Jump to content

Versterkers

Malte
 Share

Recommended Posts

Ik wil van mijn Marantz PM17 MKII af en begin met een nieuwe eindversterker, de Marantz wordt dan voorversterker.

Nu mijn vraag, wat passt beter bij JMlab Electra 936?

T+A 1530 of Classe CA-201?

Kan alle twee goedkoop krijgen alleen dat beluisteren wordt lastig, vandaar mijn vraag! T+A heb ik al eerder met andere Speakers beluisterd vond hem erg mooi!!! Valt helemaal in mijn smaak! Maar Classe ken ik niet en de meningen erover gaan erg uit elkaar.

bedankt alvast voor jullie reacties!

Malte

:confused:

Beste Malte,

Ik weet dat T+A heel mooi en degelijk spul maakt. Echter ik heb het nooit obejctief kunnen beluisteren.

De Classe CA201 ken ik echter erg goed, en ik vind dat een wereld versterker! Als je gaat voor een magische weergave met veel diepte en natuurgetrouwheid, maar ook nog een strak en fundamenteel laag, dan is de CA201 way to go!. Een dijk van een versterker met een dijk van een geluid!

Groeten,

Bas

Mijn eerste ervaringen met T&A dateren van vele jaren terug.

Maar ik kan me nog wel herinneren hoe ik een paar dagen meeliep met Georg Amft, in Herford.

T&A lijdt aan faalangst.

T&A wil niet zo graag alles g

Zozo Spido,

Ik kan me dus niet vinden in jouw verhaal.. T+A heeft wel zeker lef! Heb voor en eind combi's, de V10 en ook hun K1 beluisterd. T+A is analytisch, controle, sprankelendheid, gedetaileerd, brutaal en open. Misschien moet je het T+A van nu nog eens een kans geven Spido! :blink:

groeten, PD Hogeterp B)

Ik heb de CA-201 gehoord toen ik m'n (lastig aanstuurbare) speakers kocht.

Wat ik van Classe wist (tam en clean geluid, gehoord bij beurzen) ging bij de CA-201 niet op, deze verraste me met een zeer levendig en 'groot' geluid met ballen, ik kan Bas alleen maar gelijk geven :)

Ook de bijpassende Classe pre staat z'n mannetje, wellicht kun je die later overwegen, dan heb je een goed ogende combinatie die echt muziek maakt.

Andr

Beste,

Wat zijn wij het toch vaak eens ineens Andre :D Dat zie ik als een positieve vooruitgang :D

Maar even serieus. Op audiogon (www.audiogon.com) worden de Classe's (CA201, CA301 etc.) echt voor absurd lage prijzen aangeboden. Zelfs met de shipping kosten etc. heb je voor relatief weinig een hele mooie amp.

Groeten,

Bas

Zozo Spido,

Ik kan me dus niet vinden in jouw verhaal.. T+A heeft wel zeker lef! Heb voor en eind combi's, de V10 en ook hun K1 beluisterd. T+A is analytisch, controle, sprankelendheid, gedetaileerd, brutaal en open. Misschien moet je het T+A van nu nog eens een kans geven Spido! :blink:

groeten, PD Hogeterp B)

Beste PD,

'k Ben blij dat te horen! Ja, ik zou graag hun nieuwste apparatuur eens beproeven.

Weet je, ik vond het vroeger al echt jammer dat ik niet enthousiast kon raken van hun luidsprekers.

Want ze gebruikten eersteklas luidsprekerunits, mooi filtermateriaal, geheel volgens de regels ontwikkelde filters, stevige kasten - TLs zelfs... freilich tadellos!

En dan nog hun massaloze, opto-elektronische motional feed-back!

Dat m

Mijn eerste ervaringen met T&A dateren van vele jaren terug.

Maar ik kan me nog wel herinneren hoe ik een paar dagen meeliep met Georg Amft, in Herford.

T&A lijdt aan faalangst.

T&A wil niet zo graag alles g

Ik wil van mijn Marantz PM17 MKII af en begin met een nieuwe eindversterker, de Marantz wordt dan voorversterker.

Nu mijn vraag, wat passt beter bij JMlab Electra 936?

T+A 1530 of Classe CA-201?

Kan alle twee goedkoop krijgen alleen dat beluisteren wordt lastig, vandaar mijn vraag! T+A heb ik al eerder met andere Speakers beluisterd vond hem erg mooi!!! Valt helemaal in mijn smaak! Maar Classe ken ik niet en de meningen erover gaan erg uit elkaar.

bedankt alvast voor jullie reacties!

Malte

:confused:

Ik wil mijn andere Array Quartz S I nu ook gaan vervangen door een S II.

Mischien is de S I iets voor je...???

:)