Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???


Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Een curieus dingetje dat ik een paar jaar geleden op de kop tikte, en, waar ik als Star Trek fan, niet om heen kan; Smooth Federation, a Star Trek jazz tribute by Andrew Allen. http://www.allmusic.com/album/smooth-federation-a-star-trek-jazz-tribute-mw0002422289

Edited by Jeroen Bakker
Link to comment
Share on other sites

Ach, klein grapje he.

Dat nummer, nou ik heb het een paar seconden verdragen. Jij zit met jouw muzieksmaak hier, net als ik, in een niche.

Haha... Vind je het echt zo erg? ;)

Misschien houd je het met deze wat langer vol? Misschien wel een minuut :rolleyes: Daarna op zeker niet meer :P

Link to comment
Share on other sites

Nou, erg... erg. Meer niet aantrekkelijk, het verklankt niet mijn gemoed.

Daarnet naar de docu over Aafje Heynis gekeken (brdankt Duck!), daar zit een koor in dat het pilgrimkoor van Wagner speelt. Daar krijg ik nou kippenvel van.

Link to comment
Share on other sites

Ik kan die "God Is In The radio"(rare titel) nog wel pruimen. Moest bij de eerste 15 seconden even hier aan denken door het drum ritme (lol):

 

https://www.youtube.com/watch?v=l-lJZiqZaGA

Daarna niet meer natuurlijk

 

Om een of andere reden lukt het de laatste tijd me niet meer om youtube linkjes te posten op een normale manrier :(

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

Nu even heerlijk naar Dead can Dance luisteren.

 

Plaatje erbij of een titel, dan zegt het ook wat meer. Overigens ben ik een grote fan van ze, heb de meeste albums ook wel. Wellicht spreekt je dan ook het volgende wel aan:

 

MI0003178071.jpg?partner=allrovi.com

 

Brendan Perry - Ark

 

Erg mooi album, ik vind z'n stem ook erg mooi en die is hier natuurlijk volop aanwezig  :)

Link to comment
Share on other sites

Ik kan die "God Is In The radio"(rare titel) nog wel pruimen. Moest bij de eerste 15 seconden even hier aan denken door het drum ritme (lol):

 

https://www.youtube.com/watch?v=l-lJZiqZaGA

Daarna niet meer natuurlijk

Haha... Dat heeft er inderdaad wel wat van weg. Wat is het eigenlijk (ik heb alleen het begin even geluisterd)?

Link to comment
Share on other sites

Het is een oud nummer, uit 1966

 

https://en.wikipedia.org/wiki/They%27re_Coming_to_Take_Me_Away,_Ha-Haaa!

 

Was wel een hitje meen ik (anders zou ik het nooit gehoord hebben, Ik zat pas in de 3e of 4e klas van de lagere school)

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

Was afhankelijk meer gecharmeerd van Marrilion in de tijd van Fish als zanger... maar naarmate ik deze vaker draai,

met Steve Hogarth,  moet ik zeggen, dat onderstaande album, toch steeds meer mijn voorkeur geniet !  

 

Marillion_-_Made_Again.jpg

 

Marillion - Made again (concertopnames in Paris, London en Rotterdam) aangeschaft naar aanleiding van je post, @VANZOMERENG. Het album draait nu zijn eerste rondjes in de CD-speler. Mooie opname. CD 2 is het Brave album, live gespeeld. Dus die draaien we straks maar eens.

 

Het mooie van Fish was zijn krachtige dictie of articulatie, zijn bijzondere lyrics en zijn hoge stem. Ik checkte een live opname in 1998 op Youtube en toen had Fish al veel van zijn karakteristieke stemgeluid verloren. Maar goed dat gebeurd nu eenmaal met het verstrijken der jaren. Jammer is het wel. Steve Hogarth of "H" heeft een hele andere stem, een echte zanger, hij kan live fantastisch presteren. De DVD box Holidays in Zelande met name de eerste DVD toont zijn absolute kunnen. Soms acteert hij de tekst er bij, dat is mooi om te zien. En de band, jemig, die was al fantastisch met Fish - bizar hoe goed die 4 muzikanten toen al waren, en dat is eigenlijk niet veranderd. Nee, het concert Holidays in Zelande mogen ze van mijn part wel een avondje integraal op NPO3 uitzenden in het weekend. Bingewatching maar dan met concerten.

Edited by Ivan10
Link to comment
Share on other sites

Plaatje erbij of een titel, dan zegt het ook wat meer. Overigens ben ik een grote fan van ze, heb de meeste albums ook wel. Wellicht spreekt je dan ook het volgende wel aan:

 

MI0003178071.jpg?partner=allrovi.com

 

Brendan Perry - Ark

 

Erg mooi album, ik vind z'n stem ook erg mooi en die is hier natuurlijk volop aanwezig :)

Zeker, deze heb ik ook in de kast staan, even als Eye of the Hunter; https://en.m.wikipedia.org/wiki/Eye_of_the_Hunter

 

Ik heb een beetje een probleem met links en plaatjes posten via mijn Ipad 1. Steeds als ik naar een nieuwe tabblad ga om een link te kopieren dan is de tekst die ik had geschreven bij terugkomst op het eerste tabblad verdwenen. Ik moet dat dus van te voren plannen en aangezien ik impulsief schrijf gaat mij dat niet altijd lukken maar ik zal proberen er rekening mee te houden.

Edited by Jeroen Bakker
Link to comment
Share on other sites

Vandaag viel de CD Witch mass van Martin Romberg op de mat. https://shop.klicktrack.com/lawoclassics/460791

 

Bijzonder aangenaam. Het is zowel dissonant als harmonisch en is een prachtige opname. Ik ga hem de komende dagen zeker vaker beluisteren om hem beter te leren kennen.

 

Nu staat The Cosmopolitan Songs by Oswald von Wolkenstein van Ensemble Leones (Marc Lewon) op. Ook super geweldig.

Link to comment
Share on other sites

Marillion - Made again (concertopnames in Paris, London en Rotterdam) aangeschaft naar aanleiding van je post, @VANZOMERENG. Het album draait nu zijn eerste rondjes in de CD-speler. Mooie opname. CD 2 is het Brave album, live gespeeld. Dus die draaien we straks maar eens.

 

Het mooie van Fish was zijn krachtige dictie of articulatie, zijn bijzondere lyrics en zijn hoge stem. Ik checkte een live opname in 1998 op Youtube en toen had Fish al veel van zijn karakteristieke stemgeluid verloren. Maar goed dat gebeurd nu eenmaal met het verstrijken der jaren. Jammer is het wel. Steve Hogarth of "H" heeft een hele andere stem, een echte zanger, hij kan live fantastisch presteren. De DVD box Holidays in Zelande met name de eerste DVD toont zijn absolute kunnen. Soms acteert hij de tekst er bij, dat is mooi om te zien. En de band, jemig, die was al fantastisch met Fish - bizar hoe goed die 4 muzikanten toen al waren, en dat is eigenlijk niet veranderd. Nee, het concert Holidays in Zelande mogen ze van mijn part wel een avondje integraal op NPO3 uitzenden in het weekend. Bingewatching maar dan met concerten.

Mooie vertolking van Brave live. Vreemd alleen de schreeuwende Franse fans net voor het rustige Hollow man. Overenthousiast zullen we maar zeggen. Op een DVD kun je natuurlijk zien waarop ze reageren. Maar erg mooi concert. Hogarth op vocale sterkte en de productie ruim om alle instrumenten hun plek te geven in het verhaal. Mijn CD heeft alleen net een glitch in het 4e of 5e nummer. Dat is pech hebbben. Ik zal nog eens luisteren waar precies. Er is nog een andere Brave live album van latere datum, dus ik zou deze er nog eens naast kunnen leggen als ik die ook heb.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...