Jump to content

Duson CD 150


Michel
 Share

Recommended Posts

Hallo, deze zaterdag ben ik de trotse bezitter van een Duson CD150 geworden. Deze speler was bij Hobo al langere tijd in de aanbieding en zaterdag zag ik de laatste liggen op hun magazijnopruiming in Utrecht, deze moest ik toen hebben. In een opwelling heb ik hem gekocht voor fl. 1500,-. Ik kon hem niet laten liggen. Als ik hem nu na een paar dagen vergelijk met z'n voorganger de NAD C520 dan valt op dat de Duson veel schoner in het hoog is en een veel rustiger en gedetailleerder geluidsbeeld neerzet.

 

Jammer is nu dat ik verder niets van de speler weet. Het merk bestaat niet meer en informatie over de speler is nauwelijks te vinden. Weet iemand meer over dit merk?

Ook zou ik graag horen of iemand ervaringen heeft met de speler en waarmee deze ongeveer te vergelijken is.

 

Misschien een beetje rare vragen maar ik stel ze omdat het zo raar is dat je plotseling en niet weloverwogen een nieuwe speler koopt zonder dat je deze kent of ooit gehoort hebt.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Mickey,

 

Duson is een nederlands merk dat helaas niet meer bestaat. Zelf heb ik een eindversterker van Duson, de A10. Bevalt erg goed. Op de site duson

vind je nog wat info over de cd75, het goedkopere broertje van de cd 150. Mocht je nog meer info willen, ik kan eventueel de folder van Duson inscannen en mailen naar je, u vraagd wij scannen.

 

Gr. Rogier

Link to comment
Share on other sites

Hoi, Mickey

 

De Duson CD150 is een uitstekende cd-speler en eigenlijk de opvolger van de beroemde CD100. Het apparaat is gebouwd als een tank (15 kg.)en klinkt goed. Er zit alleen een iets minder goed loopwerk in dan de CD100, deze had nl. het CDM9 Pro loopwerk. Helaas wordt dat loopwerk niet meer gebouwd. Ik heb zelf jarenlang Duson apparatuur gehad en kan het omschrijven als warm, muzikaal en vriendelijk!

De prijs die je hebt betaald is natuurlijk mazzel, want het kostte oorspronkelijk F3000,-

Er is een test geweest van de CD100 in de Musichomestudio. Deze is al weer een aantal jaar oud. Nog niet zo lang geleden (ik denk 2 jaar)heeft er nog een test gestaan, in de HVT, van een complete Duson set met CD75. Desgewenst kan ik die testen voor je onder de scanner leggen!

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door marcel van mijn hifi:

Hallo Rogier,

 

"u vraagd wij scannen"?

 

Gelukkig heb je meer verstand van de verleden tijd.

 

Groet,

Marcel

 

Marcel,

 

Hij die zonder fouten is werpe (nee, geen typefout) de eerste steen...

 

Op HIFI.NL vinden ze dergelijke correcties misschien leuk, ik persoonlijk kan er bepaald niet om lachen. mad.gif

Doe als de anderen op dit forum en laat eenieder in z'n waarde, dan blijft het gezellig.

 

Michel cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Mickey,

gefeliciteerd met je aankoop. Ik ken de cd 150 persoonlijk vrij goed en ik vind het

een pracht apparaat, net als het andere spul van Duson trouwens. Zeer degelijk gebouw. Naar mijn mening zijn ze wel wat aan de transparante kant. Toch jammer dat het niet meer gemaakt wordt. Ik weet dat ze bij de HOBO-keten (mijn mening hierover geef ik hier niet :( ) een hele tijd Duson producten in de uitverkoop hadden. Volgens mij hebben ze de laatste partijen daarvan opgekocht. Dus als iemand nog Duson wil hebben kunnen ze denk ik het beste daar informeren.

 

Groet, Tillie

Link to comment
Share on other sites

  • 19 years later...

Wat ik 123 vindt

 

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=72841.0

 

Mischien weet de eigenaar van deze site meer (als je m weet te vinden)

https://sites.google.com/site/dusonhighend/cd/duson-cd-150

 

https://www.markgrob.nl/total-dac-transport-list/

DUSON CD150 2 x CS4329-KP VAM1202

  

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...