Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3


Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck

Het is altijd het zelfde. Nou begrijp ik het en schiet ik er niks mee op :P

 

Het boek bij de LP is trouwens wel 2,5 x zo mooi als bij zo'n lullig CD-tje

Link to comment
Share on other sites

Gisteren bij de Mediamarkt geweest, ja, ik weet, slecht, slecht, slecht :P:rolleyes:;)

 

Maar toch 3 cd's daar gehaald.

Dolores O'Riordan - Are You Listening

 

Heather Nova - Glow Stars

 

 

Rammstein - Reise Reise

 

Laatst Glow Stars voor het eerst gehoord, is een leuk album. Net als Reise Reise.

 

Heb gisteravond tijdens Spocks Beard Opeth- Black water park gekocht op CD. Heb tot nu toe alleen LP's van Opeth maar Balck water park (nog) niet. Schijnen er maar 1000 van gemaakt te zijn. :(

 

B000056H7W.03.LZZZZZZZ.jpg

Link to comment
Share on other sites

ik ga zometeen shoppen. op zoek naar the arctic monkeys, de nieuwe Akercocke en cd's van converge. de buren gaan blij worden.

Link to comment
Share on other sites

gaat ie dan

rev732.gif

 

converge-you_fail_me.jpg

 

converge.jpg

 

collectie van "converge"nu compleet. bruter dan bruut maar enorm vakkundig in elkaar gezet (mathcore)

 

2404%20CD%20Arctic%20Monkeys.jpg

kort geluisterd , vond het niet spectaculair en weinig nieuws maar wel de moeite waard.

nieuws is ook niet altijd beter

 

B0000019KU.01.LZZZZZZZ.jpg

 

B0000060LU.01.LZZZZZZZ.jpg

 

2 albums van shellac "doof"gekocht. dankzij het hear forum waar ik veel vertrouwen in heb als het aankomt op smaak.

errug leuk.en een retegoeie band als ik het even snel hoorde. volgende week komt de nieuwe cd uit. Bovenstaande kon ik vinden in A'hem.

Link to comment
Share on other sites

B0000019KU.01.LZZZZZZZ.jpg

 

B0000060LU.01.LZZZZZZZ.jpg

 

2 albums van shellac "doof"gekocht. dankzij het hear forum waar ik veel vertrouwen in heb als het aankomt op smaak.

errug leuk.en een retegoeie band als ik het even snel hoorde. volgende week komt de nieuwe cd uit. Bovenstaande kon ik vinden in A'hem.

 

 

;)B)

Link to comment
Share on other sites

Joy Division Closer

 

jdcloser.jpg

 

Zijn de Arctic Monkeys dan echt goed? Zie dat er mensen zijn die hun albums kopen. Wat ik er van ken is dat ze klinken als het zoveelste britpop bandje. Of zijn de niet singles beter?

Link to comment
Share on other sites

Zijn de Arctic Monkeys dan echt goed? Zie dat er mensen zijn die hun albums kopen. Wat ik er van ken is dat ze klinken als het zoveelste britpop bandje. Of zijn de niet singles beter?

 

Heb het er met Henrie ook al over gehad :) Ik vond ze toch wel goed hoor; Niet hemels maar zeker de moeite. idd de singles zeggen niet alles

Een collega moest er ook niet van weten wegens hype Brits allemaal al gehoord enz enz maar de fragmenten die hij gezien heeft van Pinkpop deden hem toch besluiten dat die jongens wel degelijk goeie songs hebben en een degelijk optreden hebben neergezet. probeer het eens zou ik zo zeggen

 

Joy Division

Ik weet niet of je de eerste (Unknown Pleasure) hebt, anderszoeken of op CD kopen want deze is echt heel heel goed.

 

heb net vier Wilco's besteld 3 op LP en eentje op CD wegens niet meer verkrijgbaar op LP

 

Gr

Stef

Link to comment
Share on other sites

Wilco

Yankee Hotel Foxtrot

Ghost is born ...

Kicking television enkel CD snif snif

Sky Blue Sky

 

Hun optreden in de Vooruit Gent was naart schijnt hemels, heb dit dus gemist op 5 km van mn deur :(

 

Arctic is heeft voor mij een redelijk clean geluid en dat vind ik eens een verademing in mn muziekcollectie

 

Gr

Stef

Link to comment
Share on other sites

Het derde album ken ik niet. Is het net zo goed als de andere 2 albums? - Kicking television

Hey Gerald,

ik ken het ook niet. Het is een Live album en volgens de pers luisteraars muziekliefhebbers kenners ... is het 1 van de beste livealbums van de agelopen jaren. Echt een beauty naar het schijnt. Het zou outstanding good zijn.

ezel dat ik ben om geen tickets gekocht te hebben

 

Gr

Stef

Link to comment
Share on other sites

Zijn de Arctic Monkeys dan echt goed? Zie dat er mensen zijn die hun albums kopen. Wat ik er van ken is dat ze klinken als het zoveelste britpop bandje. Of zijn de niet singles beter?
BTW the arctic monkeys vind ik drie keer niets en ik snap absoluut niet what the fuzz is all about.

 

Groeten...

We zijn het eens. Ik vind het rond uit vreselijk ;) Herrie is het. Ik denk dat Mordante wel begrijpt hoe ik dat bedoel, ondanks dat we beide wel naar veel hardere/ruigere muziek luisteren...

 

Nog erger vind ik overigens The Fratelli's. Op Kink FM, wat ik 's morgens altijd aan heb staan om wakker te worden, draaiden ze Chelsea Dagger heel vaak, en tegenwoordig draaien ze vaak die nieuwe single, Henrietta. Nou, als ze die draaien, dan weet ik niet hoe snel ik m'n radio uit moet zetten. Wat een bagger... Vanmorgen ook weer. Heb je net liggen te genieten van The Day After Tomorrow van Saybia, krijg je die herrie van The Fratelli's er overheen. 'Gelukkig' moest ik toch net uit bed, dus kon de radio toch wel uit ;)

Link to comment
Share on other sites

Wilco

Yankee Hotel Foxtrot

Ghost is born ...

Kicking television enkel CD snif snif

Sky Blue Sky

 

Gr

Stef

Ah, het latere werk dus. Ik vind hun oudere werk beter. Dat experimentele van Yankee... en Ghost vind ik iets minder geslaagd. Wel mooi maar toch minder. Sky... is weer een stapje richting het oudere werk. Mijn favo's zijn toch wel Summerteeth en Being There. Beide zijn echt briljant. Kicking Television is inderdaad een erg goed live album. Als je Wilco goed vindt kun je ook Calexico eens proberen.

Wat ook een erg goed live album is, is Okonokos van My Morning Jacket. Die moet je maar eens downloaden. Is (was?) ook verkrijgbaar als 4-dubbel elpee.

 

Groeten...

 

PS: wat bedoel je met enkel cd? Dat het geen lp is of dat het

Link to comment
Share on other sites

We zijn het eens. Ik vind het rond uit vreselijk ;) Herrie is het. Ik denk dat Mordante wel begrijpt hoe ik dat bedoel, ondanks dat we beide wel naar veel hardere/ruigere muziek luisteren...

 

Nog erger vind ik overigens The Fratelli's. Op Kink FM, wat ik 's morgens altijd aan heb staan om wakker te worden, draaiden ze Chelsea Dagger heel vaak, en tegenwoordig draaien ze vaak die nieuwe single, Henrietta. Nou, als ze die draaien, dan weet ik niet hoe snel ik m'n radio uit moet zetten. Wat een bagger... Vanmorgen ook weer. Heb je net liggen te genieten van The Day After Tomorrow van Saybia, krijg je die herrie van The Fratelli's er overheen. 'Gelukkig' moest ik toch net uit bed, dus kon de radio toch wel uit ;)

Ben dus afgelopen zondag bij de Monkeys in Utrecht geweest rn mort toch echt wel zeggen dat het vier hele gewone jongens zijn -erg Engels- die een leuk stukje up-tempo brit rock laten horen. Of je het goed vindt of niet, knap is het wel.

 

Greetz,

Lestat

Link to comment
Share on other sites

Ben dus afgelopen zondag bij de Monkeys in Utrecht geweest rn mort toch echt wel zeggen dat het vier hele gewone jongens zijn -erg Engels- die een leuk stukje up-tempo brit rock laten horen. Of je het goed vindt of niet, knap is het wel.

 

Greetz,

Lestat

 

Vond ik dus ook toen ik de beelden van Pinkpop zag

Toch maar doen vr zo'n massa spelen als jonge twintiger

Link to comment
Share on other sites

Ik vind hun oudere werk beter. Dat experimentele van Yankee... en Ghost vind ik iets minder geslaagd. Wel mooi maar toch minder. Sky... is weer een stapje richting het oudere werk. Mijn favo's zijn toch wel Summerteeth en Being There. Beide zijn echt briljant.
Ik ken "Summerteeth" niet, maar "Being There" is een prachtig album. "Yankee Foxtrot Hotel" vond ik daarna nogal een tegenvaller en heb sindsdien dan ook niets meer aangeschaft van hun werk. Wel wat beluisterd, maar vond het niet zo veel.

 

Deze week kocht ik:

411Y396H88L._AA240_.jpg

Bj

Link to comment
Share on other sites

Deze bijde LP's besteld, langzaam wordt mijn Nick Cave and the Bad Seeds verzameling compleet :)

 

Boatman's Call mis ik dan nog op LP, deze konden ze wel bestellen maar die was bij 40euro, dat vind ik wl wat veel.

 

nocturama_cover.jpg

 

210.jpg

Link to comment
Share on other sites

Deze bijde LP's besteld, langzaam wordt mijn Nick Cave and the Bad Seeds verzameling compleet :)

 

Nocturama vind ik mss zijn minste

 

vanaf Let Love in heb ik ze op CD behalve de laatste die is terug op LP

soms twijfel ik om de CD's door Lp's te vervangen maar ja centjes h

Link to comment
Share on other sites

@Henrie

Vind je The Strokes ook Herrie? ;)

Weet ik zo niet. Ik ken de naam wel en ik zal ongetwijfeld wel wat nummers van ze kennen, maar ik kan er zo geen een bedenken. Maar als dat in de lijn van The Arctic Monkeys en The Fratellis ligt, dan vind ik het vast herrie ja ;)

 

Ik heb Saybia maar weer eens opgezocht. Vond het soms wel leuke muziek, maar ook een beetje zeikerig af en toe. Nu ik het weer luister, is het eigenlijk best goed (minder zeikerig ;) ). Moet ik misschien maar eens gaan kopen (heb nu alleen mp3's :ph34r:;) )...

Link to comment
Share on other sites

Deze bijde LP's besteld, langzaam wordt mijn Nick Cave and the Bad Seeds verzameling compleet :)

 

Boatman's Call mis ik dan nog op LP, deze konden ze wel bestellen maar die was bij 40euro, dat vind ik wl wat veel.

 

nocturama_cover.jpg

Dat is ook nog eens een audiofiel verantwoorde aanschaf. Er zit een tweede plaat in waaarop aan kant

Link to comment
Share on other sites

Guest Rein!

@ De mensen die Wilco leuk vinden.

 

Ik heb vandaag Yankee Hotel Foxtrot maar weer eens van onder het stof gehaald. Kon me best bekoren eigenlijk. Waarom verveelde het me eerder?

Daarna Loose Fur opgezet, een side project van Tweedy en O'Rourke, ook dit boeide volledig. Daarom een tip om hier ook eens naar te luisteren.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...