Klaas Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Veel van de speakerkabel ontwerpen die door van den HUL worden gemaakt zijn gebasseerd op een principe waarbij de verzilverde koperen geleiders door een jasje van Linear Structured Carbon (LSC) worden omHULd. Dan komt pas het feitelijke buitenmantel materiaal van de kabel. Dit Linear Structured Carbon wordt ook gebruikt als geleidings materiaal in de interlinks “the First” en “the Second” maar ook in de speakerkabel “the Third”. Mijn vraag is de volgende: als je de uiteinde van je van de Hul speakerkabel gaat strippen (bijv. CS-122) om deze rechtsteeks (zonder connectoren) in de aansluit terminals van je speaker of versterker te steken moet je deze “LSC” laag dan ook weg halen zodat je rechtstreeks het verzilverde koper aansluit, of kan je deze “LSC” laag laten zitten en die meelaten geleiden. En wie heeft hier ervaring mee ? Alvast bedankt voor je reactie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Ik zou simpelweg beide mogelijkheden uitproberen, dus eerst alleen de buitenmantel strippen en later ook het laagje carbon. Je moet alleen niet te veel gaan twijfelen, want dan houd je geen kabel meer over op een bepaald moment. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 't Zal denk ik niks uitmaken. Dat carbongebeuren zit direkt om de koperdraadjes heen en maakt dan ook kontakt. Als het goed geleidt dan zal het carbon screen gewoon meedoen. Het enige wat ik me wel kan voorstellen is dat de overgangsweerstand van het carbon groter is dan die van het koper (dus slechter kontakt)en de koperdraadjes dan wel wat minder snel oxideren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Ik geloof er geen donder van dat dat carbon beter geleid dan de kern zelf. Mechanisch stelt 't al helemaal niets voor dus zal 't verpulveren onder de klemmen. Dus haal 't er maar af. grtz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door seoman:Ik geloof er geen donder van dat dat carbon beter geleid dan de kern zelf. Mechanisch stelt 't al helemaal niets voor dus zal 't verpulveren onder de klemmen. Dus haal 't er maar af. grtz Verpulveren zal het niet want het is taaie tattie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Geplaatst door seoman:Ik geloof er geen donder van dat dat carbon beter geleid dan de kern zelf. grtz Natuurlijk geleidt carbon slechter dan koper/zilver. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 4 januari 2003 Report Share Posted 4 januari 2003 Natuurlijk eraf, scheelt twee overgangen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts