Audiopaul Posted 19 november 2001 Report Share Posted 19 november 2001 Hi, guys! Deze grappige kleine speakertjes heb ik gisteren nieuw aangeschaft op de Platenbeurs in Utrecht bij Hobo Hifi voor een wel zeer aantrekkelijk prijsje! AR 208V Ze spelen nu in m'n werkkamersetje bestaande uit Pioneer A107 versterker, Marantz CD60 cd-speler, Marantz ST50L tuner, Akai HXR5 cassettedeck en Thorens TD160 MKII met Denon step-up trafo. En ik moet zeggen, dit klinkt echt heel goed uit die kleine kastjes! Er is bas, diepte, detail en natuurlijke stemmen! Wie heeft ervaring met het merk AR en weet er iets meer over te vertellen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 20 november 2001 Report Share Posted 20 november 2001 Paul, zou je voor dit setje niet eens gaan zoeken naar een iets beter versterkertje ? Pioneers vanaf de 400 serie of een Rotel, Teac etc, kunnen voor weinig geld meer muziek laten horen.............. Van AR ken ik een aantal oudere speakers, monsterlijk van vorm en afmeting, waarvoor een aantal liefhebbers/verzamelaars bestaat in NL. Regelmatig zie je op diverse sites gevraagd worden naar oudere AR. Via audioreview zal er toch wel iets te vinden zijn ? Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
fester Posted 20 november 2001 Report Share Posted 20 november 2001 Hallo, Zelf heb ik een aantal maanden naar de AR206HO geluisterd via de oude Quad33/303. Toen ik de speakers aansloot op de Naim nait5, vond ik ze al snel te schel klinken, met iets te weinig bas. Verder zijn ze zeer goed in het vocale gedeelte en klinken ze zeer helder. Op de site van acoustic research werden ze aanbevolen als achterluidsprekers voor een surround setup. Daar vind ik ze weer te goed voor. Met vriendelijke groeten, Fester Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 20 november 2001 Author Report Share Posted 20 november 2001 Hoi, Jitze Misschien heb je wel gelijk, maar ik zocht het aller aller aller goedkoopste versterkertje die ik kon vinden en dat was deze Pioneer! 't Is maar voor op de werkkamer en weet je, het klinkt eigenlijk best goed! Voor het echte werk hoef ik maar ca. 10 meter te lopen naar de woonkamer! In ieder geval bedankt voor je reactie! Fester, jij ook bedankt voor je reactie. Het typetje 208V wat ik heb aangeschaft zou ik beslist niet als "helder" willen bestempelen maar eerder verbazingwekkend "volwassen"! Goed goed, geen match voor de enorme Thiels in de woonkamer, maar toch gezien het formaat en de prijs...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts