu Catraxx wel, maar ik ben daar niet tevreden mee. Ik zoek een betere oplossing.

Het gaat alleen om cd's met klassieke muziek.

De gegevens die minimaal ingevoerd moeten kunnen worden zijn (in willekeurige volgorde is dit rijtje overigens):

- titel

- eventuele solisten

- dirigent

- orkest

- genre

- label/maatschappij

- catalogusnummer (van het label natuurlijk)

- componist

- jaar van opname zou mooi zijn als dat kan, hoeft niet per s

Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik (liefst gemakkelijk...) mijn cd's kan catalogiseren zodat ik snel en gemakkelijk kan vinden welke cd's ik heb in welk genre et cetera

Ik heb eigenlijk nooit zo begrepen waarom iemand zo'n programma 'nodig' heeft om z'n CD's snel en gemakkelijk terug te vinden.

Tenzij je al enkele duizende CD's hebt wellicht...

Ik heb nu zo'n 600 CD's, enigszins op genre, in 4 (IKEA Benno) CD-rekken.

Ik heb elke gewenste CD binnen 10 seconden gevonden. :mellow:

Mvg,

Alco

Ja, makkelijk als je alleen woont :D

Zo'n programma is eerder leuk dan nuttig. Om het nuttig te maken moet je er eerst veel tijd insteken. Pas daarna kun je bijvoorbeeld gaan zoeken op personen, jaar van uitgifte, etcetera.

Je kunt wel in een keer een uitdraai maken van je collectie en op het internet zetten.

Ja, makkelijk als je alleen woont :D

Zo'n programma is eerder leuk dan nuttig. Om het nuttig te maken moet je er eerst veel tijd insteken. Pas daarna kun je bijvoorbeeld gaan zoeken op personen, jaar van uitgifte, etcetera.

Je kunt wel in een keer een uitdraai maken van je collectie en op het internet zetten.

Onder andere daarom wil ik het hebben. Ook weet ik echt niet uit mijn hoofd welke solisten meedoen met de opera De Zauberfl

Ik ben zelf níet van klassieke muziek, maar ik kan me wél voorstellen dat diegenen die dat wél zijn nieuwsgierig zullen zijn wie "IK" dan is......B)

De link is al 16 jaar oud: hear.nl heeft geen forum meer, dus werkt de link uiteraard ook niet meer.

Duh

De link is http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=5123&hl=musiclabel  

Joost mag weten waar dit naar verwees

Maar kennelijk is er een nieuwe eigenaar van hear.nl (de oude naam van dit forum) Of Hear.nl is inderdaad doorgegaan zonder forum (snap niet waarom en wat het verdien model is, reclame?)

Edited by Duck-Twacy

7 hours ago, Duck-Twacy said:

Of Hear.nl is inderdaad doorgegaan zonder forum

Ja. het forum paste toen niet meer binnen de ideeen van Hear en dat is toen 'afgesplitst'.

Meer de iedeeën van de nieuwe eigenaar. Hear heeft indertijd een andere naam gekregen, met high-end erin. Niet mijn idee, horen is o zo belangrijk.