Jump to content

4 op een rij


Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

Dat kraken zou aan de afstelling kunnen liggen.

 

Nu mijn Nottingham Analogue Horizon goed afgesteld is hoor ik minder kraakjes, en meer muziek. Ik moet alleen nog goed naar hem luisteren voordat ik een goed oordeel kan vellen.

 

MJ

Link to comment
Share on other sites

Hoi Huub,

 

Ik had net wat willen gaan pennen over de demo bij Wijnbergen :) . Ik ben ook bij die demo geweest. Vreemd is wel dat jij ook de Hawk hebt beluisterd, terwijl bij de voorgaande demo's de Totem Forest werd gebruikt. Eea maakt duidelijk dat je dus ook bij de late sessie op de zaterdagmiddag zat :D

 

Ik vond het wel een prima demo en de heer van Joenit (ben zijn naam kwijt) deed het echt heel erg leuk. Bovendien vond ik de groep waar ik in zat best een aardige groep, want er werd wel wat gediscussieerd.

 

Het verschil in draaitafels was wel groot. De P2 raad ik niemand aan. Die klonk eigenlijk naar niks. Voor hetzelfde geld heb je 2 goeie Thorens spelers. De P3 beviel mij ook wel wat beter dan de P2, maar ook dat was erg mager. Ook geen aanrader mijnerzijds, maar als instapper, en je wil per se een nieuwe, misschien het overwegen waard.

De P25 speelde idd op een hoger niveau en die deed me denken aan mijn Syncro (geen aansmeeractie, want hij is verkocht). Toch haalde die niet het niveau van wat ik uit mijn ex-Syncro haal. Dat kan aan het element hebben gelegen of aan de phonotrap of toch gewoon aan de speler zelf. In die korte tijd kon ik dat niet bepalen. De P25 is wel een draaitafel waar je van kan genieten en zeker als je serieus wil gaan draaien een goede keuze.

Ja, en dan de P9. Duur maar goed. Of hij het geld (

Link to comment
Share on other sites

Leuke recensie Hubertinus. Ik heb zelf ook eens zo'n demo meegemaakt en heb toen besloten de P25 te kopen. Dat was voor mij een ideale tafel om de wereld van het vinyl mee in te stappen.

 

Op dit moment staat een tweedehands P9 bij mij thuis, ook bijzonder maar in ieder geval niet veel beter dan de P25. Ik zit er over te denken om hem aan te schaffen, maar de kans is groter dat ik iets h

Link to comment
Share on other sites

Ik vond het wel een initiatief dat navolging verdient door andere dealers/importeurs/fabrikanten. Op deze manier kun je duidelijk de verschillen tussen de aangeboden apparatuur horen en bepalen tot hoe ver je wil gaan.

 

 

Hubertinus

Hoi,

 

Dat gebeurt ook wel. De 'Nationale Pick-up dagen' zullen vrijwel zeker een jaarlijks terugkerend evenement gaan worden in 't Harde.

 

Dit jaar was het in ieder geval zeer geslaagd (7 november 2003 heb ik met veel plezier geluisterd en rondgekeken). Het is mooi ook eens een exceptioneel kostbaar systeem te zien en horen schitteren.

 

KuzmaXlbase1.JPG

 

Maar meer eenvoudige combinaties speelden daar ook heel mooi, ook van diverse klanten die met al wat oudere types na opnieuw afstellen daar konden spelen.

Link to comment
Share on other sites

Haa die Huub ,

 

Welke wordt het nu eindelijk eens ? fro.gif

 

Dat spetteren en ruisen vind ik wel vreemd op een demo ? :confused: , mijn oudtje knetter bijna nooit en kan stellen dat ik met grote regelmaat de LP's spetterloos kan uitdraaien .

Zelfs 2e hands materiaal koop ik vaak voor leuke prijzen en is verbazend goed aan te horen .

 

groetjes John

Link to comment
Share on other sites

John,

 

een ding heeft die workshop opgeleverd. Ik koop definitief GEEN draaitafel! Ik ga dit jaar sowieso op een reis die een behoorlijk budget opslokt, dus dit jaar gebeurt er denkelijk niks.

 

Hubertinus

GEEN DRAAITAFEL OMDAT ?????????? hoor graag je mening hierover :rolleyes:

 

 

zo zo een verre reis naar het oosten Huub B)

 

 

groetjes John

Link to comment
Share on other sites

Ik heb tijdens de laatste sessie echt maar 2 platen gehoord die echt kraakten (van het vuil). Ik heb wel bij elke plaat knaksers gehoord in de inloopgroef, maar dat mag van mij. Als dat zelfs stoort, tja, dan houd het snel op.

 

Wees gelukkig met de kraak- en ruisvrije cd-weergave en bouw die uit tot het niveau waar je wil zijn. Zet je hoop echter niet op de nieuwe formaten. Die zullen binnen niet al te lange tijd van het toneel verdwijnen.

Link to comment
Share on other sites

John,

 

een ding heeft die workshop opgeleverd. Ik koop definitief GEEN draaitafel! Ik ga dit jaar sowieso op een reis die een behoorlijk budget opslokt, dus dit jaar gebeurt er denkelijk niks.

 

Hubertinus

Beste Hubertinus,

 

 

Een Platenspeler.......................kan..................beter klinken dan een Cdspeler.

 

Een plaat hoeft niet te spetteren ,kraken of wat dan ook .

 

Ja bij een slechte plaat en ja bij een slechte naald , ja ook nieuwe naalden kunnen slecht zijn .

 

 

Kijk op www.audioselectief.nl bij vraag het Henk over veel gestelde vragen over de naald.

 

Dan weet je ook waarom het niet hoeft te kraken.

 

Bij mij thuis kraakt er bijna geen enkele plaat , bij de zaak kan ik dat niet voor elkaar krijgen , hete as van sigaretten of sigaren, kinderen die eraan zitten en ook volwassenen kunnen er niet afblijven.

 

 

MvG,

 

 

Haudio

 

 

:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Bij mij thuis kraakt er bijna geen enkele plaat , bij de zaak kan ik dat niet voor elkaar krijgen , hete as van sigaretten of sigaren, kinderen die eraan zitten en ook volwassenen kunnen er niet afblijven.

Hallo Henk,

 

Ik neem aan dat je veel LP's hebt, en deze derhalve ook met een goede platenreiniger schoonmaakt ? (ala Clearaudio Matrix, o.i.d)

Als dat namelijk de voorwaarde is voor een zo goed als spetter/kraakvrije weergave (van voornamelijk oude 2e hands LP's), dan zou dat voor mensen die net beginnen wel een flinke extra uitgave betekenen.

(die weleens (veel) duurder uit kan pakken dan de draaitafel zelf)

 

Zitten die kinderen in de zaak met hun vette vingertjes aan de LP's zelf !? :unsure: Yikes, da's inderdaad niet zo mooi dan! :(

Maar dat volwassenen er niet van af kunnen blijven.... :huh:

hupsakee, flap....de liniaal over die tengels :rolleyes::P

 

Ik heb ongeveer een jaar geleden een keer een Rega/Totem show meegemaakt, en daar klonken de LP's die gedraaid werden schitterend, zonder noemenswaardige knetters,tikken of kraken, en een bijna gitzwarte stilte in rusige passages.

Maar goed, dat waren dan ook alleen maar nieuwe uitgaven.

 

Mvg,

Alco

Link to comment
Share on other sites

Alco,

Waarom heb jij eigenlijk geen draaitafel? Ik kan me niet voorstellen dat alle muziek waar jij van houdt enkel en alleen op cd uitkomt.

Nou, wellicht niet alle muziek, maar 't merendeel (pakweg 95%) komt inderdaad alleen uit op CD.

 

En als er een keer iets op vinyl uikkomt van een artiest/band die ik goed vind, dan blijkt 't maar tijdelijk verkrijgbaar (heb ik paar keer ontdekt), OF je betaald 2x zoveel als dezelfde titel op CD.

 

Uiteraard zijn er ook positieve uitzonderingen, en zijn er ook nog wel de nodige 2e hands titels die de moeite waard zijn.

(hoewel ik die in de meeste gevallen waarschijnlijk ook al op CD heb, maar ok)

 

Afgezien daarvan:

 

Stel dat ik die feiten even opzij zou schuiven:

Ik ben errrg happy met m'n (Naim CDX) CD-speler, en vrees dat ik dan toch nog een aanzienlijk bedrag neer moet neertellen voor een draaitafel die beter klinkt.

 

That's about it... :rolleyes:

 

Mvg,

Alco

Link to comment
Share on other sites

Roger,

 

bedoel je die sessie bij Wijnbergen? Dan zal ik wel wat anders gehoord hebben, maar nogmaals, elke plaat had spetters, spatters en spitters. Dan krijg je de ruis van de aanloppgroef van mij kado.

 

Haudio,

 

noem mij merk en prijs van een element dat dat soort onhebbelijkheden niet ten gehore brengt. SVP geen prijzen van de miljonairsbeurs.

 

Alco,

 

Waarom heb jij eigenlijk geen draaitafel? Ik kan me niet voorstellen dat alle muziek waar jij van houdt enkel en alleen op cd uitkomt.

 

Hubertinus

Beste Hubertinus,

 

 

Een Gygernaald heeft bv deze eigenschappen zowel de 1 als de 2 en ook de S deze naalden zitten bv in een Goldring MM en ook in de MC's oa de Eroica LX van 289,00

De MM's zijn goedkoper vanaf 175,00 geloof ik.

 

 

 

Nee ,Alco ik heb geen schoonmaakmachine zelfs geen DA .

 

Later misschien nog eens als ik er 1 nodig heb :D;)

 

 

 

MvG,

 

 

Henk

 

 

:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ik ben helaas niet op de show geweest maar ik heb zo vaak naar Rega geluisterd dat ik er toch wel iets op wil zeggen. Toen ik het luisterverslag las was mijn eerste reactie oei oei, een Elys. De Elys is een goed element, klinkt muzikaal. Maar de vergelijking gaat in die zin scheef dat een Elys niet in een P25, laat staan een P9 thuis hoort. Speel je in deze draaitafels met een beter element dan stijgt het niveau aanzienlijk. Deze opmerking dus als aanvullend commentaar op de test.

 

De jongen die het demonstreerde was waarschijnlijk een blonde gast. Die heet dan Martijn Lavrijsen. Leuke kerel en ook helemaal weg en betrokken bij het merk dat hij verkoopt.

 

Het tikken van een plaat kan komen omdat de plaat tikt. Het is onzin te stellen dat een plaat niet hoeft te tikken. Als een plaat in het verleden is misbruikt dan tikt hij ook op een dure draaitafel. Als je echter een goede plaat hebt en er goed mee omgaat dan hoeft die niet te tikken, niet nu en niet in de toekomst. Het type naald heeft invloed op de aantal tikken die je hoort. Een Elys is een relatief eenvoudig element, alle waar naar de prijs die je ervoor betaald. Koop je een Rega Exact dan zit daar een vital stylus (naald) op. Zo'n naald tast dieper af en trekt zich net iets minder aan van krasjes en tikjes.

 

Platen wassen kan trouwens ook tikjes verminderen. Ik ga deze week naar een platenwasser kijken. Het is een hoop geld, maar aan de andere kant wat mij betreft een investering voor het leven. Het wordt dus een VPI HW 16.5 :)

Link to comment
Share on other sites

Ik ben helaas niet op de show geweest maar ik heb zo vaak naar Rega geluisterd dat ik er toch wel iets op wil zeggen. Toen ik het luisterverslag las was mijn eerste reactie oei oei, een Elys. De Elys is een goed element, klinkt muzikaal. Maar de vergelijking gaat in die zin scheef dat een Elys niet in een P25, laat staan een P9 thuis hoort. Speel je in deze draaitafels met een beter element dan stijgt het niveau aanzienlijk. Deze opmerking dus als aanvullend commentaar op de test.

 

De jongen die het demonstreerde was waarschijnlijk een blonde gast. Die heet dan Martijn Lavrijsen. Leuke kerel en ook helemaal weg en betrokken bij het merk dat hij verkoopt.

 

Het tikken van een plaat kan komen omdat de plaat tikt. Het is onzin te stellen dat een plaat niet hoeft te tikken. Als een plaat in het verleden is misbruikt dan tikt hij ook op een dure draaitafel.

 

 

Tja, als hij kapot is dan is hij kapot , maar de meeste platen zijn niet kapot maar alleen maar vuil , en een perfecte naald(vorm) zorgt ervoor dat je kleine beschadigingen niet meer hoort, de rest kan statische elektriciteit zijn wat ook valt op te lossen of een verkeerd schoonmaakmiddel gebruikt, maar als een plaat echt stuk en of beschadigd is is het over.

Maar dat is bij Cdplaatjes ook het geval, vaak heb je dat niet door omdat de foutcorrectie veel invuld , maar de kwaliteit is dan al een heel stuk minder zonder dat je dat vaak in de gaten hebt, vergelijk maar eens met een nieuwe onbeschadigde Cd !

 

Voor info over de naald , zie www.audioselectief.nl  bij vraag het Henk ,dan over vragen over de naald.

 

 

Als je echter een goede plaat hebt en er goed mee omgaat dan hoeft die niet te tikken, niet nu en niet in de toekomst. Het type naald heeft invloed op de aantal tikken die je hoort. Een Elys is een relatief eenvoudig element, alle waar naar de prijs die je ervoor betaald. Koop je een Rega Exact dan zit daar een vital stylus (naald) op. Zo'n naald tast dieper af en trekt zich net iets minder aan van krasjes en tikjes.

 

Platen wassen kan trouwens ook tikjes verminderen. Ik ga deze week naar een platenwasser kijken. Het is een hoop geld, maar aan de andere kant wat mij betreft een investering voor het leven. Het wordt dus een VPI HW 16.5

Link to comment
Share on other sites

Wat ik vreemd vind Hubertinus, is dat jij een beslissing neemt op de resultaten van een show. De conclusies die jij hieruit trekt, slaan namelijk nergens op <_<

 

Zoals ik reeds zei: kom langs en ik laat je de andere kant horen.

Ik denk niet dat Huub bij jouw langs komt om te luisteren. 1] omdat je niet echt in de buurt woont, en 2] omdat ik dat ook al enkele malen aan hem heb aangeboden, zonder resultaat.

Huub zoekt het liever zelf uit ;)

 

Sorry Huub, dat ik voor je geantwoord heb :rolleyes:

 

BTW: Morgen ff naar Hilverdorp om Bas mijn AVM-zooi eens te laten vernaggelen :P:D (maar dit terzijde)

Link to comment
Share on other sites

hoi Hubertinus,

 

Wellicht had ik het iets anders moeten zeggen. Ik sta er versteld van dat een ELys in de diverse draaitafels zo de verschillen duidelijk maakt. Mochten die verschillen er niet zijn geweest dan had men kunnen concluderen dat de ene draaitafel dus niets beter is dan die andere en men net zo goed de goekopere kan aanschaffen. Dat hoeft echter niet waar te zijn. Neem als voorbeeld een P9. Die zal met een veel beter element dan een Elys ook werkelijk veel beter presteren. Wellicht dat met gebruikmaking van hetzelfde element de verschillen tussen P25 en P9 dan wel groter waren geweest. Overigens doet dit verder niets af aan jou verhaal dat me perfect helder is. Maar in bovenstaande zin wil ik dus even een kantekening plaatsen en de zaak weer net effe iets ingewikkelder maken.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben helaas niet op de show geweest maar ik heb zo vaak naar Rega geluisterd dat ik er toch wel iets op wil zeggen. Toen ik het luisterverslag las was mijn eerste reactie oei oei, een Elys. De Elys is een goed element, klinkt muzikaal. Maar de vergelijking gaat in die zin scheef dat een Elys niet in een P25, laat staan een P9 thuis hoort. Speel je in deze draaitafels met een beter element dan stijgt het niveau aanzienlijk. Deze opmerking dus als aanvullend commentaar op de test.

 

De jongen die het demonstreerde was waarschijnlijk een blonde gast. Die heet dan Martijn Lavrijsen. Leuke kerel en ook helemaal weg en betrokken bij het merk dat hij verkoopt.

 

Het tikken van een plaat kan komen omdat de plaat tikt. Het is onzin te stellen dat een plaat niet hoeft te tikken. Als een plaat in het verleden is misbruikt dan tikt hij ook op een dure draaitafel.

 

 

Tja, als hij kapot is dan is hij kapot , maar de meeste platen zijn niet kapot maar alleen maar vuil , en een perfecte naald(vorm) zorgt ervoor dat je kleine beschadigingen niet meer hoort, de rest kan statische elektriciteit zijn wat ook valt op te lossen of een verkeerd schoonmaakmiddel gebruikt, maar als een plaat echt stuk en of beschadigd is is het over.

Maar dat is bij Cdplaatjes ook het geval, vaak heb je dat niet door omdat de foutcorrectie veel invuld , maar de kwaliteit is dan al een heel stuk minder zonder dat je dat vaak in de gaten hebt, vergelijk maar eens met een nieuwe onbeschadigde Cd !

 

Voor info over de naald , zie www.audioselectief.nl

Link to comment
Share on other sites

Beste Hubertinus,

 

 

Zoals gezegd spetters hoeven niet. :D

 

En als jij beschadigde platen wilt draaien met spetters en je kunt daar niet tegen dan heel gewoon bij je beslissing blijven die je al had genomen ,toen je een Rega P 25 werd aangeboden tegen een lage prijs incl. Benz Micro Gold MC nl. 625,00 :(;)

 

 

Toen wist ik dat je echt niet voor een platenspeler ging, want anders had je hem aangeschaft om het te proberen, want als het je niet beviel had je hem met winst kunnen verkopen. :confused:

 

Zeer zeker voor dezelfde prijs weer kwijtgeraakt , het apparaat was nog maar 3 maanden oud.

 

MvG,

 

 

Haudio

Link to comment
Share on other sites

Oo Oo ik heb het vuurtje aangestoken Huub :P

 

Eigenlijk wel vreemd dat het alleen maar spetterde volgens jouw waarneming, ik was er niet bij en zal en kan zeker niet het tegendeel beweren betreffende jouw dag op de demo.

 

Echter wat vreemd is, is dat je alleen maar zegt dat je overal spetters kan waarnemen waar je een draaitafel gehoord. Zelf mijn oud Thorensje met een goedkoop elementje spettert nauwelijk, spettert het zaakje dan is de plaat erg vuil en/of beschadigd.

Ik heb zelf veel gebruikte vinyl gekocht die ik wel schoonmaak vooraf maar die niet of bijna geen bijgeluiden maak .

 

Vreemd dat overal jouw platen wel bijgeluiden maken ??? , heeft het toch te maken met foutieve afstellingen, vuile platen en/of slechte persing ect. ect... ?

 

Vreemd dat een oude matige draaitafel en cheap elementje wel een LP kunnen draaien bij mij zonder noemenswaardige bijgeluiden :confused: Ik kan maar 1 ding zeggen Huub ..............

 

Een draaitafel goed afgesteld en voorzien van een "goede LP "maakt muziek en geen kampvuurtje B) En naar Henk zou ik ook niet gaan als je in Nieuwstadt en Roermond het tegendeel kan horen :P

 

groetjes John

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...