Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???


Ome Henk
 Share

Recommended Posts

B000FL7BY2.01._SS500_SCLZZZZZZZ_V65698278_.jpg

 

Voor 'n lelie wit ventje... :o ...een mooie soul strot... ;)

 

James Morrison....Undiscovered

 

 

Al koop je 'm alleen maar voor je meissie.. :lol:;)

 

Lees een recentie:

 

Young James Morrison has "success story" written all over him. Drawing influence from soul greats like Cat Stevens, Otis Redding, and Van Morrison, debut album Undiscovered reveals this Rugby-born vocalist has the sort of world-weary voice and songwriting chops to take the Later

Link to comment
Share on other sites

B00005NNF4.01._SS500_SCLZZZZZZZ_V1116124057_.jpg

 

Sparklehorse....It's a Wonderful Life

[206gr]

 

~ Hans ~

 

Prachtig album Hans..... Heel afwisselende nummers met bijdragen van PJ Harvey en Tom Waits. Mmmmm, niet te versmaden :D

 

Jij hebt hem dus op vinyl????

Link to comment
Share on other sites

Had ook in de rubriek "welke albums heb jij deze week gekocht" kunnen staan, want vandaag binnen gekomen en staat nu tot mijn grote vreugde op. Lekker album! "Ontdekt" met dank aan de medeforummers ( :blink: ) hier. Zo heeft dat bladeren door die 654 pagina's toch nog nut :D en beter dan dat geneuzel over of er nu wel of geen verschil tussen cd-spelers is :P

 

B00008OWZD.01._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

 

Ook maar meteen wat van Sigur Ros en Godspeed! You Black Emperor (wat een naam...) in de bestelling gezet.

 

Edit: "Lekker album!" - vervang dat maar door: "Geweldig album!" Ik ben helemaal in mijn knollentuin! :lol: Woeha, dat nummer "I feel love", ongeloofelijke uitvoering!

Link to comment
Share on other sites

......Lekker album! "Ontdekt" met dank aan de medeforummers ( :blink: ) hier. Zo heeft dat bladeren door die 654 pagina's toch nog nut :Den beter dan dat geneuzel over of er nu wel of geen verschil tussen cd-spelers is :P .....

 

Tja...er zijn er nu eenmaal die alles graag even open schroeven om te kijken of er geen turbo in past...en er zijn er die maar gewoon van de muziek willen genieten.... :lol:

 

Hier staat ergens geschreven als onderschrift,:".... wat ben je gelukkig als je tevreden bent met een midi-setje..."....hoe waar kan dat zijn :ph34r:;)

 

~ Hans ~

Link to comment
Share on other sites

Een avondje zoeken naar ''Scandinavische prog rock" leverde op:

 

- Anglagard - Epilog (1994)

Wat een mooie opname! Dynamiek, zeer goed gebruik van stereo; doe je ogen dicht en ook zonder te concentreren zijn de speakers niet te localiseren haast.. Met veel opnames lukt dit niet, ook al doe ik m'n best.. De muziek? Geen bekken klinkt 'flets', instrumenten zijn goed te volgen, gewoon erg zuiver allemaal. Prog, dat is zeker. Met veel jare 70 invloeden: orgeltjes, dwarsfluit.. Zeer dynamisch en ook zeer complex.. Of ik dit mooi ga vinden moet nog blijken. <_<

Link to comment
Share on other sites

Een avondje zoeken naar ''Scandinavische prog rock" leverde op:

 

- Anglagard - Epilog (1994)

Wat een mooie opname! Dynamiek, zeer goed gebruik van stereo; doe je ogen dicht en ook zonder te concentreren zijn de speakers niet te localiseren haast.. Met veel opnames lukt dit niet, ook al doe ik m'n best.. De muziek? Geen bekken klinkt 'flets', instrumenten zijn goed te volgen, gewoon erg zuiver allemaal. Prog, dat is zeker. Met veel jare 70 invloeden: orgeltjes, dwarsfluit.. Zeer dynamisch en ook zeer complex.. Of ik dit mooi ga vinden moet nog blijken. <_<

 

 

Heb even geluisterd naar Buried alive.....van het optreden op Progfest in LA in '94...klinkt wel aardig ja..en veel muziek ook zoals te doen gebruikelijk...dik 70 minuten.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Het enkele berichten hierboven al aangehaalde album van Thomas Dybdahl: "One day you'll dance for me, New York City" is wat mij betreft een prachtalbum en een blijvertje hier in de draaicirkel.

 

Een ander aangehaalde: James Morrison met "Undiscovered" klonk, toen ik voor het eerst een nummer hoorde, redelijk, hoewel wat overgeproduceerd met kitschviooltjes. Maar begint inmiddels door het roekeloos dooddraaien op de radio enzo al dezelfde allergische reacties op te wekken als James Blunt.

Terwijl die ook de allereerste keer op de bbc tv bij mij een goede indruk achterliet terwijl toen bij navraag bleek dat de cd hier niet eens verkrijgbaar was. En inmiddels draai ik die dus niet meer... Ik wil hier overigens niet mee beweren dat hun stemmen en muziek

Link to comment
Share on other sites

Vanavond weer een ouderwets luisteravondje:

 

Begonnen met volgende 3-CD die ik gisteren heb ontvangen:

B000ICLHIE.01._AA240_SCLZZZZZZZ_V40088915_.jpg

Tom Waits - Orphans

3 CD's die elk hun eigen titel en hun eigen karakter hebben.

CD1 met de titel Brawlers heeft een bluesy karakter waarbij af en toe wat overeenkomsten met Muddy Waters te horen zijn.

CD 2 heeft de titel Bawlers en bevat prachtige ballads die je bij de strot grijpen. Na de eerste luisterbeurt was die meteen mijn favoriete CD van de set.

CD 3 met de titel Bastards bevat het experimentelere werk waarbij de stem van Waits het belangrijkste instrument lijkt te zijn. Wel een CD die je waarschijnlijk wat meerdere luistersessies nodig heeft. Verder zijn een aantal tracks verhalen door Waits verteld (ik hoop niet dat dit gaat vervelen).

 

Vervolgens op vinyl de volgende albums afgespeeld:

B000G1QXOK.01._AA240_SCLZZZZZZZ_V64953135_.jpg

Scritti Politti - White Bread Black Beer

 

en

 

B000F5GKTK.01._AA240_SCLZZZZZZZ_V52436053_.jpg

Joan as Police Woman - Real Life

Link to comment
Share on other sites

Het enkele berichten hierboven al aangehaalde album van Thomas Dybdahl: "One day you'll dance for me, New York City" is wat mij betreft een prachtalbum en een blijvertje hier in de draaicirkel.

 

Een ander aangehaalde: James Morrison met "Undiscovered" klonk, toen ik voor het eerst een nummer hoorde, redelijk, hoewel wat overgeproduceerd met kitschviooltjes. Maar begint inmiddels door het roekeloos dooddraaien op de radio enzo al dezelfde allergische reacties op te wekken als James Blunt.

Terwijl die ook de allereerste keer op de bbc tv bij mij een goede indruk achterliet terwijl toen bij navraag bleek dat de cd hier niet eens verkrijgbaar was. En inmiddels draai ik die dus niet meer... Ik wil hier overigens niet mee beweren dat hun stemmen en muziek

Link to comment
Share on other sites

betrap mijzelf er op dat ik de laatste tijd veel naar

 

hn9qr.png

 

luister, Hmmm maar goed dat niemand dat hoort anders gaat heel mijn metall image naar de klote, :o

Ja, lekker belangrijk toch? ;)

 

Ik heb nou deze dame opstaan:

f54793t7dwi.jpg

Tori Amos - Scarlet's Walk

 

...daar gaat m'n 'metal image'... :D:lol:

Link to comment
Share on other sites

Op dit moment:

 

B00000DGUG.01._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

Alanis Morissette - Supposed Former Infatuation Junkie

 

Stond al een laagje stof te vangen, dus maar weer eens opgezet. Haar beste album vind ik persoonlijk. Het nummer "That I Would Be Good" bezorgt me nog steeds kippenvel als ik het hoor ...........

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...