Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???


Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Pearl van Janis Joplin.

Pearl-300x300.jpg

Beneden uit de kast geplukt, dus de LP-uitgave. Met dat fantastische nummer Me & Bobby Mcgee ook

Pearl is 4 maanden na haar dood op 27-jarige leeftijd posthuum verschenen.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Duck-Twacy said:

Uriah Heep is amazing muzikaal

Heb het altijd een hele rare band gevonden met echt briljant werk en dingen die echt beneden de maat zijn, gewoon naast elkaar op de zelfde plaat. Prachtige melodien met allerbelaberste arrangementen en omgekeerd. Alsof er twee man met een kompleet verschillende visie onafhankelijk aan het zelfde nummer werken. Maar als de visies ineens wel overeenkomen dan klikt het.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Duck-Twacy said:

Even doospoelen naar 3:00; Uriah Heep is amazing muzikaal. Toen ik nog jong was kende ik alleen easy living, wist ik veel.

Was maar een grapje, gezien de tijd. Hier alleen beneden een Uriah Heep plaat. Een aardige jongen die wij kenden riep dan altijd: Uriah ho!... Uriah ha!... Uriah Heep!!

Hier op de Olive één nummertje, Lady in Black. Je ziet het, ben een groot fan!

Link to comment
Share on other sites

Toch eens wat beter gekeken. Tja, die versleten ruggen van LP's en mijn slechte ogen helpen dan niet zo. Dus wat zei ik, één plaat? Nee, drie. Nu hier opgezet Demons and Whizards met, ja ja, Easy Livin' op dit moment.
Daarnaast nog een dubbelaar Uriah Heep Live, uit 1973. Die video van Duck zet ik op de schijf.

Trouwens het lijkt erop dat dit apparaatje van Cocktail Audio goed in staat is om LP's te digitaliseren (en verder een soort Zwitsers zakmes is)

Link to comment
Share on other sites

Fijn, Groovy! Dankzij jouw Joan Baez youtube heb ik gisteravond een dik uur kunnen kijken naar een live performance van Joan Baez in 1965 (ik was toen 12, en er niet bij), uitgezonden door de BBC, en nu op youtube te zien.

Toen het afgelopen was, heb ik nog even in de platenkast geneusd, en ja! een echte LP gevonden: Lovesongs. Gisteravond kant 1, nu kant 2. Wat een prachtige stem!

Link to comment
Share on other sites

Fijn Mumsoft.

Het nummer komt van de lp Bob Dylan and the Band.

Basement tapes influences.

Orginal versions of the Big Pink Recordings.

Darr staat nog meer moois op van andere artiesten.

Link to comment
Share on other sites

Joan Baez is een paar jaar geleden zowel in Utrecht als Amsterdam geweest. We zijn beiden keren geweest en ik kan niets anders zeggen dan fantastisch. Haar stem was iets zwaarder/minder "schril" dan vroeger, maar eigenlijk maar een beetje minder. Ze woonde bij haar moeder! Bij haar in de familie werden ze erg oud, vertelde ze. Ik adviseer zeker nog eens te gaan als je de kans hebt.

Edited by carl
Link to comment
Share on other sites

Gut, ze leeft nog!? Ik ga dit seizoen 6 keer naar de opera, heel vaak naar de stadsgehoorzaal hier, en nog vaker denk ik naar de Doelen. Heb ook weer een jaar cursus Het Nieuwe Strijkkwartet van het Doelenkwartet.

Maar wat niet is kan komen.

Beneden een plaat Golden Hour met Joan Baez. Opnieuw met Plaisir d'amour, wat ook in die link het laatste nummer is van beide concerten bij de BBC.

Link to comment
Share on other sites

Hoe embed je een youtubefilmpje hier?

<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/z6dVYk-1_j0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

gewoon de link plakken werkt dus niet.

Edited by TL 200
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...