Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???


Ome Henk
 Share

Recommended Posts

3 hours ago, Seed7 said:

Voor diverse browsers kun je plug-ins krijgen die op het moment dat je een tab sluit ook meteen alle bijbehorende cookies vernietigd. Een andere plug-in schoont direct het 'local storage' op, databases in je browser waar derden in mogen/kunnen schrijven.

Ik heb Ghostery geïnstalleerd, werkt goed, enkele sites zijn nu sneller. Ik had ook al alle browser-extensions verwijderd. Ik probeer mijn pc zo schoon mogelijk te houden, heb alle services die ik niet gebruik uitgeschakeld dan wel op handmatig starten ingesteld. Ook de start-up lijst van windows bijna alles uitgezet, alleen de internetbeveiliging start nog op met windows. Verder verwijder ik dagelijks de browsergeschiedenis en regelmatig defragmenteren en een back-up maken.

Blijft de boel lekker lopen.

Link to comment
Share on other sites

Wat ik ook geïnstalleerd heb is deze: http://www.shouldiremoveit.com/

Handig programma wat laat zien wat er allemaal geïnstalleerd is en waar het voor dient. Vaak staan er programmaatjes op je computer die je niet gebruikt of weinig nut hebben of zelfs schadelijk kunnen zijn, ransomware etc. Dit programma geeft informatie en je kunt er ook simpel mee verwijderen zonder dat je eerst naar het configuratiescherm hoeft.

Edited by TL 200
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, TL 200 said:

Ik heb Ghostery geïnstalleerd

Net even getest, het staat sites toe om in de local storage te schrijven en ruimt ze niet op, dus daar heb je een extra plug-in voor nodig.

uBlockOrigin lijkt meer te blokkeren, op een bepaalde site 8 blocks tegen 2 van Ghostery. Effe snel.

Link to comment
Share on other sites

exe bestanden heb ik ook veel meer, deze heb ik niet zelf geïnstalleerd maar komen veelal van windows zelf.

should i remove it kijkt vlgs mij alleen naar de lijst zoals die ook in configuratiescherm staat (programma's en onderdelen) en geeft aan of je die nodig hebt of niet. Vaak wordt er bij software iets mee geïnstalleerd waar je niet om gevraagd hebt of het staat al  geïnstalleerd op een nieuwe pc. Ik heb het gebruikt om nogal wat overbodige programma's mee te verwijderen. Mijn pc draait overigens lekker nu en ik heb  geen behoefte om te gaan experimenteren. Ben ook niet zo'n expert en ben bang dat ik mss. onherstelbare schade aanricht. Zal niet de eerste keer zijn  Je bent zo weer een dag of twee kwijt met alles opnieuw installeren en naar eigen smaak in te stellen.

GNUWin32 ken ik niet maar heb begrepen dat het voor 32-bits versies is, ik gebruik 64- bits.

Maar misschien moet dit naar een apart topic.;)

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Seed7 said:

Net even getest, het staat sites toe om in de local storage te schrijven en ruimt ze niet op, dus daar heb je een extra plug-in voor nodig.

uBlockOrigin lijkt meer te blokkeren, op een bepaalde site 8 blocks tegen 2 van Ghostery. Effe snel.

Welke plug-in is dat?

uBlockorigin ga ik nog even bekijken.

Dank voor het meedenken in ieder geval. i074.gif

Link to comment
Share on other sites

"Volatile Storage" voor firefox, ben bang dat die straks niet meer werkt als ze overgaan naar een ander plug-in systeem. Ik gebruik Volatile Storage om wat controle te hebben, het ding is niet volledig automatisch. Een andere is dat wel, maar kan hem zo niet vinden.

GNUWin32 is een hele bak vol met kleine unix commandline programma's die maar een enkel ding kunnen, draaien prima onder win 10. Een beetje een overblijfsel uit de dagen dat ik veel BSD gebruikte.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb nu uBlock en Gostery samen aan het draaien. Vlgs. mij is uBlock een echte add-blocker.  Ghostery doet allerlei trackers.

Bevalt me wel zo samen. Verschillende sites ( o.a RTLnieuws) melden nu dat ze het niet leuk vinden dat de advertenties geblocked worde.n.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, edwin16 said:

Volstrekt overbodige release als je het mij vraagt, maar wel lekker ;-)

Wel een herhaling van zetten ja maar idd. erg lekker.

Hier draait nu Radio Kaos  een m.i. beetje vergeten album van Roger Waters (hij heeft natuurlijk wel betere gemaakt).

R-1444081-1263591352.jpeg.jpg

Link to comment
Share on other sites

On ‎15‎-‎10‎-‎2017 at 9:38 PM, TL 200 said:

Wel een herhaling van zetten ja maar idd. erg lekker.

Hier draait nu Radio Kaos  een m.i. beetje vergeten album van Roger Waters (hij heeft natuurlijk wel betere gemaakt).

R-1444081-1263591352.jpeg.jpg

Klopt, is inderdaad een beetje vergeten, maar toch een echt Roger Roger Waters album. 'k Heb een een maand of wat geleden nog 2e hands op vinyl gescoord in absolute nieuwstaat :-)
'k Heb 'm trouwens ook in een live uitvoering op cd (bootleg). Geluidskwaliteit is zeer goed (voor een bootleg dan...)

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, edwin16 said:

"k Heb een een maand of wat geleden nog 2e hands op vinyl gescoord in absolute nieuwstaat :-)
'k Heb 'm trouwens ook in een live uitvoering op cd (bootleg). Geluidskwaliteit is zeer goed (voor een bootleg dan...)

Da's mooi, een goed klinkende bootleg is inderdaad zeldzaam. 

Link to comment
Share on other sites

Quote

Dit is mijn specialiteit & afdeling.... "When A Blind Man Cries", is niet alleen muziek maar KUNST van het allerhoogste niveau...

Alhoewel ik R Blackmore ver verkies boven Steve Morse... vind ik onderstaande uitvoering Live at Ahoy Rotterdam 2000, de fraaiste uitvoering.  
(Heb dit concert zelf bijgewoond, compleet met filharmonisch orkest, blazerssectie en gastzangers waaronder R.J.Dio :wub:)

Dit zou eigenlijk, verplichte kost moeten zijn bij alle hifi-demonstranten, bij alle shows en dan graag flink luid, i.p.v. al dat audiofiele geprutst  a la Diana Krall :D

Kende deze niet met intro uit Barber's serenade for strings, zeker fraai. Moet geweldig geweest zijn om daar bij te zijn.

Ff knallen met Heep, fraaie intro.

 

 

 

Beetje mislukte quote, snap niks meer dan de huidige edit inetrface, doet dingen die ik niet vraag...

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

Sandy  Denny met Who knows where the time goes...

Sprong gisteren aan het eind van het gastenprogramma op Radio 4 een gat in de lucht toen dit begon te spelen. En heb onder de afwas alle platen (LP's) van Fairport Convention gedraaid. Voor zover aanwezig.

Quote

Across the purple sky, all the birds are leaving
But how can they know it's time for them to go?
Before the winter fire, I will still be dreaming
I have no thought of time

For who knows where the time goes?
Who knows where the time goes?

Sad, deserted shore, your fickle friends are leaving
Ah, but then you know it's time for them to go
But I will still be here, I have no thought of leaving
I do not count the time

For who knows where the time goes?
Who knows where the time goes?

And I am not alone while my love is near me
I know it will be so until it's time to go
So come the storms of winter and then the birds in spring again
I do not fear the time

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...