Jump to content

Array en ESL63


Kermit
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Hans van Liempd:

 

Ik HOOR dat de meeste versterkers veel tammer zijn dan Array's, bevooroordeeld of niet.

 

Als je daar niet van houdt, koop je toch wat anders.

 

    :D

 

 

Ik zit je lekker te jennen, dit onderwerp is al eens uitgebreid besproken ;)

Ooooh wat is klinken Aragon Palladiums toch mooi :D

 

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

quote:

--------------------------------------------------------------------------------

Geplaatst door Hans van Liempd:

Mijn mening is dat er in de studio gemixt wordt naar een gemiddelde installatie. Wanneer een installatie alles weergeeft wat er op de plaat staat kan dit dus resulteren in een slechter geluid op een betere installatie.

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Geplaatst door Ome Henk:

Hier snap ik helemaal niets van Hans   :rolleyes:

 

Laat ik proberen uit te leggen wat mijn ervaringen zijn (en wat ik bedoel).

 

Een heel goed klinkende CD (op mijn installatie) is Paul Simon's Song from the capeman. Deze CD is al enkele keren behoorlijk door de mand gevallen op andere installaties.

 

Andersom kan ook, b.v. een CD die bij iemand anders heel goed klinkt kan bij mij veel minder overkomen (namen schieten me niet zo gauw te binnen).

 

Het heeft weinig met muzieksmaak te maken, het gaat hier puur om de geluidskwaliteit.

 

Een verklaring kan b.v. zijn dat het laag zo aangedikt wordt dat de rest van de instrumenten daar last van krijgt.

 

Hopelijk ben ik zo duidelijk genoeg geweest.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Kermit:

Uit dit laatste berichtje blijkt hoe weinig je van instrumenten weet. En liever een schone 35 Hz dan een onevenwichtige, gekleurde 27 hz. Scheelt een hoop geklooi met kabels en tafels...    :D

 

vooooooooooooral die tafel.

die heeft een hoop geld besp,,,,,euhhhhh gekost.

 

:D:D

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door jopie:

 

vooooooooooooral die tafel.

die heeft een hoop geld besp,,,,,euhhhhh gekost.

 

  :D    :D

 

 

En toch blijf ik die tafel de beste tweak vinden, ik heb mijn vriendin zelfs ook al overtuigd!

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door jopie:

 

 

op de een of andere manier vind ik kermit puurder overkomen.

wil niet betekenen dat jij niet puur bent andre, je praat soms eens in superlatieven, maar algemeen ben je toch een beetje objectiefer geworden, heb ik hier een positief deel aan.??????

en ik geloof echt dat het super bij jou klinkt.

 

  ;)    :P

 

Ja wat heet puur, als de ene helft van de muziek in de kabels blijft steken en de andere helft niet uit de speakers komt, dan is het restje dat bij Kermit er uit komt sijpelen niet bepaald puur, eerder kaal :D

 

Die groene set is in geen enkel opzicht te vergelijken met de mijne :rolleyes:

Het gaat mij ook niet om de vergelijking, maar om de filosofie, en daar hoort het ontbreken van laag en druk niet bij cool.gif

En het feit dat de mening van 'de vrouw' bij Kermit de doorslag geeft, zegt ook veel over wie in huize Kermit de scepter zwaait :) :)

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Dat gezeur over "dat groene mannetje" en al die kikkerverwijzingen beginnen inderdaad een beetje vermoeiend te worden. En nu de huisgenoten het ook al moeten ontgelden... Is dat nou laag?

 

Ik heb niet veel gemist.

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door erik klijnsmit:

 

waar was je ron ??

 

Ik heb na alle verwarrende berichten over electrostaten en de Quad esl63 in het bijzonder weer eens ruim de tijd genomen om lekker muziek te luisteren. Dan heb je uiteraard geen tijd om te forummen.

 

En -zal ik je eens wat vertellen- het is me goed bevallen! Kom maar weer op met dat gezeur over geen laag, compressie en dipool reflecties. Haal er desnoods de lekke fietspomp weer bij. Allemaal bull.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...