Jump to content

High End 2003 Frankfurt


Recommended Posts

:(:( tja wat moeten we meer zeggen ... wat een zielige vertoning, geen slam, overal een ranzig randje om de stemmen, geluid dat aan de units blijft plakken, een veel te kleine afbeelding blabla errug eigenlijk sneu voor de audiofielen, jongens kijk eens in de wereld van pro-audio hehe ...We blijven erbij, B&W Matrix 800 + Crown K2 en Krell Rules. :D:D ...

 

Rene en Bas :P

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Henno Appel:

Jij bent ook een mooie zeg, "kijk eens in de wereld van de pro-audio" zegt ie dan, en vervolgens noem je de Matrix 800 en Krell.     :)     :)     ;)

 

Beste Henno,

 

De Matrix 800 stamt af van de Matrix 808 studiomonitoren!.

 

En Rene en ik zullen verder gaan in de pro-audio. DAC's, roomcorrectie en natuurlijk Crown op het laag!. Dat is laag wat jullie waarschijnlijk nog nooit gehoord hebben. Gort droog....Strak en kick! Krell Wordt gebruikt in veel studio's. De laatste klus van Bas in een van de grootste masteringstudio's van nederland gebruikt een FBB-600 (mk1 de echte!) en KSA300-S in een absurde 5.1 mastering setup.

 

Groeten,

 

Rene & Bas

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door JSA:

Ik heb dus niks gemist      :D

 

Gaan jullie nou maar fijn met z'n tweetjes slapen allebei      :D      ;)

 

Ja jasper, ook veel plezier met jezelf in bed :)

 

Overigens stond er op de vincent stand, een enorm 6 kanaals vincent blok. (zo hoog als 2x SP991 op elkaar. Zag er uit als een enorm blok massief beton.

 

En ja ook de T-100 buizen blokken.

 

Marantz komt met twee enorm grote monoblokken.

 

Genesis hebben we helaas gemist :(

 

Dat was het wel :)

 

Groeten,

 

Rene & Bas

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door JSA:

Massive Vincent Attack!!     :)    :)    :) Genesis missen, tja, dan had je idd beter NIET kunnen gaan     ;)

Nog de MRA's gehoord?    :rolleyes:

 

 

Beste Jasper,

 

Alle vincent's stonden onder spanning. Werden overigens ook loeiheet! maar er werd niet mee gedemood. :(

 

Maar Petje af! de bouw is waanzinnig! topafwerking. fraaie kasten. We waren geimponeerd!

 

Genesis missen is i.d.d. klote, maar de beurs ging al dicht toen we erachter kwamen.

 

MRA van Krell stond er niet.

 

Groeten,

 

Rene & Bas

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Genesis missen is i.d.d. klote, maar de beurs ging al dicht toen we erachter kwamen.

Indirect lag het niet aan jou, Bas ;)

Om je toch even een beetje op te vrolijken, een lekker asian wijf n

Link to comment
Share on other sites

Even een greep uit de vele indrukken die ik heb opgedaan, er staan best wel bijzondere dingen, zoals deze:

 

000012.jpg

 

De klank overtuigde mij echter niet, misschien omdat de hotelkamer te klein was voor de demo, dynamisch was het wel!

 

Sony demonstreerde sacd in een akoestisch geoptimaliseerde ruimte, ik kreeg er geen 'dit is het' gevoel van, er was iets gemaakts, ondanks het ingewijde commentaar van polyhymnia, in de persoon die we ook in NL bij Marantz en Philips demo's tegen komen.

 

Kef trachtte de mensen op het verkeerde been te zetten met een stereo/multichannel demo.

Bij stereo zou het laag boomen en bij surround niet, dat lukte goed met de enorme sub in de hoek, maar het had niets met muziek te maken.

De 207's lieten alweer geen overdonderende indruk achter, wel surround, maar met een vervelend randje en 'los van de speakers' zoals bij Sony lukte hier echt niet.

Ook de sacd van DSOTM met de overweldigende hoeveelheid bellen rondom slaagde hier niet in, ik heb een mooiere DSOTM in stereo gehoord.

 

Een positieve uitzondering waren de Ushers, de demo werd bijgewoond door dhr 'd Appolito himself!!

uscher2.jpg

Volgens mij luisterden we naar de 8872 met een erg natuurlijk en relaxt geluid, dat mag ook wel met deze 86kg zware giganten :)

 

Bij Krell stonden de LAT speakers opgesteld met een fbc700C ervoor, hoewel het een gedetaileerd geluid met 'grip' was, kon het laag me niet volledig bekoren, het mag nog lager en wat voller wat mij betreft.

Ik mocht Imaginary Day draaien van de saaie demonstrateur, die prompt het boekje uit de cd-doos haalde om te zien wie hier nou eigenlijk speelde..... heel audiofiel :)

 

Meridian nam de ruimte met de digitale speakers, slechts

Link to comment
Share on other sites

Hai,

 

Als ik zo die artikelen van Sebastian lees (no offense), heeft hij toch wel een erg specifieke smaak. Wat ook op het TNT forum staat als intro, bij muziek gaat het in in de eerste plaats om het midden. Al dat gedoe over slam - ik ga echt niet voor mijn plezier een avondje "slam" luisteren. Wat ik aan slam installaties gehoord heb op beurzen vond ik dood en dood vermoeiend.In een normale luisterkamer heb je overigens bij lange na niet al die watts nodig, investeer je geld maar in de eerste 5 watt en je verdient het in muzikaliteit dik terug.

 

Leuke vrouw trouwens - zelf gemaakt die foto?

 

Groet,

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ome Henk:

Heef dit te maken met de curve vanaf 20Hz of 70Hz   confused.gif Wellicht, maar ook met de informatie die op een ceedee (of zo u wilt op een elpee) is gezet. Strak en kurkdroog   confused.gif Helaas voldoet 9 van de 10 opnamen hier niet aan. 'T lijkt dan meer een kwestie van zoeken naar iets waar je voorkeur naar uit gaat   :) En Bas z'n voorkeur is zo langzamerhand wel bekend. Dat hij daarin verschillende yoyo's meesleurd, is navenant   :D    ;)

Bas de bass goeroe :o

In een brakke hotelkamertje zal een fullrange weergever ook nooit klinken :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Hai,

 

Ik heb wel eens een test CD opgehad en kwam in mijn huiskamer tot 42 herz. Moet eens een subwoofer lenen. Overigens de vermogensversterkers die ik heb gehad maakte het laag (en de rest) er niet mooier op. Het klonk opgepomt en erg elektronisch.

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door carl:

Hai,

 

Als ik zo die artikelen van Sebastian lees (no offense), heeft hij toch wel een erg specifieke smaak. Wat ook op het TNT forum staat als intro, bij muziek gaat het in in de eerste plaats om het midden. Al dat gedoe over slam - ik ga echt niet voor mijn plezier een avondje "slam" luisteren. Wat ik aan slam installaties gehoord heb op beurzen vond ik dood en dood vermoeiend.In een normale luisterkamer heb je overigens bij lange na niet al die watts nodig, investeer je geld maar in de eerste 5 watt en je verdient het in muzikaliteit dik terug.

 

Leuke vrouw trouwens - zelf gemaakt die foto?

 

Groet,

 

 

Beste Carl,

 

Als je de grondtonen van een muzieksignaal als mist, hoe kunnen wan nog spreken van een realistische muziekreproductie?

 

Het gaat alleen om het midden. Hmmmm..

 

Laten we die steynway dan maar de helft minder diep maken, want de verschil tonen doen er dan ook niet meer toen.

 

Laten we dan maar een Tom als kickdrum gebruiken. Die tik in het 30 Hz. region doet er dan ook niet meer toe. Een Basclarinet, de grote Trom hebben we dan ook niet meer nodig in een klassiek orkest. Het grote Orgel kunnen we in de kerken dan meteen laten verdwijnen. Want we willen midden!

 

Carl's Zelfs een acuustische gitaar live op een groot podium, in een grote zaal wekt al schokgolven op tussen de 20 en 40 hz. De aanslag op het instrument relfectceerd met de wanden en buhne van de zaal, en zal zorgen voor laagfrequente rubles. Niet audiofiel? wel echt, en zo is het live.

 

Je zult verbaast staan als je bij je gemiddelde cd's kijkt op een spectrum analalyzer hoeveel laagfrequente informatie er in een cd zit.

 

Met geen slamm vedoelen wij, Dat de kickdrum, de bassist en de lage tonen van bijv een synth een brei worden.

 

Met slam bedoelen wij, dat de kickdrum los uit het midden komt, en echt fundament (tik) legt. En dat de bassist bijv. daadwerkelijk links staat.

 

Ik heb een afwijkende smaak? Ik refereer aan mijn eigen live opdtredens, aan aan de concerten die ik bezoek, en aan alle instrumenten die ik uit eht echt ken.

 

Je hebt het over subwoofers. Laat nou bijna alle subwoofers gewoon ruk zijn.

 

Groeten,

Bas

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

 

 

Nou niet allemaal hoor  :)......Bas kan het weten  :)

 

Groeten,

 

Rene & Bas

 

Jep, en Bas heeft geen plaatjes of internet nodig, hij belt haar gewoon op :)

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...