Arnie Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 misschien een beetje vreemde vraag, maar wat ik me vanmiddag ineens zat af te vragen...... Als je een "high end" versterker hebt, ik noem: NAIM, Krell, Quad e.d. of een buizenversterker...... worden die tegenwoordig ook met afstansbediening geleverd???? of is dat iets voor de amateurs..... klopt een vreemde vraag maar ik voreg het me gewoon even af (ik zag trouwens net een foto van een phatos, die trouwens bloedje mooi is, met een remote) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door Arnie:misschien een beetje vreemde vraag, maar wat ik me vanmiddag ineens zat af te vragen...... Als je een "high end" versterker hebt, ik noem: NAIM, Krell, Quad e.d. of een buizenversterker...... worden die tegenwoordig ook met afstansbediening geleverd???? of is dat iets voor de amateurs..... klopt een vreemde vraag maar ik voreg het me gewoon even af (ik zag trouwens net een foto van een phatos, die trouwens bloedje mooi is, met een remote) Beste, Alle bovengenoemde apparatuur (alleen van Naim weet ik dat niet) wordt geleverd met Remote. Amateur of niet, een apparaat zonder remote hoef ik niet. Wil vanuit de bank volume kunnen regelen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: Beste, Alle bovengenoemde apparatuur (alleen van Naim weet ik dat niet) wordt geleverd met Remote. Amateur of niet, een apparaat zonder remote hoef ik niet. Wil vanuit de bank volume kunnen regelen. Groeten, Bas Is voor mij ook een goede reden om geen platendraaier te kopen. Ja, ik ben lui Link to comment Share on other sites More sharing options...
boomerang Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door Arnie:[QB]misschien een beetje vreemde vraag, maar wat ik me vanmiddag ineens zat af te vragen...... Mmmm, vreemde vraag... High-end versterkers zullen soms voorzien zijn van "high-end" a.b.'s En soms ook niet. Zal misschien van het merk afhangen, denk je ook niet...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 21 september 2003 Author Report Share Posted 21 september 2003 ik vroeg me dit eigenlijk af, omdat ik hier (nog steeds) een Sansui AU-D101 heb staan (remoteloos) hij is nog kapot, maar gaat waarschijnlijk deze week in de revisie..... Het grote nadeel vind ik idd. aan deze amp dat ik constant in de benen moet om het volume te regelen (snik) zodoende vroeg ik me af in hoeverre audiofiel nederland dat had/heeft....... ik zal toch niet de enige zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 21 september 2003 Author Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door boomerang:Mmmm, vreemde vraag... High-end versterkers zullen soms voorzien zijn van "high-end" a.b.'s misschien wel een buizen a.b. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Ja Arnie echt wel een vreemde vraag ?? Mijn Unico heeft toch ook een AB en zelfs een radiografisch zodat ik hem ook vanuit het zwembad kan bedienen Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: Beste, Alle bovengenoemde apparatuur (alleen van Naim weet ik dat niet) wordt geleverd met Remote. Amateur of niet, een apparaat zonder remote hoef ik niet. Wil vanuit de bank volume kunnen regelen. Groeten, Bas als je volume wilt regelen vanaf de bank , luister je , of naar de verkeerde muziek , of naar een slecht klinkende installatie . als het goed is , zet je het volume op normaal luisterniveau ,en kun je dat volhouden tot de cd afgelopen is . Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Niet als je buren hebt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: als je volume wilt regelen vanaf de bank , luister je , of naar de verkeerde muziek , of naar een slecht klinkende installatie . als het goed is , zet je het volume op normaal luisterniveau ,en kun je dat volhouden tot de cd afgelopen is . Kan ik niet met je delen Erik Ik krijg meestal een kick bij een goed nummer en dan wil ik hem toch vaak een streepje harder hebben . Vaak luister ik ook naar een goed nummer op een zacht niveau . Afhankelijk van de dag die ik heb Misschien heb ik ook gewoon een k*t geluid wie zal het zeggen de groenten John Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door JSA:Niet als je buren hebt.. jij bent een watje . khad hem all Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door John: Kan ik niet met je delen Erik Ik krijg meestal een kick bij een goed nummer en dan wil ik hem toch vaak een streepje harder hebben . Vaak luister ik ook naar een goed nummer op een zacht niveau . Afhankelijk van de dag die ik heb Misschien heb ik ook gewoon een k*t geluid wie zal het zeggen de groenten John popliefhebber . die zitten altijd maar te zappen . effe hier naar luisteren , effe dit keihard . geen rust in hun lijf , geen rust in de muziek . altijd maar op zoek naar emotie ,in de verkeerde muziek . (bas mag dit niet lezen ,want dan gaat ie weer uit z,n dak ) nee, zet eens een stukje klassiek op . op een lekker luisterniveau . dat hou je echt de hele avond vol . Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: jij bent een watje . khad hem all Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door JSA: nee ik ben verstandig dat zegt jou buurman , ja . verstandige jongen , die jasper . doet altijd wat ik zeg . maar , je moet hem niet pakken wanneer iedereen het ziet natuurlijk . gewoon een keer ,van de winter een emmer water over zijn harses . maar dan van te voren even zijn slot dichtplamuren. en als hij dan ijskoud en nat bij jou aanbelt of ie even mag opdrogen ,dan ..... moet jij zo verstandig zijn om te zeggen ,dat je geen vreemde mannen mag binnenlaten Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: popliefhebber . die zitten altijd maar te zappen . effe hier naar luisteren , effe dit keihard . geen rust in hun lijf , geen rust in de muziek . altijd maar op zoek naar emotie ,in de verkeerde muziek . (bas mag dit niet lezen ,want dan gaat ie weer uit z,n dak ) nee, zet eens een stukje klassiek op . op een lekker luisterniveau . dat hou je echt de hele avond vol . Yep Erik , geen rust in mijn lijf , altijd nieuwsgierig vooral met een nieuwe , ook pop , altijd de verkeerde muziek , geen rust in het geluid , soms keihard , elke seconde zoeken naar emotie , k*t geluid enz... maar klassiek daar ga ik nog meer van zappen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: als je volume wilt regelen vanaf de bank , luister je , of naar de verkeerde muziek , of naar een slecht klinkende installatie . als het goed is , zet je het volume op normaal luisterniveau ,en kun je dat volhouden tot de cd afgelopen is . Beste Eric, Wat te denken van verschillen in opname nivo tussen verschillende cd's, en zelfs verschillende tracks? En in mijn geval, als er een nummer komt wat ik helemaal kicken vind, dan wil ik 2 of 3 minuten knallen. En dat zijn nivo's waar jij je niets bij kunt voorstellen. . Maar dat kan niet te lang, dus als ik klaar ben met kicken, dan moet het weer zachter. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: popliefhebber . die zitten altijd maar te zappen . effe hier naar luisteren , effe dit keihard . geen rust in hun lijf , geen rust in de muziek . altijd maar op zoek naar emotie ,in de verkeerde muziek . (bas mag dit niet lezen ,want dan gaat ie weer uit z,n dak ) nee, zet eens een stukje klassiek op . op een lekker luisterniveau . dat hou je echt de hele avond vol . Zeg maar reggea-liefhebber en de rest is ook wel aan hem besteedt. Klassiek is hij echter geen vriend van en pas sinds hij de draaitafel heeft, is het "zappen" ook minder geworden En nee John, je set is behoorlijk in evenwicht. Om er meer uit te halen gaat het behoorlijk in de papieren lopen. Heb je nog niet genoeg uitgegeven de laatste tijd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: popliefhebber . die zitten altijd maar te zappen . effe hier naar luisteren , effe dit keihard . geen rust in hun lijf , geen rust in de muziek . altijd maar op zoek naar emotie ,in de verkeerde muziek . (bas mag dit niet lezen ,want dan gaat ie weer uit z,n dak ) nee, zet eens een stukje klassiek op . op een lekker luisterniveau . dat hou je echt de hele avond vol . Beste Eric, Aangezien dit een openbaar forum is, is de kans groot dat ik het toch lees Eric . Wat nou verkeerde muziek? Omdat jij die muziek niet mooi vind is het verkeerd? Misschien verkeerd voor die zogenaamde audiofiel verantwoorde setjes van jullie. Iedereen beleefd op zijn eigen manier zijn emotie's. Ik ben inderdaad iemand die altijd zit te zappen. Van elke cd weet ik welke nummers ik wil horen, en welke niet. Er zijn gewoon bijna geen cd's waarvan ik alle nummers goed vind. En die emotie vind ik zeker, als ik weer mijn faforiete solo voorbij hoor komen, of weer een waanzinnig arrangement waar ik helemaal van uit mijn dak ga. En over verkeerde muziek. Ik kan ook klassieke muzikanten die een Orgel het meest verschrikkelijke ding ter wereld vinden. Dus tja....het blijft eprsoonlijk. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: Beste Eric, Wat te denken van verschillen in opname nivo tussen verschillende cd's, en zelfs verschillende tracks? En in mijn geval, als er een nummer komt wat ik helemaal kicken vind, dan wil ik 2 of 3 minuten knallen. En dat zijn nivo's waar jij je niets bij kunt voorstellen. . Maar dat kan niet te lang, dus als ik klaar ben met kicken, dan moet het weer zachter. Groeten, Bas altijd maar weer die popliefhebbers h Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: Misschien verkeerd voor die zogenaamde audiofiel verantwoorde setjes van jullie. Groeten, Bas ik heb g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: ik heb g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: altijd maar weer die popliefhebbers h Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: Inderdaad, Wij moeten knallen (ik bedoel dan live op het podium)! Pop muziek moet kloten hebben. Kijk Eric, ik vind het gewoon een vorm van des-respect hoe jij over popmuziek praat. Een Herbie Hangcock, of een Richard Bona. Hun hele leven meer dan 8 uur per dan gestudeerd om het nivo te bereiken wat ze nu hebben. Gestudeerd om wat ze in hun hoofd hebben te vertalen naar klanken. Kortom zich extreem gedreven gevormd als ware klankunstnaars. En dat wordt hier een in regel even afgeschreven als "verkeerde" muziek. Daar kun jij helemaal niet over oordelen. Dat jij er niet van houdt dat is wat anders. Maar doe dan niet zo minderwaardig over pop en fusion muziek, en realizeer je dat er mensen achter zitten die leven voor hun muziek. En er keijhard voor gewerkt hebben Overigens ben ik begonnen met klassieke muziek. Tot mijn 12e luisterde ik niet anders. Van mijn 7e tot mijn 12e heb ik vilool gespeeld, en heel hard gestudeerd. Totdat ik jazz ontdekte, en er achter kwam dat er meer is onder de horizon. En ook zag ik de vergelijkenissen tussen muziek van toen, en moderne muziek. Want qua harmonieleer is het helemaal niet zo anders. Verbreed je horizon dus eens!. Alles wat muziekaal interessant is is gewoon goed. Maakt niet uit welk genre. Ik kan net zo hard kippenvel krijgen van Bruckner, als van een drumsolo van Dennis Chambers. Groeten, Bas bas ! maak je niet zo druk man . ik draai ook wel eens popmuziek . stukje dire straits , of bob marley . of weet ik veel wat . maar weet je wat het is ?? ik wor der altijd een beetje nerveus van . elke keer opstaan , cd wisselen . tisgewoon niks voor mij . en dan die vreselijke opgedirkte sound. al dat gesis en geboem . dr zit geen atmosfeer in die opnames . allemaal mono signaaltjes , die zomaar op de cd zijn gepleurt . stemmetje in het midden . gitaartje daar , pianootje hier . drumstel van 5 meter breed erachter . en dan die close mike opnames . dat gespetter van dat speeksel in de mikrofoon . dat geflurp van die tong . een saxofoon die klinkt als een verkouden trompet . nee , ik hoor het allemaal liever net zo als in het echt . dus van een afstandje . niet met mijn oor in de mond van de zangeres ,zeg maar . niet met mijn kop in de sax . of languit in de piano . gewoon akoustisch . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 21 september 2003 Report Share Posted 21 september 2003 Beste Eric, Maarja, nu noem je ookw at op zeg, qua pop muziek. Van audiofiel opgenomen sliskut keelstemmetjes, waarbij je het speeksel van langs haar lippen hoord, en dat soort geneuzel, komt er bij mij niet in. De klank van een cd is zoiezo geen issue voor mij. Ik koop de muziek van mijn idolen. Als het goed is opgenomen, waanzinnig! is de opname slecht, jammer dan. Ik krijg er nog steeds een enorme kick van. Je wilt niet weten wat er gebeurd met opnames van klassieke muziek. Ook allemaal mono signaaltjes. Vervolgens wordt elk kanaal op de tafel nog eens gecompressed, hier en daar wat galm. Dan wordt er gemanupuleerd met de plaatsing. Kortom wat is daar nog akoestisch aan? Verschilt in weze helemaal niet zo van pop opnamen. Heel veel klassieke opnames is nog in geknipt en geplakt ook. Solo violist had haar dag niet. Oh geen probleem. LAter in Protools speelt ze dat partijtje nog wel even apart in (in een dode spreekcel in de studio). Vervolgens gaat de mastermix naar de masteringstudio, waar het vervolgens nog eens gemaniluleerd wordt met tig software pluggins. Vervolgens nog even verder platdrukken, want anders is het niet te draaien op een minisetje. Tada. je waanzinnige echte akoeistische opname (die geheel softwarematig is bewerkt, en door wel 20 DSP apparaten is gegaan) is daar. Bovenstaande klinkt heel ontwaarschijnlijk, maar geloof me, ik heb er zovaak bij gestaan. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 september 2003 Report Share Posted 22 september 2003 Ik heb het vanavond weer meegemaakt, een piano midden tussen de strijkers, de grote trom zat er ook nog tussenin, soms wordt het zo idioot gemixt dat klassiek, klote mixen is echt niet alleen aan de popmuziek voorbehouden, het komt in elk genre voor. Voor mij telt de opname dus wel mee, is een studio album klote, dan zoek ik het bij live. Of andersom, ik wil wel graag de prettige rillingen op m'n lijf en niet die van afgrijzen :) Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts