Marcel Aarts Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Ik ben dus een beetje aan het kijken naar een nieuwe speler. Ik wil er rond februari maart eentje gaan anschaffen. MAAR WAT..... Ik heb nu dus laatst een cec gehoord (de 3300) deze klinkt naar mijn mening erg goed. maar zou dit nou beter spelen als een gemodificeerde m-audio en een cd speler die ik als loopwerk gebruik ? De Cec wint wel wat looks betreft maja daar gaat het niet om. tevens zitten er goede aansluitingen op en kan er een fatsoenlijk netsnoer op wat je in de prijsklasse tot 1000 euro toch niet vaak tegenkomt. Of weten jullie iets heel anders wat mooi speelt ? het mag 2e hands zijn geen probleem. mijn huidige cd : tjoeb 99 met alle mod's Gr, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Ik ben niet kapot van de Tjoeb99 (ondanks alle mods). Een collega heeft ook zo'n ding. Ik vind zijn ouwe CD63MK2, met loodbitumen beplakt, stukken beter klinken. Bovendien is de mechanica in die speler echt om te huilen. Tot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 18 december 2003 Report Share Posted 18 december 2003 Beste Marcel, Kijk eens uit naar een 2e hands Sony CDP-XA50 ES. Een veel te zwaar onderschatte speler! Gebouwd als een tank. Een prachtloowerk. Extreem zware en massieve behuizing. Dubbele trafo en voeding voor digitaal en analoog. Standaard al alleen maar de zeer goede Elna Cerafine elco's in het hele circuit. Geen elco's in de signaalweg, want het is een DC coupled ontwerp. En hij klinkt fantastisch! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Aarts Posted 19 december 2003 Author Report Share Posted 19 december 2003 Hey bas , Die sony wat zou die nog moeten opbrengen ? Ik ben met iemand bezig die zijn m-audio messchien aan mij wil verkopen voor 150 euro , als ik deze dan laat modden ben ik voor de dac alleen iets van 350 euro ofzo kwijt . dan heb ik nog zeg 500 euro voor een loopwerkje (mah minder zijn ) Zou dat de sony er niet uitspelen ? Gr, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 19 december 2003 Report Share Posted 19 december 2003 Hey bas , Die sony wat zou die nog moeten opbrengen ? Ik ben met iemand bezig die zijn m-audio messchien aan mij wil verkopen voor 150 euro , als ik deze dan laat modden ben ik voor de dac alleen iets van 350 euro ofzo kwijt . dan heb ik nog zeg 500 euro voor een loopwerkje (mah minder zijn ) Zou dat de sony er niet uitspelen ? Gr, Marcel Beste Marcel, Ja dat zou een ongemodde sony eruit spelen. Voordeel is, als je een M-audio koopt, dat je makkelijk kunt vergelijken met de gemodde van je pa. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Aarts Posted 19 december 2003 Author Report Share Posted 19 december 2003 De dac is helaas al weg ................. snik snik Maar wat zou zo'n 50es nog mogen kosten dan ? en weet jij er dan 1 te staan ? Gr, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 19 december 2003 Report Share Posted 19 december 2003 Maar wat zou zo'n 50es nog mogen kosten dan ? Gr, Marcel schat rond de 500 a 600 euro staat er 1 op hear voor 575 , kleur zwart , niet van mij helaas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Aarts Posted 20 december 2003 Author Report Share Posted 20 december 2003 ik zie 2e hands ook een sony cdp xa555es staan. klinkt deze beter dan de 50es ? of dan toch maar de cec ..... ik heb op de 50es een bod gedaan van 500 euro. Hoever valt die cd speler trouens te verbeteren bas....duur grapje ?? Gr, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 20 december 2003 Report Share Posted 20 december 2003 Deze speler is in een ander topic al eens langsgekomen, lijkt heel erg interessant, zeker ook gezien de prijs.......... http://www.hifituning.de/CDP_Amalthea/cdp_amalthea.html Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
rommy Posted 20 december 2003 Report Share Posted 20 december 2003 Voor een loopwerk, kijk ook naar de Marantz CD-10. (Ik bied er aan, zie 2de-Hands) Vr.gr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 20 december 2003 Report Share Posted 20 december 2003 ik zie 2e hands ook een sony cdp xa555es staan.klinkt deze beter dan de 50es ? of dan toch maar de cec ..... ik heb op de 50es een bod gedaan van 500 euro. Hoever valt die cd speler trouens te verbeteren bas....duur grapje ?? Gr, Marcel Beste Marcel, Hoewel de XA555ES de opvolger van de XA50ES, is die zeker niet beter. De bouw is een stap terug, en ook de klank is niet zo massief als de 50ES. De 50ES is echt way to go! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Aarts Posted 20 december 2003 Author Report Share Posted 20 december 2003 okay ik ga er achteraan Heb al gemaild naar die man die hem heeft aangeboden. alleen nog niks van vernomen helaas. gr, marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 21 december 2003 Report Share Posted 21 december 2003 Marcel, en als je er dan een hebt weten te bemachtigen, kun je hier verder gaan (of gewoon bij Bas langs gaan): XA50es hoe ver kun je komen..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Aarts Posted 21 december 2003 Author Report Share Posted 21 december 2003 en zo'n marantz cd 12 combinatie ???? Ik begin volgens mij gek te worden :D Gr, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 21 december 2003 Report Share Posted 21 december 2003 Zo te horen brand het geld in je zak... Doe nou maar rustig aan en overdenk goed wat je wil. Hoed u voor impulsaankopen want je kunt je zuurverdiende euri maar 1x uitgeven! mvg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Aarts Posted 21 december 2003 Author Report Share Posted 21 december 2003 Ben gewoon toe aan iets nieuws. Ik kan deze producten onmogelijk allemaal thuis proberen ik vind het namelijk allemaal mooi spullen . maja wat is verstandig ?? en oude topper zoals de marantz of een nieuwe cec , of een 50es die we gaan modden. Ik ben de tjoeb gewoon zat , ik mis echt goed laag in deze speler. en nu de rest van de set gewoon top is kan de cd niet achterblijven. dit breekt de set dan gewoon ! Gr, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
turtlespeed Posted 21 december 2003 Report Share Posted 21 december 2003 Een 2e hands meridian 508.24 moet je voor dat geld ook kunnen vinden !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Aarts Posted 21 december 2003 Author Report Share Posted 21 december 2003 ik heb ooit een 207 delt sigma gehad. mooi loopwerk ! dac was niks en was helaas wel erg langzaam. Maar ik dacht dat die 508 wel een stukje duurder waren.... ik vind het alleen jammer dat ze zo smal zijn heb liever gewoon de geone maat of zels nog wat breder Gr, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts