Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3


Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Niet gekocht, maar gisteren gekregen van mijn meisje, die terug kwm van een bezoekje aan haar moederland..

 

B-2 - Moloko (Brothers 2 - Milk)

 

Russische rockband. In Rusland wordt heel goede pop en rockmuziek gemaakt, en daar heb ik aardig wat van staan (athans voor een Nederlander).

 

Meer dan ik in ieder geval..... ;)

 

 

~ Hans ~

 

 

Dat komt, omdat de muziek van Russische artiesten vooral op de thuismarkt uitgebracht wordt, en ze meestal geen buitenlands distibutie hebben. Echter, er wordt heel goede muziek daar gemaakt, en ook veel opgenomen in buitenlands studio

Link to comment
Share on other sites

Niet gekocht, maar gisteren gekregen van mijn meisje, die terug kwm van een bezoekje aan haar moederland..

 

B-2 - Moloko (Brothers 2 - Milk)

 

Russische rockband. In Rusland wordt heel goede pop en rockmuziek gemaakt, en daar heb ik aardig wat van staan (athans voor een Nederlander).

 

Meer dan ik in ieder geval..... ;)

 

 

~ Hans ~

 

 

Dat komt, omdat de muziek van Russische artiesten vooral op de thuismarkt uitgebracht wordt, en ze meestal geen buitenlands distibutie hebben. Echter, er wordt heel goede muziek daar gemaakt, en ook veel opgenomen in buitenlands studio

Link to comment
Share on other sites

Israel misschien (just a guess).

 

Dat was niet echt moeilijk daar het onder mijn avatar staat...maar inderdaad..Israel ja...bol van de Russen ;)

 

~ Hans ~

 

Had ik nog geen eens gezien, dat het vermeld stond onder je avatar :huh::huh::huh:

Stom van me..... :angry:

 

NB Lucy Kaplansky

Link to comment
Share on other sites

Een goed standpunt. Heb ik ook. Echte recensenten zijn vaak geen echte muziekliefhebbers (al denken ze dat wel te zijn)

 

Alleen op RYM (www.rateyourmusic.com) worden dus de albums gereviewd door mensen die het album zelf bezitten. Ik heb er ondertussen al zo

Link to comment
Share on other sites

Henrie is dat de 'remaster' van Brave? Die viel mij tegen. Het is van origine m.i. heeeeeeel spijtig geen bijzondere opname (ook niet echt slecht).. Een uitgelezen kans om via een remaster met subtiele stereo effecten en net een beetje toonregeling er een mooi iets van te maken.. Het lijkt echter alsof ze er alleen maar een paar dB extra laag bij hebben gedraaid. :(

Link to comment
Share on other sites

Henrie is dat de 'remaster' van Brave? Die viel mij tegen. Het is van origine m.i. heeeeeeel spijtig geen bijzondere opname (ook niet echt slecht).. Een uitgelezen kans om via een remaster met subtiele stereo effecten en net een beetje toonregeling er een mooi iets van te maken.. Het lijkt echter alsof ze er alleen maar een paar dB extra laag bij hebben gedraaid. :(

Ja, het is de "24 bit digital remaster 2 disc version". Geldt ook voor Misplaced Childhood. Brave heb ik nog niet geluisterd, dus hoe die klinkt, weet ik nog niet. Ga 'm zo ff draaien denk ik (ben nu wel nieuwsgierig). Misplaced Childhood vind ik overigens prima klinken. Maar goed, ik heb als enige referentie ogg-files op 192kbps...

 

Er lagen bij Plato trouwens nog veel meer Marillion-albums voor weinig. Alleen ken ik die allemaal niet... Misschien dat ik er nog wel een paar blind ga kopen. Er zwerft hier geloof ik nog wel een topic rond met aanraders van Marillion-albums. Moet ik maar eens even opzoeken...

Link to comment
Share on other sites

[...]

Er zwerft hier geloof ik nog wel een topic rond met aanraders van Marillion-albums. Moet ik maar eens even opzoeken...

Mijn aanraders zijn (in chronologische volgorde)

* Misplaced Childhood (maar dan alleen het eerste gedeelte)

* Season's End

* Holidays in Eden

* Brave (toppie!)

 

We hebben overigens alle andere albums ook.

 

Groet,

Jacco

Link to comment
Share on other sites

Mijn aanraders zijn (in chronologische volgorde)

* Misplaced Childhood (maar dan alleen het eerste gedeelte)

(...)

Ik vind juist het einde ook erg mooi. Vooral Blind Curve... Kayleigh heb ik nu wel genoeg gehoord hoor (al blijft het opzich wel een mooi nummer)...

Link to comment
Share on other sites

Marillion was mijn eerste kennismaking met 'echte' muziek. Ik kreeg een bandje van m'n broer met Seasons End erop.. Ik begon er al overheen op te nemen.. Dus eerst Chris Cross met Jump (hahaha) en toen het laatste stukje van King of Sunset Town, gevolgd door Easter.. Gelukkig brak het door voordat alles met top 40 meuk vol stond!

 

Het eerste album, Script for a Jester's Tear is wat mij betreft ook erg mooi, misschien op 'garden party' na. Afraid of Sunlight is ook een topper. Ik krijg al rillingen van King (het laatste nummer) als ik aan de tekst en de muzikale opbouw denk. Out of this World en Beyond You zijn, imho, ook erg mooie nummers van deze plaat.

 

Na Afraid of Sunlight is het de band niet meer gelukt mij echt te raken. Te veel matigheid op de meeste albums, al staat er altijd wel een juweeltje op. Het nieuwste album (Marbles) heb ik nog niet genoeg kans gegeven misschien.

 

Oh en dit jaar komt er weer een nieuwe plaat..

 

Stilzitten doen ze niet!

Link to comment
Share on other sites

Ik vind alle Marillion albums met Fish juweeltjes, en dan vooral Script en Misplaced Childhood. Met de nieuwe zanger hebben ze wel goede platen gemaakt, maar nooit meer dat dat niveau gehaald, misschien alleen met Brave. Mijn bescheiden mening. :D

Link to comment
Share on other sites

Mijn aanraders zijn (in chronologische volgorde)

* Misplaced Childhood (maar dan alleen het eerste gedeelte)

(...)

Ik vind juist het einde ook erg mooi. Vooral Blind Curve... Kayleigh heb ik nu wel genoeg gehoord hoor (al blijft het opzich wel een mooi nummer)...

Het hele album vind ik prachtig als je eenmaal Pseudo Silk Kimono, Lavender en Kayleigh voorbij bent. Daarna kent het album imho geen zwakke punten meer.

Script vind ik ook het beste album en nadat Fish wegging is het voor mij opgehouden. Fish solo bakt er ook niet zoveel van, trouwens.

 

Groeten...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Hier zo'n beetje hetzelfde verhaal, na Fish ben ik ook afgehaakt. Brave was voor mij eigenlijk de enige echt goede uitzondering, deze heb ik toendertijd nog via de fanclub op dubbel-lp kunnen bemachtigen. Werkelijk een heel fraai album.

Script blijft denk ik wel het nummer 1 album, alhoewel ik Fugazi ook nog steeds heel goed vind. Als aanrader vind ik dat ''B-sides Themselves'' ook wel genoemd mag worden, die ben ik echter helaas nog niet op vinyl tegengekomen...

Link to comment
Share on other sites

Fugazi kent natuurlijk de song "Assassin" als kraker. Fish heeft solo eigenlijk alleen de eerste 2 albums op niveau gedaan, vooral "Vigil....". Daarna is het nooit echt meer goed gekomen.

 

Wat moet nog binnenkomen;

 

Xandria - India (2005)

King

Link to comment
Share on other sites

7ostvdm3.jpgStravinsky: The Firebird

 

Antal Dorati, London Symphonie orchestra, 200g Mercury living presence, SR90226.

Een van de mooiste opnames van klassieke muziek die ik ooit heb gehoord...

 

en:

watersamused.jpgRoger Waters, Amused to Death.

 

Wilde ik al lang hebben.

 

:)

Groet,

azh

Link to comment
Share on other sites

  • Members
[...]

en:

watersamused.jpgRoger Waters, Amused to Death.

 

Wilde ik al lang hebben.

 

:)

Groet,

azh

 

Typisch, die heb ik ooit dubbel gekocht (25 gulden het stuk), en een goed jaar geleden heb ik er een hele tijd mee lopen leuren (reacties nul...). Heb hem aan het eind van het verhaal met iemand geruild voor een japanse persing van Genesis (Seconds Out). Wil je die Amused

Link to comment
Share on other sites

Wil je die Amused
Link to comment
Share on other sites

Nou, in de eerste plaats zal je de cd ook wel hebben, en in de 2e plaats, hoe vaak draai je die ?

Hier gaat hij alleen op als iemand er specifiek om vraagt (tijdens een demo'tje of zo). Ik ben een groot bewonderaar van meneer Waters, maar deze plaat is in mijn optiek een drama. Past wel prima in het rijtje audiofiele test-cd's (of lp's natuurlijk), een zielloos perfect opgenomen geluiden-pallet. Doe mij dan maar The Pro's And Cons. Dit alles is natuurlijk wel mijn mening, dus voel je verder niet aangevallen of zo...

Hoi Arden, ik voel me niet aangevallen. Meneer Waters misschien wel :)

 

Ik heb de cd niet. Wel ergens anders eens gehoord. Ik ben het deels met je eens over het doordachte perfecte. Los hiervan vind ik het een mooi stukje muziek om te hebben en verwacht ik het regelmatig te gaan draaien, anders koop ik het niet :huh: . Die Pro's and Cons zal ik ook eens ergens beluisteren.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...