Rogier Posted 6 januari 2002 Report Share Posted 6 januari 2002 Hallo allemaal, al surfend kwam ik dit tegen Toen heb ik maar besloten om ook zo'n kastje te gaan bouwen. Op de foto is ie te zien zonder dichte wanden. Je hebt in ieder geval al minder last van staande golven, en het ziet er mooier uit dan een rechthoekige kast. gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 6 januari 2002 Author Report Share Posted 6 januari 2002 hoi Henk, de wanden maak je eerst dicht met schuim om eventuele reonanties te voorkomen, daarna span je triplex of een ander dun plaatmateriaal aan beide kanten (binnen en buiten). de buitenkant zal ik wel enkele lagen aanbrengen voor de stevigheid. Dit zal wel een langdurig project worden, en erg veel tijd kosten. Gelukkig heb ik al erg goed klinkende zelfgebouwde luidsprekers. gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 6 januari 2002 Author Report Share Posted 6 januari 2002 Bedankt voor je stem Henk!! Ik zal als ik zelf foto's heb ze hier posten, kan iedereen medelij met me hebben, het lijkt me inderdaad erg veel werk om alles glad en sterk te krijgen aan de zijkant. Wordt het een soort Amati-kloon Wat is dat voor een speaker? heb je een adres of plaatje hiervan? gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 6 januari 2002 Report Share Posted 6 januari 2002 Geplaatst door Rogier:de wanden maak je eerst dicht met schuim om eventuele reonanties te voorkomen, daarna span je triplex of een ander dun plaatmateriaal aan beide kanten (binnen en buiten). de buitenkant zal ik wel enkele lagen aanbrengen voor de stevigheid. Voor het vullen van de wanden moet je geen stijf schuim als polystyreen (tempex) of polyurethaan (pur) gebruiken. De geluid- en trillingdempende eigenschappen van dit materiaal is erg slecht. Een materiaal als schuimrubber dempt wat dat betreft veel beter. De tussenruimte zou je ook met droog zand kunnen vullen. De kastvorm lijkt trouwens ook wel wat op de luidsprekers van Wilson-Benesch, alleen gebruiken zij carbonvezel voor de behuizing. Richard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 6 januari 2002 Author Report Share Posted 6 januari 2002 Thank's, Een soort rubber, of althans iets dat wel stijf is en niet kan meetrillen is een pre. De Wilson ken ik wel, nooit gehoord alleen. gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 6 januari 2002 Author Report Share Posted 6 januari 2002 Hoi Henk, bij nader inzien ken ik ze wel van foto, zelf vind ik ze ook erg mooi moet ik zeggen. Zelf bouwen zal wel wat goedkoper zijn, als je de arbeid niet meeteld dan. Ik zal eens gaan rondneuzen op de homepages voor info en hopenlijk wat plaatje's van de binnenkant!! ps: deze speakers heb ik nu (ook zelfbouw) gr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 6 januari 2002 Author Report Share Posted 6 januari 2002 Hartstikke bedankt Henk, leuke site, ziet er wel erg moeilijk uit, maar ik denk dat ik alweer ideeen heb opgedaan om triplex te spannen! gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 6 januari 2002 Author Report Share Posted 6 januari 2002 Het plaatje van mijn speakers was niet goed gepost, hier dan gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 7 januari 2002 Author Report Share Posted 7 januari 2002 Bedankt voor het compliment, nu is het zo dat als je eenmaal bezig bent met het maken van luidsprekers dat je steeds beter wilt, net zoals alles in de hifi bij de meeste hier denk ik. Ik kan het wel aanbevelen als hobby, erg leuk om te doen en creatief bezig zijn en ook iets leren is nooit weg. gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 7 januari 2002 Author Report Share Posted 7 januari 2002 Hoi Henk, ik keek even naar de afbeeldingen van jou, en je luidsprekers. Komt de middentoner jou niet bekent voor? is ie 14 cm? zo ja, dan heb ik hem ook in mijn l.s. zitten. De Audio Physic Avanti II is trouwens een erg mooie speaker, dus erg rouwig hoef je niet te zijn dat je geen amati hebt. gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 15 januari 2002 Author Report Share Posted 15 januari 2002 Hier is ie dan, een sneak preview van mijn huidig project!!! gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts