Jump to content

High End 2003 Frankfurt


Recommended Posts

Hai allemaal,

 

Zonder meer een goede discussie. Een paar dingen:

 

- ik ben vaak in de schouwburg geweest en heb daar naar onversterkte muziek geluisterd. Wat ik thuis mis is de fysieke ruimte want een huiskamer is veel en veel kleiner. Die bas valt allemaal wel mee bij onversterkte muziek vind ik.

 

- Als ik naar versterkte muziek in de schouwburg of ergens anders luister, staat die over het algemeen (veel) te hard en wordt de bas "ingedraaid". Dat laatste is een modeverschijnsel, vroeger deden ze dat veel minder. Veel te veel muziek wordt naar mijn mening versterkt, dat is nergens voor nodig. Te sterke bas is niet natuurlijk en dat streef ik ook niet in de eerste plaats na in mijn huiskamer.

 

- Mijn deskundige hifi dealer zei me eens "bas krijg je er makkelijker in als eruit". Voordeel van een sub is dat je hem uit kan zetten.

 

- Voor de rest helemaal met ome Henk eens.Overigens ook met Puur als die over te zijdezachte installaties heb. Als de muziek ruig is mag die ruig klinken.

 

- Tot slot: ik zeg niet dat een goede bas niet belangrijk is, maar de grote aandacht voor bas van "Bas" vind ik sterk overdreven.

Link to comment
Share on other sites

Hai Sherwin en Puur,

 

Ik haal 70 watts uit mijn buizenversterker en heb luidsprekers van om en om 89 Db en met een vlak impedantieverloop van tussen 6 en 8 ohm - een goede combinatie dus. Op zich zijn 70 watt in een normale huiskamer al meer dan genoeg, maar buizenwatts schijnen wat anders te zijn dan elektronische watts. Als ik die drie knotsen van trafo's zie geloof ik dat meteen. Ik kom in mijn combinatie dan ook geen watt tekort ook als ik hard speel,ook geen rust en eigenlijk heel weinig/helemaal niets. Ik wil wel nog eens met een subwoofer uitproberen of laag onder de pakweg 45 HZ (tot 42 gemeten met een testplaat) iets wezenlijks toevoegt.

 

Ik heb die buizen met powerhouses vergeleken van hier vaak genoemde en geroemde versterkers (superste superreferenz in zo'n Duits onzinblad). Die had ik niet wilen inwisselen voor mijn 50 Watt Quad 34/306 (ontwerp van begin jaren 80). Misschien wat minder slam dan die superversterkers maar wat betreft muzikaliteit niet te vergelijken.

 

Voor de rest helemaal met je eens dat een goede installatie een goed laag nodig heeft. Ik betwijfel alleen of je daarvoor datgene uit de kast moet halen wat hier regelmatig door bijvoorbeeld Sebastiaan genoemd wordt. De vraag is ook of je daarmee een muzikaal resultaat bereikt. Ik heb mijn antwoord daar wel op, maar dat geldt alleen voor mij natuurlijk.

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door carl:

Voor de rest helemaal met je eens dat een goede installatie een goed laag nodig heeft. Ik betwijfel alleen of je daarvoor datgene uit de kast moet halen wat hier regelmatig door bijvoorbeeld Sebastiaan genoemd wordt. De vraag is ook of je daarmee een muzikaal resultaat bereikt. Ik heb mijn antwoord daar wel op, maar dat geldt alleen voor mij natuurlijk.

 

Ik speel met 2*40 behoorlijk stabiele watts. Ruim voldoende. Ikzelf heb ook mijn twijfels over het muzikale resultaat bij gebruik van meerdere of veel zwaardere versterkers. Echter, ik heb er nog nooit thuis mee ge

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ome Henk:

Wie is eigenlijk de importeur van Crown   confused.gif Waar is er meer info over te vinden/krijgen   confused.gif

 

Hallo Henk :)

 

Ik heb de Crown K2 bij Sound Evolution besteld, wel ietsjes duurder als de prijs in de US, maar dat is logisch en ik ben verzekerd van goede service :)

 

Groetjes

Rene cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Beste,

 

Betreft De Crown.

 

Mijn bedrijf Sound Evolution is bezig om dealer te worden van Crown. Uit eigen enthousiasme heb ik besloten het aan de audiofiel te willen introduceren.

 

AL vanaf mijn 11e ben ik audiofiel, en ook ik had toen een bekrompen afkeer tegen alles wat anders was dan het bekende highend. Totdat ik werkzaam werd in de studio branche. Je gaat dan eens meer pro-audio apparaten proberen, en je ziet (en vooral hoort) ineens waanzinnige producten die de audiofiel nooit heeft gekend. Daarintegen vallen veel zogenaamde highend apparaten soms zwaar tegen qua prestatie's bouw en duurzaamheid. Rede te meer voor mij (en Rene nu ook) om de pro-audio te betrekken in de hifi. Overdag werk ik in de pro-audio, en werk alleen maar emt pro-audio producten. In mijn vrije tijd ben ik bezig emt highend. Deze twee werelden hoeven absoluut niet meer gescheiden van elkaar te zijn!

 

De Crown K2 heb ik te leen gekregen. In de Pa is Crown al jaren de referentie (zeg maar de Krell onder de PA amps). bekend staan ze om hun duurzaamheid, en drive en muzikaliteit. Highend in het groot dus. Vanochtend was ik bij een klant van mij (www.musicplant.nl) een verhuurbedrijf van pro-audio en PA. En hij vertelde me dat ze alleen maar Crown gebruiken. Heeft in regen, hitte en wind gestaan. Wordt mee gesmeten niet normaal! maar nog nooit is er in al die jaren een kapot gegaan!. En duurzaamheid vind ik ook minstens zo belangrijk als klankmatige kwaliteit.

 

De Crown K2 hebben we dus aangesloten op het grote B&W matrix 800 systeem. In eerste instantie was ik van plan voor een Krell FPB-600 te gaan. De Crown veranderde alles!. Helemaal van de wereld was ik van de laag controle, drive en dynamiek. Maar het midden-hoog was eveneens verbazend, en klinkt op een manier zoals je nooit zou verwachten van een Pro-audio amp. Vooral erg diep. Snel en natuurlijk. Het is analytisch zonder agressief te worden. Iedereen (inclusief Rene) die in mijn luisterruimte is geweest verbaaste zich over de dynamiek, de laag controle en drive, en losheid. Voor mezelf en voor Rene heb ik een set besteld. Voor ons is dit the way to go.

 

Hier een link naar een goede recensie van stereotimes. De recensent in kwestie is buizenliefhebber, en durfde de stoute schoenen aan te trekken en deze twee Crown amps te testen. Vermeld ik er vast bij de het laag van de K2 beter is dan de wedereom geteste Studio reference.

 

Lees het eens lekker door zou ik zeggen! http://www.stereotimes.com/amp031302.shtm

 

En dit is nog maar het begin. In de toekomst ga ik de audiofiel kennis laten maken met meer top kwaliteit uit de pro-audiobranche. En ga ik me richten op custom oplossingen op maat.

 

Ons email adrs is info@soundevolution.nl

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ome Henk:

Kun je die "dingen" trouwens probleemloos stapelen   confused.gif Of wordt het dan te heet...

 

Beste Henk,

 

Je kunt ze stapelen. Maar ideaal (in Pa situatie's) is dan wel tussen elke amp 1 eenheden afstand in het rack.

 

Gebrugd als monoblok leveren ze het driedubbelle vermogen.

 

De directe vergelijking tussen de Krell FPB-600 en de Crown K2 moet nog komen. Maar het laag zijn we wel over uit. Dat is beslist beter dan van de FPB-600. Deze vorm van controle en drive, heb ik nooit eerder meegemaakt bij een highend amp.

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ome Henk:

Da's een keurige prijs voor een apparaat dat voor $ 1.872,- in de boeken staat.   icon14.gif

 

Maar hoogst waarschijnlijk wel excl. btw :rolleyes:

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

 

Ik wil dat dus wel. Ik heb teveel live gespeelt, en eht echte ervaren om dat thuis nog te missen.

 

Dat bijna niemand fullragen heeft staan is A. omdat het te duur is. B dat ze er de ruimte niet voor hebben. en C omdat ze niets van muziekinstrumenten in het echt snappen.

 

Nieman, maar dan ook bijna niemand weet hoe instrumenten in het echt klinken. dat hebben ze in de loop der jaren wel bewezen.

 

Ze willen detail, willen ruimte, hebben het over losheid. maar laat je een clarinet horen, dan weten ze niet eens hoe het instrument heet. dat zegt mij al genoeg.

 

Groeten,

Bas

 

 

applaus voor bas .

helemaal mee eens .

maar weet jij het wel bas ?

weet jij hoe echt laag klinkt ?

nee ,

want al het laag dat jij hebt gehoord klinkt overal weer anders .

en wat is nu het juiste laag ?

en wat doet het laag in de akoustiek .?

en hoe krijg je dat laag in je huiskamer ?

 

dat lukt je niet .

 

dus ,

als ik in een mercedes wil rijden bel ik wel een taxi .

oftwel ,als ik echt laag wil horen ga ik naar een concert .

daar kan geen crown tegenop .

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door erik klijnsmit:

 

 

applaus voor bas .

helemaal mee eens .

maar weet jij het wel bas ?

weet jij hoe echt laag klinkt ?

nee ,

want al het laag dat jij hebt gehoord klinkt overal weer anders .

en wat is nu het juiste laag ?

en wat doet het laag in de akoustiek .?

en hoe krijg je dat laag in je huiskamer ?

 

dat lukt je niet .

 

dus ,

als ik in een mercedes wil rijden bel ik wel een taxi .

oftwel ,als ik echt laag wil horen ga ik naar een concert .

daar kan geen crown tegenop .

 

Ahum...wie denk jij dat het concert staat te versterken :D:D

 

Groetjes

Rene ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...