Jump to content

Kwadendamme bluesfestival

Guest muziekfreak
 Share

Recommended Posts

Guest muziekfreak

Het is vrijdagmiddag een uurtje eerder gestopt met werken en snel naar huis gefietst, in een tempo waarbij zelfs een kampioen wielrenner jaloers op zou zijn. Ff douchen spullen gepakt en in de auto opweg naar kwadendamme het bluesfestival...na een uur of 2 kwamen we daaraan..een en al motoren...Hell`s Angels en meerder motorclubs bijelkaar. Imposant om tezien.

Nadat we onze caravan klaargemaakt hadden eerst ff een kruidenlikeurtje genaamd jagermeister genipt....mmmm heerlijk weer...lekkere borrel. En een stuk goede muziek. Na het borrelen naar de tent toegegaan waar zich een podium bevond met de eerste band.

Genaamd: Stincky Lou & The goonmat uit Frankrijk

Geweldige band...vooral de bas was heel apart...een snaar vasgemaakt aan een zeepkist\zinkenteil en een stok erbovenop. Echt geweldig. De sfeer was zeer aangenaam. Todat ik honger kreeg van al dat drinkwerk en d8cht "Heeij ff een frietje halen" ja mooi nietdus de frientkar stond in de fik ...er werd een andere gehaald en het probleem was opgelost. Dit is pas het eerste jaar voor mij dat ik meega naar dit festival en ik moet zeggen de sfeer is in een woord fantastich tenoemen. Vooral gezien het feit dat er errug veel bikers zijn op zo`n festival en natuurlijk ben ik een van de jonkies endus tussen al die oude lullen voel je je eigen een beetje vreemd.

Gelukkig ging dit snel over....het verschil met een avondje stappen zegmaar is ongelofelijk. Hier maakt het niet uit of je een dure trui of veel goud omhebt hier draait het om drie dingen

*Veel zuipen

*Veel lol maken

*Veel goede muziek

En ik moet zeggen dit bevalt me prima, geen agressie niets. Gewoon lekker muziek luisteren en zuipen, mensen ontmoeten enz heerlijk weer..wat wilt een mens nogmeer??!

Maar even terug naar de muziek vrijdagavond programma:

Stincky lou & the goonmat [fr]

The strikers [nl]

John campeljohn [can]

Last call

Het hoogtepunt van deze avond voor mij was The strikers. Deze leeftijdsgenoten maken een zeer goed stuk muziek. Er waren zelfs nummers waarvan ik kippevel kreeg..de gitarist is een gastje van 18jr die een stukje speelt alsof er Eric clapton voor me neus staat. Ik wou dat ik het kon denk je dan [LOL] echt prachtig!

Ik heb de laatste groep niet meer meegemaakt helaas....ik was iets tedronken endus lag ik op bed

Nou de volgende dag stonden we op met een big smile! Ik met een kater van hier totaan tokyo....maar niets wat een jagermeister om 10uur `s ochtends kan verhelpen Na een paar uurtje wederom tehebben genoten van een paar borreltjes en een lekker ontbijtje en natuurlijk het gezelschap wat erbij was [15man sterk] zijn we weer naar het tentje gewandelt.

Het programma van zaterdag:

Little boogie boy blues band [nl]

Barry mc cabe & band [irl]

Paul lamb & The kingsnakes [uk]

Danny bryant`s redeyeband [uk]

The jukejoints [nl]

Magic frankie [nl

The nighthawks [usa]

Het hoogtepunt van de avond The Jukejoints...alles werd stil in de tent die helemaal afgeladen was. Opeens komt de drummer van tjj op het podium. Het geklap en gefluit was oorverdovend! Deze groep is razend populair onder de liefhebbers van deze gerne muziek! Endus speelden ze met een oorverdovend volume de sterren van de hemel...echt een kick om meetemaken zoiets. Ik kende deze groep nogeeneens...maar toen ik voor het eerst de tent inkwam hingen er overal krantenkoppen enz aan de wand omtrent deze groep...dus ff in de gaten houden. Niets was ervan gelogen in ieder geval een geweldige preformance!

Wederom ging aan het einde van de avond deze jongenman naar zijn mandje toe. Echt een geweldige ervaring...volgend jaar ben ik zekers weer van de partij dat is een ding wat zeker is! De sfeer alleen al is geweldig geen agressie ofzo lekker een weekendje eruit zonder gezeik....HEERLIJK!!!

MVG Muziekfreak