Jump to content

Modificatie cd speler

Guest Huub Derkx
 Share

Recommended Posts

Guest Huub Derkx

Ik ben weer eens aan het denken over een modificatie aan de cd speler. Het idee betreft het alom geprezen masterbase. Als ik de onderzijde van de cd speler met masterbase beplak ipv 4 stukjes onder de poten, zou dat ook de gewenste verbetering brengen (meer ruimtelijkheid etc)?

Hubertinus

Hey J, Huub kent me wel ;)

Hoi Huub,

Ik denk dat het niet zoveel nut heeft het spul eronder te plakken. Het zou wel iets aan resonanties kunnen dempen, maar het principe van de MasterBase is een kombinatie van koppeling en ontkoppeling. Je moet er dus druk op uitoefenen wil het zijn werk goed kunnen doen.

Wat mij (en nog een aantal anderen) is opgevallen is dat het maar tot een bepaalde massa werkt. Lichter spul is prima voor MB, maar als de druk per cm

Guest Huub Derkx

Ok. Er moet druk op uitgeoefend worden. Stel je beplakt de onderzijde en zet de cd speler vervolgens op spikes. Dan drukt de speler de Masterbase toch op de spikes. Dan zou het principe hetzelfde moeten zijn als onder de poten. Of zie ik dat verkeerd?

Hubertinus

Geplaatst door Hubertinus:

Ok. Er moet druk op uitgeoefend worden. Stel je beplakt de onderzijde en zet de cd speler vervolgens op spikes. Dan drukt de speler de Masterbase toch op de spikes. Dan zou het principe hetzelfde moeten zijn als onder de poten. Of zie ik dat verkeerd?

Hubertinus

Hoi Huub,

Waarom wil je het spul dan nog eronder plakken confused.gif Ontgaat mij hier iets? Hoe wil je de spikes onder de speler hebben staan, met de punt naar boven of naar beneden?

TIP: Als je in de buurt van Echt bent, loop eens bij Goossens naar binnen en vraag naar Luc. Daar hebben ze wel wat setjes masterbase liggen. Tevens kun je eventueel nog AZE dempers uitproberen. Zo heb je tenminste wat vergelijkingsmateriaal.

Guest Huub Derkx

Ja Roger,

ik heb soms bepaalde denkwijzen waarvan ik zelf wel de logica zie, maar die anderen misschien ontgaat. Misschien moet ik maar helemaal stoppen met het denken over resonanties etc. Je hebt me al vaker je dempers aangeboden, maar het is er nog niet van gekomen. Dus mijn hoofddoel in cd speler en versterkermodificaties is het uitschakelen van aale resonanties.

Groetjes,

Hubertinus

Geplaatst door Hubertinus:

[QB]Ja Roger,

ik heb soms bepaalde denkwijzen waarvan ik zelf wel de logica zie, maar die anderen misschien ontgaat. Misschien moet ik maar helemaal stoppen met het denken over resonanties etc. Je hebt me al vaker je dempers aangeboden, maar het is er nog niet van gekomen. Dus mijn hoofddoel in cd speler en versterkermodificaties is het uitschakelen van aale resonanties.

Ben ik zelf ook nog mee bezig :) alleen vraag ik mij af of deze wel uit te schakelen zijn ?