Jump to content

hoe maak ik een houten kastje?? adviezen?

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

ik ga binnekort een zelfbouw preamp maken.

omdat mn vader(houtbewerker)en mn broertje(industriel designer) zat zijn van mijn ideetjes; Ze zijn continu aan het knutselen voor mij.

MOet ik zelf iets verzinnen. Ik beschik niet over een fressbank etc, maar mijn broertje en mijn vader willen zelf wel simpele dingetjes doen.

het idee is een kastje ala:

Acajou2.jpg

hoe doe ik dit?

vooral die verstek verbinding.

alle hulp is welkom

thanx.

game

Dag Game,

Om een kastje te maken te maken van massief hout die je in elkaar lijmt via verstekverbinding, lijkt me erg lastig. Het zagen van het hout en het dan perfect laten passen zonder dat je er enorme ronde randen aan moet schuren, is mijns inzien met huis- tuin-, en keukengereedschap niet mogelijk. Je hebt dan een zaag nodig die verstek kan zagen en ook nog eens zo fijn is, dat het huot niet(bijna niet) versplinterd aan de randen. Je kan ook een kastje maken van MDF, die je niet verstek in elkaar zet en 'm vervolgens fineren. Als je zelf iets wilt maken is dat denk ik de beste oplossing met de hoogste kans van slagen. Tenzij je vader op zijn werk de nodige apparatuur heeft. Maar ja, dan is het natuurlijk niet meer jouw project. :rolleyes: Met fineren heb je ook nog meer keus uit verschillende soorten hout, kunstof en noem maar op.

Groet,

Rienk.

Als je vader houtbewerker is, kan die je toch prima van advies voorzien, lijkt me? confused.gif

Mijn vader is ook 'houtbewerker' (ik zou eerder timmerman zeggen ;)) dus als ik een 'kast' zou willen die mooi en stevig moet zijn, dan vraag ik hem wel hoe dat moet (en dan laat ik 'm dat ook wel maken denk ik, maar dat wil jij blijkbaar niet). Ik weet dat mijn vader nauwkeurig kan werken en veel verstand heeft van houtbewerking, dus ik zou het aan hem vragen. Ik zou dus, als ik jou was, eerst je vader maar eens raadplegen. Zo moeilijk moet het niet zijn om een kast voor een pre-amp te maken...

ja dat is wel zo,

maar het niet dat ik niet wil dat mn vader het doet, het is meer dat ik mn vader een beetje probeer te ontzien. Hij namelijk errug druk, en heeft al twee projecten voor mij lopen....

Ik denk ook wel dat hij terzijnertijd advies geeft en welliucht dingen maakt. Alle professionele apparatuur is wel aanwezig... :)

Wat we thuis niet hebben heeft mn broertje wel in het atelier op zn school.

maar, ik nam en neem aan dat jullie de nodige ervaring hebben, somigge van jullie ieg.

dus vandaar: tips??

game

Geplaatst door RonL:

Wat doe jij dan voor de kost Game? Als je jezelf nu eens voorstelt als "projectontwikkelaar" en je vader en broer een nette gage belooft?

haha,

ik ben student.

zoveel doe ik dus niet.

ik zou ze kunnen betalen idd.

Vooral mn broertje (17!) is daar gevoelig voor :D

Ik schakel ze ook wel in, maar ik probeer al vast wat info in te winnen...

game

:)