Jump to content

Super netsnoer?


PD
 Share

Recommended Posts

Beste,

 

Nou ik vind de weergevers van Henk zeker niet te groot voor zijn kamer. Dat ze nog beter zouden presteren in een grotere ruimte dat is een ander ding. Het laag zou in absolute termen strakker kunnen, maar vooralsnog vond ik Henk's set zeer goed klinken.

 

Groeten,

Bas

Vond je het laag niet wat al te prominent aanwezig....????

 

:confused:

Beste Hans,

 

Tja ik denk dat Henk een probleem heeft tussen de 40 en 60 Hz. Los van grote basstraps is daar niets aan te doen (tact roomcorrecite doet ongeloofelijke dingen, maar is bij henk geen optie denk ik :)). Of je nou kleinere weergvers neerzet, maakt niet uit. Dat probleem gebied blijft en is een eigenschap van de ruimte. Als je dat eenmaal weet hou je er rekening mee, en geniet ik toch van de set.

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

Beste,

 

Maargoed, het ging over een super netnsoer. Wat moet je in godsnaam met silver en koper in een 220 spannignssnoer, als de rest in de wanden nog niet eens ofc koper is?

 

Groeten,

Bas

tsja ,

 

dat vraag ik me bij sommige interlinks ook wel eens af . :lol:

zeker als ik aan de armzalige printbaantjes in de apparatuur denk

Link to comment
Share on other sites

Beste,

 

Nou ik vind de weergevers van Henk zeker niet te groot voor zijn kamer. Dat ze nog beter zouden presteren in een grotere ruimte dat is een ander ding. Het laag zou in absolute termen strakker kunnen, maar vooralsnog vond ik Henk's set zeer goed klinken.

 

Groeten,

Bas

Vond je het laag niet wat al te prominent aanwezig....????

 

:confused:

Beste Hans,

 

Tja ik denk dat Henk een probleem heeft tussen de 40 en 60 Hz. Los van grote basstraps is daar niets aan te doen (tact roomcorrecite doet ongeloofelijke dingen, maar is bij henk geen optie denk ik :)). Of je nou kleinere weergvers neerzet, maakt niet uit. Dat probleem gebied blijft en is een eigenschap van de ruimte. Als je dat eenmaal weet hou je er rekening mee, en geniet ik toch van de set.

 

Groeten,

Bas

Helemaal mee eens, daarom gaf ik aan dat een verhuizing voor Henk een hele verbetering (in geluidskwaliteit) zal brengen....

 

:D

Link to comment
Share on other sites

M.b.t. tot de netkabels denk ik dat het materiaal hier in het geheel niet van invloed is. Volgens mij zijn de netkabels van Siltech ook helemaal niet van zilver.

 

Bij netkabels is afscherming in combinatie met aarde erg belangrijk. De constructie brengt hier dus veel meer dan het materiaal.

 

Je moet er aan denken dat door de netkabel in principe dezelfde golfvorm als door de luidsprekers loopt. In feite is het dus een signaalkabel.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Beste,

 

Maargoed, het ging over een super netnsoer. Wat moet je in godsnaam met silver en koper in een 220 spannignssnoer, als de rest in de wanden nog niet eens ofc koper is?

 

Groeten,

Bas

tsja ,

 

dat vraag ik me bij sommige interlinks ook wel eens af . :lol:

zeker als ik aan de armzalige printbaantjes in de apparatuur denk

Ha. ha ja hoor. Alle voor elektrodraad gebruikt koper is tegenwoordig OFC :D

 

Het is gewoon makkelijker te bewerken en dus goedkoper.

 

;)

Link to comment
Share on other sites

M.b.t. tot de netkabels denk ik dat het materiaal hier in het geheel niet van invloed is. Volgens mij zijn de netkabels van Siltech ook helemaal niet van zilver.

 

Bij netkabels is afscherming in combinatie met aarde erg belangrijk. De constructie brengt hier dus veel meer dan het materiaal.

 

Je moet er aan denken dat door de netkabel in principe dezelfde golfvorm als door de luidsprekers loopt. In feite is het dus een signaalkabel.

 

:)

Niet te hopen voor je, een speaker kabel die boven de 50Hz gaat filteren? :blink:

Link to comment
Share on other sites

M.b.t. tot de netkabels denk ik dat het materiaal hier in het geheel niet van invloed is. Volgens mij zijn de netkabels van Siltech ook helemaal niet van zilver.

 

Bij netkabels is afscherming in combinatie met aarde erg belangrijk. De constructie brengt hier dus veel meer dan het materiaal.

 

Je moet er aan denken dat door de netkabel in principe dezelfde golfvorm als door de luidsprekers loopt. In feite is het dus een signaalkabel.

 

:)

Niet te hopen voor je, een speaker kabel die boven de 50Hz gaat filteren? :blink:

Ik had juist van jouw meer begrip verwacht....

 

Het vermogen en de vorm van de stroom (A) pulseert n.l. mee met het signaal. Dat betekend dat de netkabel heel snel moet kunnen omschakelen van weinig naar veel stroom leveren.

 

Je elco's vangen natuurlijk een stuk van de pieken op, maar je trafo en netkabels moeten daarna weer bliksemsnel zorgen dat deze weer zijn opgeladen.

 

Daardoor loopt door je netkabels min of meer dezelfde golfvorm als door je speakerkabels.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Je elco's vangen natuurlijk een stuk van de pieken op, maar je trafo en netkabels moeten daarna weer bliksemsnel zorgen dat deze weer zijn opgeladen.

 

Daardoor loopt door je netkabels min of meer dezelfde golfvorm als door je speakerkabels.

Beste Hans,

 

Dat zou je wel willen, maar helaas is het zo dat dat 'bliksemsnel' vollopen van de condensatoren in de voeding echt niet sneller dan 20 milliseconden (50Hz) gaat en dat de capaciteit van een goede voeding voldoende groot is om vele malen die 20 milliseconden energie te leveren.

 

Overigens is deze gang van zaken bij een goede voeding ook de reden dat ik zelf geen enkel nut zie in het gebruik van exotische netkabels, als je kabel dik genoeg is om zonder spanningsverlies de stroom aan je versterker te leveren en je voeding is een beetje slim in elkaar gezet met hier en daar een ontstoor c'tje en een ferrietkraaltje maakt geen enkel netsnoer ook maar enig verschil.

 

Groeten Fritzzel

Link to comment
Share on other sites

Da's een theorie, nu nog de praktijk :rolleyes:

Ik ken geen apparaten die niet 'reageerden' op de betere netsnoeren, ik doel dan op het verschil met een 'pc-snoertje' met 1mm2 aders.

Je gaat wel heel makkelijk voorbij aan alle HF rommel die veel netsnoeren gewoon oppikken en de voeding in sturen :blink:

Dat ene ferrietkraaltje haalt dat er niet allemaal uit, een gedegen afscherming doet dat wel en dan bedoel ik niet zo'n Lapp snoertje, wat er een nog grotere bende van maakt :huh: .

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

[quote name='SpeedyAndr

Link to comment
Share on other sites

Als je wilt weten wat voor HF rommel er om je heen 'hangt' :

Alles wat met radiozenders te maken heeft, alle telefoonnetwerken (gsm, umts enz) en de 2,4GHz band die voor vanalles wordt gebruikt zoals draadloze hoofdtelefoons, afstandsbedieningen en alles wat tegenwoordig draadloos is.

Die signalen zijn niet zwak, je kunt met hoge kwaliteit gsm ontvangen en zenden, mijn gsm hoor ik gewoon op elke radio bliepen.

 

Er zijn veel testen gedaan en gebleken is dat wanneer je een netsnoer hebt van minimaal 1,8m lang met afscherming, het geluid een stuk 'rustiger' en in meerdere opzichten beter klinkt.

Bij het bifi forum heb ik destijds een lange 'strijd' gevoerd met het thema 'het nut van goede netsnoeren', sindsdien wordt het fenomeen een stuk beter geaccepteerd en uiteindelijk ging men het zelf uitproberen.

Vele 'tegenstanders' en 'ongelovigen' moesten uiteindelijk erkennen dat een netsnoer een behoorlijk groot verschil kan maken.

Dat maakt deze hobby zo leuk, er zijn zoveel 'mysterieuze' middelen om de weergave te verbeteren, je blijft er mee bezig :)

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Er zijn veel testen gedaan en gebleken is dat wanneer je een netsnoer hebt van minimaal 1,8m lang met afscherming, het geluid een stuk 'rustiger' en in meerdere opzichten beter klinkt.

 

En niet alleen de afscherming, maar ook de diameter van de geleiders is belangrijk. En dan ook nog of het een massieve of multi-ader geleider is, is belangrijk. En dan heb je nog twisten en vlechten. Maar ik vertel Andr

Link to comment
Share on other sites

[quote name='SpeedyAndr

Link to comment
Share on other sites

7459

 

7469

 

7461

 

7462

 

 

 

Groeten Fritzzel

 

:D

Link to comment
Share on other sites

p.s. Ome Henk,

 

Ik zag je aanvulling op de reaktie van Speedy staan, de toename van ###### de afgelopen jaren is nog niet zo eenduidig vastgesteld als zijnde een gevolg van hf straling, misschien heeft Tsjernobyl of het gebruik van niet natuurlijk conserveringsmiddelen daar wel veel meer mee te maken?

Fritzzel, als dat al zo was, dan zou zich dat niet beperken tot een aantal kenmerkende plaatsen <_<:(

Hoi Omde Henk,

 

Ik zeg ook niet dat dat de oorzaken zijn, er zijn wel andere en veel gekkere dingen te bedenken.

Er is een heel leuke verklaring van Maarten t' Hart over het verband tussen longkanker en het gebruik van elektrische scheerapparaten (stofdeeltjes) en borstkanker en kunststof BH's (weekmakers)

 

Beide gevens correleren perfect met de toename van deze ziekte maar of het ook een oorzakelijk verband heeft?

 

Groeten Fritzzel

 

sorry voor het teller grapje, ik heb altijd wat moeite met veel reageerders.... :D

Link to comment
Share on other sites

Ik zeg ook niet dat dat de oorzaken zijn, er zijn wel andere en veel gekkere dingen te bedenken.

Er is een heel leuke verklaring van Maarten t' Hart over het verband tussen longkanker en het gebruik van elektrische scheerapparaten (stofdeeltjes) en borstkanker en kunststof BH's (weekmakers)

 

Beide gevens correleren perfect met de toename van deze ziekte maar of het ook een oorzakelijk verband heeft?

Ik wacht nog steeds op het eerste onderzoek dat een echt verband vindt. Tot nu toe is alles negatief gebleken..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...