Jump to content

Vervangen voetjes REGA

Guest Huub Derkx
 Share

Recommended Posts

Ik vind de vraag wel goed van Joenit, in acht nemend dat ze de topictitel niet hebben geweten. Om eerlijk te zijn weet ik ook niet hoe je die voeten eraf krijgt. Bij de ouwe (gegoten aluminium) behuizing zaten ze er gewoon onder geplakt, maar deze confused.gif.

Ik zou ze er echter ook niet onderuit halen, maar liever werken met Vibrapod of AZE dempers. Die kun je gewoon onder je player leggen en ze doen wat ze doen moeten, nl trillingen dempen. Welke uitvoering je het beste kan gebruiken kun je voor de Vibrapod aan Rogier vragen. Van de AZE's zou ik voor de HAS2 kiezen.

Ik weet zo niet welke voetjes er onder jou Planet zitten, maar onder mijn Jupiter zitten speciale voetjes in een bepaalde pasta. Die zorgen voor maximale demping van de trillingen, dit omdat Rega het loopwerk direct aan de kast heeft bevestigd. Ik zou die dus absoluut niet verwijderen. Het enige wat ik zou doen is een goed audiorack kopen en je cd speler daarop zetten. Een wandmeubel voor je CD speler is ook een heel goede optie.

Als deze voetjes idd speciaal zo gemaakt zijn vanwege het gehele principe,dan zou ik ze laten zitten.

Dan moet je ze eigenlijk zien als een component van de speler.

Extra dempers,spikes,etc,zou m.i. nog kunnen helpen.

Maar dat blijft een kwestie van proberen.

IKKE

;)

Hallo, wat je ookt kunt proberen is een clipzakje gevuld met zand bovenop de Rega leggen. Of het geheel in een zandbak plaatsen. Let op het zand goed drogen. Als je de Rega direct in het zand zet kun je er eventueel eerst een plastic folielaagje onderleggen. Ik heb al een tijdje een Jupiter maar die staat sinds aankoop al op een Seismic Sink die je overigens ook zelf kunt maken. Groetjes, Ed

Probeer de Black diamond racing cones eens. Bij Sound connections in Engeland kun je ze volgens mij terug sturen als ze niet bevallen. In combinatie met een clipzakje met loodkorrels was dit echt beter dan de Seismic Sink. Stel anders de vraag eens op een Amerikaans forum, ed