Jump to content

Zwarte verkoop


pietje bell
 Share

Recommended Posts

Dat lijkt mij zeker een goed idee. Ik heb zeer goede ervaringen met JPC, Platenworm en Elpee.

 

De eerste, JPC, is een online store met een geweldig assortiment en zeer goede prijzen.

Toch ga ik liever de deur uit. Mijn favoriete winkel is dan de Platenworm in de Steentilstraat, Groningen. Voortgekomen uit de punk en hardcorescene waarin vinyl een vooraanstaande rol speelt kun je bij platenworm alles krijgen wat je ergens anders niet meer vind. Het assortiment loopt van snoeiharde hardcore en punk tot zeer ingetogen singer songwriter, Americana en Alternative Country. Jazz en Pop zijn er niet te krijgen. Er staan draaitafels opgesteld waar je alles op mag beluisteren als je maar voorzichtig bent. Verder hebben de mensen aan de andere kant werkelijk overal een kundig antwoord op.

 

Bij Elpee in de Oosterstaat, Groningen is het assortiment waarschijnlijk voor de meesten iets toegankelijker. In vergelijking met Platenworm is Pop aan het assortiment toegevoegd. Nadeel is wel dat het assortiment een stuk kleiner is. Toch weet Elpee altijd veel actuele platen op voorraad te hebben. Ook het personeel is hier super. Nadeel is dat je niet lekker de platen op de draaitafel kunt leggen maar in plaats daarvan de CD moet beluisteren. Is dit niet mogelijk dan staat er altijd nog een hele oude Thorens. Maar waarschijnlijk vinden veel van jullie dit een voordeel omdat de platen dan onmogelijk kunnen beschadigen.

 

Verder is in Groningen de Swingmaster aan de Kruitlaan erg de moeite waard voor de Jazzliefhebber. Zij hebben vrijwel alles op vinyl.

 

Ook Foefers in de Oude Kijk in't Jat straat is de moeite waard met welliswaar een kleine maar zeer onderscheidende collectie Pop en Alternative.

 

Verder zijn er on Groningen de tweedehands zaken waarvan Headline in de Steentilstraat de meest complete is. Ook de duurste. Andere zaken zijn Bookmarks en Zinnebeeld, allebei in de Pelsterstraat.

 

Iets buiten Groningen zit Henk Doedens in Eelde. Hier is ook een forse voorraad vinyl aanwezig. Helaas niet meer actief in de verkoop maar in een soort kelder waarin je mag snuffelen. Wat mij betreft zijn daar de krenten wel uit de pap.

 

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Link to comment
Share on other sites

er zijn nog al wat platen zaaken in nederland maar om deze nou hier te gaan op noemen vind ik toch niet zo'n strak plan.

 

anders loop jij straks met een elpee de deur uit die ik zelf al jaren zoek.

 

maar ik zal wel 1 zaak noemen waar ik hele goeie ervaring mee heb zoals alles goed gerangschikt en soms is de prijs ook te doen en hij heeft er al gauw 40.000 staan en dat is Playland in Delft.

hij verkoopt tegen woordig ook her uitgaven van 180 gram.

deze zaak kan ik wel noemen want daar ben ik uitgekeken (tot nu toe)

 

ik kom nu bij 1 platenzaak die heeft het nog over een bedrag van 2 tot 4

Link to comment
Share on other sites

Ome Henk heeft de lijst al eens eerder aangehaald, maar we zullen ze nog meer eens plaatsen ;)

 

Vinylhandelaren in Nederland:

Alkmaar

- Good Times Verzamelwinkel, Wageweg 74, tel: (31) 72/512.18.71

- De Tweede Ronde, Wageweg 83, tel: (31) 72/512.97.36

 

Almelo

- De Ruilwinkel, Bornerbroeksestraat 24, tel: (31) 546/45.92.20

 

Alphen A/D Rijn

- Xperienced Audio, Concertweg 37, tel 0172 43 67 45

- CD-Plaat-Stripwinkel, Raadhuisstraat 152, tel: (31) 172/47.03.41

 

Amersfoort

- De Nootzaak, Havik 7a (einde Krommestraat), tel: (31) 33/462.10.65

- Scratching Turtle, O.L.Vrouwestraat 5, tel: (31) 33/461.83.99

 

Amsterdam

- Antiquariaat Marante, 2e Tuindwarsstraat 11 (naast caf

Link to comment
Share on other sites

Weet iemand waar Paul met z'n Pathefoon heen is gegaan confused.gif

Hij zat aan de Benthuizerstraat 32b tegen over radio corrupt en is al een tijd naar elders verhuisd, Schiedam heb ik wel eens gehoord (daar zit de Platelaar....).

 

Andr

Link to comment
Share on other sites

Maassluis

- De Roze Panter, P.C. Hooftlaan 388, 10/592.27.61

Schiedam

- De Platelaar, St Liduinastraat 11 a, tel: (31) 10/426.69.52

Vlaardingen

- Let It Be Record Store, Burg. Bordesplein 11, tel: (31) 10/435.55.53

 

deze bestaan dus al jaren niet meer.

--------------------------------------------

 

Rotterdam

- The Soundmaster, Beijerlandselaan 170, tel: (31) 10/419.36.04

 

en deze is binnenkort ook gesloten.

--------------------------------------------

 

Roosendaal

- Pebbles, Raadhuisstraat 103, tel: (31) 165/54.72.41

 

en deze bestaat volgens mij ook niet meer ik weet dit niet zeker want ik ben een keer voor lul gereden naar roosendaal.

--------------------------------------------

 

ik had 4 jaar geleden ook zo'n platen adres boekje maar die is helaas met de verhuizing zoek geraakt daar had ik van elke platenzaak aantekeningen in gemaakt.

Link to comment
Share on other sites

Geplaatst door telefunken:

Maassluis

- De Roze Panter, P.C. Hooftlaan 388, 10/592.27.61

Schiedam

- De Platelaar, St Liduinastraat 11 a, tel: (31) 10/426.69.52

Vlaardingen

- Let It Be Record Store, Burg. Bordesplein 11, tel: (31) 10/435.55.53

 

deze bestaan dus al jaren niet meer.

--------------------------------------------

 

Rotterdam

- The Soundmaster, Beijerlandselaan 170, tel: (31) 10/419.36.04

 

en deze is binnenkort ook gesloten.

--------------------------------------------

 

Roosendaal

- Pebbles, Raadhuisstraat 103, tel: (31) 165/54.72.41

 

en deze bestaat volgens mij ook niet meer ik weet dit niet zeker want ik ben een keer voor lul gereden naar roosendaal.

--------------------------------------------

 

ik had 4 jaar geleden ook zo'n platen adres boekje maar die is helaas met de verhuizing zoek geraakt daar had ik van elke platenzaak aantekeningen in gemaakt.

 

Je moet niet bij mij klagen dat de lijst niet aktueel is ;). Ik heb ze zo bij Joenit weggekaapt. Zij doen blijkbaar hun huiswerk niet goed :(

 

Ik heb wel ervaring met het Ezelsoortje. Het is een 2de hands boeken- en platenzaak en ik wordt er prima geholpen.

 

Sounds in Venlo is ook super. In Amsterdam liggen een boel goeie zaken. Afgelopen augustus daar op strooptocht geweest, maar wet absoluut niet in welke winkeltjes ik ben geweest.

 

Van horen zeggen is Plexus in Delft een topper.

Link to comment
Share on other sites

plexus (alias het platenmannetje) is inderdaad een leuke zaak.

maar de echte kraker is toch echt playland.

 

en ezelsoor in roermond ben ik 2x geweest is ook goed en de 3e keer heb ik op laten sturen echt goede service en netjes afgehandeld.

 

ik heb de afgelopen zomer nog een stapel uit duitsland laten over komen deze had ik besteld bij DSB

LINK

Link to comment
Share on other sites

  • 16 years later...
On 2/20/2003 at 10:20 PM, SpeedyAndr said:

Weet iemand waar Paul met z'n Pathefoon heen is gegaan confused.gif

Hij zat aan de Benthuizerstraat 32b tegen over radio corrupt en is al een tijd naar elders verhuisd, Schiedam heb ik wel eens gehoord (daar zit de Platelaar....).

 

Andr

14 jaar nadat bovenstaand bericht is geplaatst gaat het dan toch gebeuren....Paul Pathefoon gaat binnenkort van start in Schiedam!! Onder de naam Atlantis, aan het Broersveld 137.

 

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Paul 1 said:

14 jaar nadat bovenstaand bericht is geplaatst gaat het dan toch gebeuren....Paul Pathefoon gaat binnenkort van start in Schiedam!! Onder de naam Atlantis, aan het Broersveld 137.

 

leuk, dat je dit nog weet na al die jaren. Of moest Google helpen?

Website ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...