Jump to content

Nieuw project is bijna af!!

Rogier
 Share

Recommended Posts

Hoi Allemaal,

Voor mezelf heb ik nu mijn tot nu toe best klinkend geheel samengesteld. Alleen de afwerking nog. hier een foto van de speaker. reference1.jpg

En klinken... Zeer ruimtelijk, helder, diepe strakke bassen, erg mooi. Ik kan trouwens iedereeen aanraden om units van Thiel en Partners te gebruiken als je zelf bouwt, die vind ik erg mooi klinken.

Gr. Rogier

Beste Lars,

dank je,

het zijn inderdaad twee middetoners van keramiek, de tweeter ook. De diamand is mooier, heb ik ook al eens mogen horen. Helaas is die enorm duur, wellicht komt dat nog een keer, hierin, of in een ander project als ik deze een keer verkocht heb. de woofers zijn van scan-peak en zijn van papiermix.

gr. Rogier

Rogier,

Klinkt goed! Heb je hem helemaal zelf ontworpen? Welke units heb je precies gebruikt? C12+C79+18W...?

Ik ben zelf ook aan het nadenken Thiel units te gebruiken (en aan het sparen :) ). Wat voor filter heb je gebruikt?

Ziet er interessant uit!

groeten,

Peter

Beste Siemel,

ik heb de c12 tweeter gebruikt, 2 keer de c76 middetonen en 2 keer 21w5555 van scan peak. kast helemaal zelf ontworpen en zeer zwaar matrix intern, kastdikte varieerd van 3 cm tot 5,5 cm en het filter ook zelf ontworpen.

als je wil bouwen, met welke units dan?

gr. Rogier

Rogier,

Ik ben nog erg in de denk fase. Ik wil het graag in een keer goed doen. Ik heb tot nu toe pas een keer een speaker zelfgebouwd, een Scanspeak Event. Voor die prijs echt een zeer goede speaker. De volgende wil ik echter een klasse beter maken en ook zelf ontwerpen. Ik ben erg gechameerd van Scanspeak, maar ook Thiel lijkt me zeer interessant (nog niet zo vaak kunnen beluisteren helaas).

Ik denk aan hoog: D2905/9700, R2904/70000 of C12, mid: 2x C79/6 of de nieuwe 12M revelator en laag weet ik nog niet zo goed. Misschien een Seas Excel. Eigenlijk wil ik ook graag een faselineaire speaker maken. Dus eerste orde filter en time-aligned.

Voorlopig nog maar eens goed denken/sparen/rondkijken(=luisteren) cool.gif

groet,

Peter

• 4 weeks later...