Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 3) ???


Sodejuu
 Share

Recommended Posts

Heb zojuist deze eens gedownload. Kweenie wat ik ervan moet denken. Aan de ene kant wel mooi, maar ja die 'death grunts' he... Op de een of andere manier erger ik me er een beetje aan. Niet bij alle muziek, maar bij deze wel een beetje...

Moet 'm nog maar eens vaker gaan luisteren denk ik (dat is ie wel waard).

e59761s7yyi.jpg

Opeth - Still Life

 

Hij is nu bijna afgelopen en daarna maar wat meer van deze band:

e53195m2htv.jpg

Opeth - Blackwater Park

Link to comment
Share on other sites

In het kader " zet er ook eens eentje op ",

dit " witte bal " album :D.

 

Roots rock van meesterlijk nivo,en songwriting van grote klasse.

Als je tijd over hebt,en waarom ook eigenlijk niet,er gebeurd Hear toch nooit iets spannends,luister dan maar even naar dit album :D

 

Hier de cover;

 

d95178k48sj.jpg

 

Gewoon doen,wie weet ga je der nog van houden ook :)

 

--Hans.

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ome Henk:

Een echt Wijf met hoofdletter W      fents_first_offence.jpg

 

Toen Wim Van Putten deze Lp draaide (In zijn lp show)was ik verkocht over wat hier gebracht wordt. No remixing no overdubs . En dat heb ik geweten ook ,Keyboard techneut Holdzman zet met deze debuut een dijk van plaat neer.!!

Kreeg in 1987 een even sterk vervolg. Speelde bij Miles Davis ,Chaka Khan, en andere artiesten. Richte in begin jaren ,90 de Adam Holdsman Band op met een spannnde mix tussen jazz,fusion en eigentijdse popmuziek. :)

 

Op lp is deze in 1983 verschenen (In eigen beheer)op Not Yachting Records VIP 101

Op cd is deze in 2002 verschenen op Ammonia Line Music Cd bevat 2 bonus tracks. :)

Link to comment
Share on other sites

Aaah, da's inderdaad een schitterend album Ome Henk! :)

 

Ik vind 't persoonlijk haar mooiste en ook 1 van die weinige albums waarvan ik bijna alle nummers mooi vind.

Bijna,....op 't nummer "Like the way I do" na! Die kan ik niet meer aanhoren B000002J42.01.LZZZZZZZ.jpg

Wat mij betreft 1 van de beste blues(y) bands sinds SRV. Bestond uit o.a. een erg goede zanger/smoelschuiver en 2 magistrale gitaristen.

Helaas zijn ze eind 1998 uit elkaar gegaan, maar kreeg ik gelukkig een videoband van ze cadeau (as a christmass present), met de nodige live opnamen en wat videoclips :)

 

Voor meer info en reviews van dit album, klik >hier<

 

Groeten,

Alco

Link to comment
Share on other sites

Waarom wordt er altijd gebeld als ik muziek wil luisteren ?

Tja,..... ik ken 't...

 

Gebeurt me ook regelmatig. En als er dan aan de andere kant een vriendelijk klinkende jongedame/heer klinkt:"Goedenavond...Spreek ik met Dhr. .....?", gevold door"Mag ik U iets vragen ?" Dan weet ik wel weer voldoende B000069KEP.01.LZZZZZZZ.jpg

 

Greetings y'all,

Alco cool.gif

Link to comment
Share on other sites

f56237namjk.jpg

Opeth - Deliverance

 

Vind deze op het eerste gehoor wat minder dan de voorgaande 2... Beetje te veel black metal...

 

Zometeen:

f80660a4zay.jpg

Opeth - Damnation

 

Eens kijken of die wel leuk is :) Schijnt geen metal te zijn, dus moet haast wel leuk zijn :D:P

Link to comment
Share on other sites

f80660a4zay.jpg

Opeth - Damnation

 

Heb 'm nu maar eens geluisterd en moet zeggen, deze is zeker de moeite waard. Rustige rock-achtige nummers. Geen metal, geen gegrom, gewoon mooie muziek en gewone zang. Beslist ook een aanrader voor niet-metal fans. Misschien wel juist voor niet-metal fans...

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ome Henk:

Helaas slechts een paar nummers die boeiend zijn, dus wordt het een korte     :D

 

   c469665wwi0.jpg  

 

Heb je dan ook eens naar zijn oudere platen (Die beter zijn) geluisterd ?,zoals deze debuut plaat (LP) uit 1975.Uit de tijd dat hij nog bij Deodato en Billy Cobham speelde.

 

JOHN TROPEA ,tropea, 1975 (Merlin)

Tropea.jpg

 

Het latere werk (Met name die op DMP verschenen zijn) zijn wat minder.

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ome Henk:

Nee, want als je je neus stoot, wordt je wat voorzichtig    :D

 

Helaas hebben wij hier geen (goede) fusionwinkel (waar wel    confused.gif ), zodat ik ook niet iets van hem (en anderen) kan luisteren    :(

 

Ben ik effe blij dat ik dat niet hoef:

Ik koop nooit een vooraf beluisterde cd.

Ik koop ALLES intuitief. :D

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ome Henk:

Alleen op basis van een hoesje en wie er meespelen   confused.gif

 

Of krijg je (gelukkig) toch informatie van wie dan ook...

 

Inderdaad, ik kijk naar de bezetting.

Is die in het Japans of wat dan ook,

kijk ik naar wat de(onbekende) artiesten

voor instrument spelen, en dan gok ik.

Bijna altijd gok ik goed.

:)

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door Ome Henk:

En ik maar denken dat Opeth nogal duister klonk...   confused.gif

 

Dat doet het ook wel, maar deze cd is niet hard. Juist heel rustig, totaal geen metal...

De oudere cd's en ook de cd Deliverance, die eigenlijk cd1 van een dubbel-cd met Damnation zou worden, wel. Al zullen er wel een aantal nummers zijn die jou misschien ook wel aanspreken. Face of Melinda (van het album Still Life) bijvoorbeeld. Begint heel mooi rustig (beetje jazz-achtig) en wordt uiteindelijk wel wat harder, maar metal kan ik het niet noemen...

Link to comment
Share on other sites

Bij mij draait nu de cd "Storytellers" met een zeer gevarieerd aanbod van singer/songwriters. Zoals daar zijn: David Gray, Eva Cassidy, Janis Ian, Billy Bragg, Bob Dylan enzovoorts. Hele mooie cd, goed geproduceerd en goedkoop. Een aanrader voor een ieder die houdt van singer/songwriter muziek.

Link to comment
Share on other sites

  • 19 years later...
On 26-7-2003 at 20:14, The Koosjer connection said:

Momenteel het naamloze debuut-album van deze dame uit Zweden.

 

http://image.allmusic.com/00/amg/pic200_web/drp200/p213/p21302j5180.jpg

 

En zonder enige voorkennis op de plank gelegd om van te gaan genieten.

Voor de geschiedenis van deze dame de onderstaande link.

 

 

>>>>> Sophie Zelmani <<<<<

 

--Hans

Na een tip op Ht-forum m.b.t. deze zangeres ben ik om. Genieten.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...