Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???


Ome Henk
 Share

Recommended Posts

 

X

LAX1082.jpg

 

 

 

Leuk, hoor: alle 39 liedjes uit de televisieserie "Kunt U Mij de Weg naar Hamelen vertellen, Meneer?

Veel van het beeldmateriaal is helaas verloren gegaan, maar de originele geluidstracks zijn er nog.

Uit begin jaren '70, toen de omroepen nog hun best deden iets moois en goeds voor de kinderen te maken.

De liedjes (vrolijk, droevig, eng, uitbundig, filosofisch) waren van het genie Joop Stokkermans.

Hij zij geprezen tot in eeuwigheid!

Link to comment
Share on other sites

Als het je wel bevalt, zou je Night Is The New Day en The Great Cold Distance ook eens kunnen proberen. Zijn misschien niet helemaal zo goed als Dead End Kings, maar liggen wel in het verlengde ervan. Of nou ja, eigenlijk andersom natuurlijk, aangezien dat eerdere albums zijn...

 

Last Fair Deal Gone Down vind ik ook goed, maar heeft nog wat meer invloeden van hun death/black metal verleden. Een soort overgangsalbum zeg maar, en hun commerciële doorbraak ook trouwens...

Link to comment
Share on other sites

Marillion -The Thieving Magpie

De kracht van de stem van Fish is dat hij standaard hoog zingt, maar ook lager kan zingen. Een perfecte performer om een verhaal te vertellen, zo'n stem. En progrock is zeker een verhaal vertellen, bijna opera-achtig. Jammer genoeg heb ik het idee dat Fish zo'n stembereik nu niet meer heeft. Maar hij heeft toch iets speciaals neergezet met de topmuzikanten van Marillion.

 

m_magpie.jpg

 

Site met veel discografie informatie: http://marillion.ter-steege.com/

Link to comment
Share on other sites

sylva-by-snarky-puppy-and-the-metropole-

Snarky%2BPuppy%2B%2526%2BMetrol%2BOrkest

 

Lekker achterover in de luie luisterstoel met ingebouwde hoofdsteun.

Voeten op het voetenbankje. Oogjes dicht.

Op orkeststerkte luisteren. Heerlijk!

 

De Grammy Award voor Best Pop Instrumental Album is méér dan verdiend.

Wat mij betreft, hadden ze die voor jazz ook wel mogen krijgen.

Link to comment
Share on other sites

Prachtig! En leuk!

Ja, in 1993, als je 12 bent... Daarna was de lol er wel snel af. Heb ik altijd met 'lollig' bedoelde muziek. Eventjes leuk, maar snel daarna weinig meer aan...

Edited by Henrie
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...