Henk&audio Posted 15 juni 2002 Report Share Posted 15 juni 2002 Hallo, Via via kreeg ik de Valhalla voeding van de LP12 van Linn. Weet iemand of het mogelijk is om de motor van de Thorens TD160 MKII hiermee aan te sturen? Het meten wat de uitgang van de Valhalla levert durfde ik nog niet. Ik heb geen idee of je zo'n ding onbelast mag aansluiten op 220V. Suggesties en ervaringen zijn meer dan welkom. Groeten, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 15 juni 2002 Report Share Posted 15 juni 2002 Hoi Henk, Lijkt mij geen kwaad te kunnen, ik zou het gewoon meten, bel anders even met de Phonodokter in Sneek Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 juni 2002 Report Share Posted 15 juni 2002 Meen ooit eens een artike in Hifi world gelezen te hebben dat erop neer kwam dat onderdelen van de LP 12 zoals veren en voeding over te zetten zijn op de Thorens 160. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 15 juni 2002 Report Share Posted 15 juni 2002 als je wilt kan ik het opzoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 15 juni 2002 Author Report Share Posted 15 juni 2002 Hallo Carl, Als het je niet al te veel moeite kost, zou het geweldig zijn. Wie weet wat je verder nog tegen komt als je door wat oudere uitgaven snuffelt. Groeten en alvast bedankt, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 juni 2002 Report Share Posted 16 juni 2002 Hai henk, Het artikel waar ik het over heb is het oktober nummer van Hifi World uit 1998 en gaat over de Thorens 150 en 160. Ze zeggen daarin dat de Linn Basik arm LVV en LVX gemaakt lijken voor de Thorens. LP12 veren kunnen (met voorbehoud) goed klinken op de Thorens. De Valhalla voeding werkt goed op de Thorens evenals de universele voeding van Martin Bastin (225 Tettenhall road Wolverhampton WV6 ODE). Misschien staat die knaap inmiddels wel op internet. Succes en laat wat van je horen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 16 juni 2002 Report Share Posted 16 juni 2002 Beste Henk , Het kan wel...maar niet op alle Thorens draaitafels ! Dus eerst de spanning meten wat zonder problemen kan. Dan zien welke spanning de Thorens nodig heeft ,komt dit over 1...geen probleem. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 juni 2002 Report Share Posted 16 juni 2002 Hai haudio, Gisteren toevallig in Sneek om een zeilbootje voor mijn kinderen op te halen. Die AR in jouw etalage is dat nu de voorloper van de Thorens 150? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 4 juli 2002 Author Report Share Posted 4 juli 2002 De Valhalla flikt het. Ondanks een verschil van 30V per fase van de voeding draait de motor zeer stabiel. Als ik af ga op de stroboscoop en nog belangrijker op m'n oren loopt het perfect. Ik hoop binnenkort Sneek aan te doen for een second opinion. Wordt vervolgd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 5 juli 2002 Author Report Share Posted 5 juli 2002 Heb je die nodig dan Jazeker heb ik die nodig. Ik zie een draaitafel, net zoals de meeste andere zaken om ons heen, als een systeem. Een ingreep in dat systeem veroorzaakt voorspelbare en onvoorspelbare effecten. Als je denkt dat je iets begrijpt kan dat aan een toevallig aanwezige toestand toegewezen worden. Voor het begrijpen van zo'n systeem heb je ervaring en inzicht nodig. Als je zoals ik een beginner bent met een beperkte hoeveelheid ervaring, moet je hulp inroepen (referentie) om te kunnen leren. Noem het voorgaande eventueel filosofisch, maar het is simpel een aspect van de systeemleer. Nou jij weer Ome Henk (Gerrit zal wel niet meer reageren) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 juli 2002 Report Share Posted 5 juli 2002 Geplaatst door Henk&audio:(Gerrit zal wel niet meer reageren) Laten we het hopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 5 juli 2002 Report Share Posted 5 juli 2002 Geplaatst door sodejuu: Laten we het hopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts